logo Československá obchodní banka, a. s.
Jan Vimr

Jan Vimr

Výkonný manažer Rozvoje elektronického bankovnictví ČSOB a Ery

LinkedIn

Zařizovat cestovní pojištění prostřednictvím aplikace pro chytré telefony či tablety je velice rychlé a praktické. Lidé na ní nejvíce oceňují, že nemusejí nikam chodit ani volat. Stačí jen pár dotyků na přístroji, který mají neustále u sebe, a hned jsou pojištěni. Klienti si chválí především rychlost a komfort sjednání cestovního pojištění pohodlně před cestou do zahraničí.

Všechny dokumenty klient obdrží elektronicky. V kalkulaci ceny je sleva při pojištění rodiny nebo skupiny a dále 10% sleva při sjednání přes aplikaci, oproti sjednání na pobočce.

Naši klienti tak mají možnost nechat si prostřednictvím aplikace vypočítat nezávaznou kalkulaci nebo si rovnou sjednat a zaplatit smlouvu. Veškeré potřebné dokumenty (včetně dočasné zelené karty) jim přijdou ihned e-mailem a následně standardní zelená karta poštou.

Nespornou výhodou této nově zavedené služby je kompletní sjednání smlouvy během několika minut, okamžitá úhrada smlouvy z běžného účtu a zaslání všech potřebných dokumentů na e-mail.

Sjednání cestovního pojištění prostřednictvím aplikace pro chytré telefony či tablety je velice jednoduché a praktické. Je možné zcela online, všechny potřebné dokumenty a smlouvy přijdou klientovi během několika minut e-mailem.

Touto cestou bylo v loňském prvním čtvrtletí, tzn. během zimních dovolených sjednáno více než 1600 smluv, během léta pak přibližně dvojnásobně, což dokazuje, že klienti mají o tuto službu zájem. Klientům stačí pár dotyků na přístroji, který mají neustále u sebe, a od téhož dne jsou pojištěni.

Klienti si chválí především rychlost a komfort sjednání cestovního pojištění, nemusí nikam chodit a volat a vše si vyřídí z pohodlí domova. Nejčastěji si cestovní pojištění sjednávají dva až tři dny před samotnou cestou.

Počet klientů, kteří aplikaci ČSOB a Era SmartBanking aktivně užívají, přesáhl 100000. Dochází i k nárůstu ortodoxních uživatelů mobilních zařízení, kteří se již vůbec nepřihlašují do standardního internetového bankovnictví a vše řeší pomocí SmartBankingu. Aktuálně tvoří tito klienti více než 10 % všech uživatelů SmartBankingu, což znamená meziroční nárůst o tři procentní body.

Aplikaci SmartBanking využívají klienti i během své tuzemské dovolené, ale také v zahraničí. V létě využívá aplikaci mimo Českou republiku přibližně 6 % klientů, nejčastěji v Chorvatsku, Slovensku, USA nebo Velké Británie. Z dovolené klienti nejčastěji dobíjejí svůj kredit u všech operátorů nebo sjednávají cestovní pojištění.

Načítání QR kódu platby ve smartbankingu již poskytujeme delší dobu, nyní však tuto funkci rozšiřujeme. Umíme navíc platbu pomocí QR kódu i generovat a předávat, což je v českém bankovním prostředí zatím výjimečný počin.

Příjemně nás překvapila reakce klientů na zavedení nabídky úvěrových produktů přes smartbanking. Na úvěr se tímto způsobem dotazovalo několik tisíc klientů.