VoIP: služby s přidanou hodnotou snižují náklady na volání
Díky VoIP mohou být úspory firemní telefonie opravdu citelné. Na příkladu společnosti Janeba Time (oficiální distributor hodinek Festina) představíme možnosti a výhody, které VoIP přináší.
Nové sídlo firmy bylo postaveno doslova "na zelené louce". Akutně zde tedy nastala potřeba zajistit konektivitu a to formou řešení, kombinujícího jak pevné linky, tak i mobilní volání, připojení faxů a dveřních hlásek.
Zadání znělo následovně:
- zachování telefonních čísel převedených od původního operátora
- zjednodušení správy systému a základního ovládání ústředny
- snížení poplatků za hovorné - pevné i mobilní linky
- vytvoření nové hybridní telefonní struktury
Návrh řešení:
- základem řešení je pobočková IP ústředna WELL mPBX-100 s FXS modulem pro připojení dvou analogových faxů a GSM modulem pro propojení pevné a mobilní telefonní sítě
- nové IP telefony WELL SIP-T20 a IP DECT pro další zaměstnance ve skladu i kancelářích
- vzdálená správa řešení (SLA) s garantovanou dobou vyřešení požadavku 1 pracovní den
- nové IP telefony WELL SIP-T26P s náhlavní soupravou pro recepční
Přínosy VoIP řešení pro zákazníka:
- Obdobné řešení postavené na konkurenčních produktech by vyšlo i několikanásobně dráž, navíc by byla třeba samostatná IP brána pro faxy a GSM brány pro volání do mobilní sítě. Řešení postavené na značce WELL je tedy jedinečné a hybridním řešením ALL-IN-ONE zákazník šetří nejen náklady, ale i prostor a energii potřebnou pro napájení všech zařízení.
- Investice do celého řešení činila necelých 43000 Kč, ale vzhledem k úsporám za paušální poplatky i za provolávku, které činí cca 4000 Kč/měs., se veškeré vynaložené náklady zákazníkovi vrátí nejpozději do 11 měsíců. Velkou část výdajů tak zákazník může hradit z již ušetřených finančních prostředků.
- Propojení volání mezi pevnými a mobilními linkami - společnost T-Mobile nabídla zákazníkovi v rámci jedné sítě volání mezi pevnými a mobilními linkami zdarma. Pro volání do ostatních mobilních sítí je použit GSM modul, což snižuje další náklady na propojovací poplatky mezi operátory.
- Modulární ústředna WELL mPBX-100 zajišťuje kompletní komfort telefonní komunikace, jako je přepojování či přesměrování hovorů, vyzváněcí hudba při čekání, Voicemail, víceúrovňové IVR, atd.
- Pokud zákazník změní v průběhu let své požadavky, nemusí díky modularitě ústředny kupovat ústřednu novou - jednoduše jen přidá nebo zamění vložené moduly.
- Nový operátor zákazníkovi zároveň převedl i současná telefonní čísla!
- Celé řešení bylo implementováno do 14 dní od zaslání objednávky.
Článek ze dne 17. září 2012 - pondělí
Další články od JOYCE ČR, s.r.o.