logo MARBES CONSULTING s. r. o.

Otevřený úřad? MARBES ví, jak na to

Společnost MARBES CONSULTING připravila řešení Portál občana, které elektronizuje služby úřadu a plně je otevírá směrem k občanům. Klíčovou vlastností celého řešení je srozumitelnost a rychlost.

Otevřený úřad nejen transparentně informuje o své činnosti, ale především je maximálně vstřícný k občanům a jejich požadavkům, které lze vyřešit snadno, bezpečně a na dálku.

Aby to tak skutečně fungovalo a pro občana bylo jednodušší vyřizovat požadavky elektronicky než na úřadě, musí na webových stránkách najít naprosto přesné informace, jak postupovat. A samozřejmě také jistotu diskrétní komunikace v osobních záležitostech.

Portál občana takový je. Nabízí detailně popsaná řešení různých životních situací, poskytuje konkrétnímu občanovi dostupné informace o jeho podáních, pohledávkách či závazcích a navíc aktivně upozorňuje na změnu nebo vypršení důležitých termínů.

Je to vlastně elektronický úředník, který pracuje efektivně, spolehlivě, v režimu 24/7 a hravě zvládne komunikovat třeba se stovkami klientů najednou.

Skuteční úředníci si nového "kolegu" rychle oblíbí, protože jim ušetří čas i nervy. Elektronické podání se zpracuje automaticky a informace se načtou do nového řízení v agendovém systému, aniž by se musely přepisovat. Proč si takovou supervýkonnou posilu do týmu nepořídit?

Občan se do kontaktu s úřadem dostává nepravidelně a většinou z různých důvodů, proto musí mít naprosto jasno, jak v daném případě postupovat, jaké podklady potřebuje a které formuláře musí vyplnit. Popisy životních situací musí být bezvýhradně přesné a odpovídající potřebám občana, nikoli vykonávaným agendám.

Vedle informací veřejného charakteru Portál občana nabízí také údaje týkající se konkrétních osob, jejichž poskytnutí je podmíněno bezpečným rozpoznáním identity. Na datové schránky kvůli jejich mizivému rozšíření spoléhat nelze, takže je nezbytné zajistit ověřenou registraci uživatelů Portálu občana prostřednictvím osobního kontaktu, ověřené žádosti přijaté poštou nebo identifikace prostřednictvím mojeID.

Registrace je jednorázová záležitost, při které občan získá přihlašovací údaje a dále už může s úřadem bezpečně komunikovat pouze elektronicky z pohodlí svého domova.

Portál občana je nástroj, který otevírá úřad občanům. Pro více informací pište na obchod@marbes.cz.

Další články k tématům - agenda - automatizace - bezpečnost - elektronizace - formuláře - občan - pohledávky

Článek MARBES CONSULTING s. r. o. ze dne pátek 15. září 2017

Další články od MARBES CONSULTING s. r. o.

Efektivní práce s informačním systémem úřadu v terénu

Přestupková agenda bobtná, ale MARBES ví, jak na ni

Jak na snadné podání a vyřízení žádosti o zvláštní užívání komunikací

Chytré parkování jako služba občanům

Otevřený úřad? MARBES ví, jak na to

Na úřad jednou a dost!

Vývoj informačních systémů je nikdy nekončící proces

Identitní systém PROXIO EOS spravuje pro Zlínský kraj 1500 identit ze 150 organizací

Upgrade MS Dynamics NAV pro akciovou společnost SATT

MAPIIO v Portálu občana pomáhá úřadům při zpracovávání žádostí záborů

Přichází revoluce v průniku výpočetní techniky do státní správy a samosprávy

České Budějovice řeší s PROXIO publikaci smluv i přestupkovou agendu

Informační systém jako solidní základ pro otevřený úřad

Integrovaný informační systém PROXIO pomáhá MÚ Neratovice

Otevřené město Liberec

Kybernetická bezpečnost pro firemní ICT

Bezpečné a řádné zveřejňování smluv města Olomouce

Měření a řízení výkonnosti subjektů veřejné správy

Agendový systém - nezbytnost

Centrální evidence smluv v systému PROXIO

Městský úřad Příbram zintenzivňuje využití PROXIO

Moderní a otevřený úřad s podporou ELOGIO

Open data v ERP PROXIO

MAPIIO - integrační platforma pro prezentaci agend v mapových podkladech

Na komunální odpad elektronicky

Ekonomický systém PROXIO ERP a změny v oblasti legislativy

E-learning pro firemní zaměstnance i veřejnou správu

Marian Kudela je novým ředitelem divize pro elektronické vzdělávání ELOGIO