logo Blue Dynamic, s.r.o.

Chytré systémy pro retail umí měřit čas strávený ve frontě i změny nálad nakupujících

Českým zákazníkům nejvíce vadí fronty na pokladnách a neochotný či neproškolený personál. Potěší je pak zejména ochotná a příjemná obsluha, slevy či dárek k nákupu - vyplývá to z průzkumu agentury Rondo Data.

Personál to v dnešní době nemá jednoduché. Obchody mají na pultech stovky produktů, ke kterým je potřeba mít informace - o složení, materiálu či stále se vylepšujících funkcích. Zákazník je stále náročnější a často přichází do obchodu s konkrétní představou a má o poptávaném produktu nastudováno více než prodavač.

Majitelé obchodů tak nutí investovat více do řešení, ve kterých prodejce rychle dohledá požadované informace, stejně tak do systematického proškolování personálu či motivačních složek ke mzdám.

"Zákazník, který dlouho čeká ve frontě může být v prodejně dané značky také naposled. Mohu potvrdit, že tuto otázku čeští obchodníci řeší stále častěji. Technologie se naštěstí velice rychle zdokonalují, dnes není problém měřit a vyhodnocovat délku fronty, čas strávený ve frontě i související změnu nálady nakupujících. Prodejci pak na tyto analýzy mohou adekvátně reagovat. Kromě řízení front nové systémy poskytují tzv. digitální demografická data, a tak má obchodník přesné informace o tom, kdo navštěvuje jeho prodejny," říká Karel Pecl ze společnosti Blue Dynamic, která se specializuje na implementaci chytrých systémů pro retailové firmy.

Chybějící produkt na prodejně, pro který si zákazník přišel je také nešťastná situace. Aby tyto situace nastávaly co nejméně, pomáhá umělá inteligence řídit a optimalizovat skladové zásoby na centrálních skladech i samotných prodejnách.

Tím se obchodník může vyhnout nedostatku stejně jako nadbytku zboží a v něm utopených peněz.

Další zjištění průzkumu:

Článek Blue Dynamic, s.r.o. ze dne pondělí 29. dubna 2019

Další články od Blue Dynamic, s.r.o.