logo T-Mobile Czech Republic a.s.

Na Vánoce se těšíme, a o dárcích se raději dohodneme předem

Nový výzkum T-Mobile Insight Out realizovaný společností TNS AISA se ve svém prvním kole zaměřil na vztah lidí k Vánocům. Výzkum se věnuje i formám blahopřání a roli mobilního telefonu a nabídek mobilních operátorů.

Otázky se také týkaly nejen zvyklostí spojených s těmito svátky, ale i toho, jaké dárky si lidé přejí či dostávají.

Na vánoční svátky se netěší jen každý desátý z nás. Přestože celá třetina respondentů uvádí, že nemá ráda předvánoční šílenství v obchodech, tak plným 57 % z nás se líbí předvánoční nabídka v obchodech.

Naprostá většina (97 %) dodržuje některý z vánočních zvyků - průměrně kolem pěti. Nejčastější tradicí je samozřejmě zdobení stromečku (94 %), na druhém místě se umístily adventní věnce - ty má 70 % z nás. Mnoho rodin dodržuje také obyčej, že od štědrovečerního stolu může vstát pouze hospodyně. Nejméně frekventovaným je pak lití olova, jehož se drží pouhé 1 % tradicionalistů.

Dárky - praktické, ale i šílené

K Vánocům neodmyslitelně patří dárky. Ty většinou (z 61 %) nakupujeme několik týdnů předem, ale celých 20 % opozdilců je shání na poslední chvíli před Štědrým dnem. Existuje ale plných 19 % těch, co mají nakoupeno již několik měsíců předem.

Češi nechtějí být nepříjemně překvapeni, a tak se většina z nich (62 %) předem s rodinou dohodne, co si navzájem koupí. I přesto však lidé deklarují, že jsou z valné většiny s dárky „spíše spokojeni“, což naznačuje určitý prostor pro zlepšení.

To, že se při výběru dárků nechává ovlivnit reklamou, přiznává každý pátý respondent (22 %). Nejvíce to platí pro mladé lidi 16 - 25 let.

Nejčastěji dostáváme kosmetiku, oblečení, knihy a hotovost. Zákazníci T-Mobile mají pod stromečkem častěji mobilní telefony, zákazníci O2 spodní prádlo a uživatelé Vodafone pak knihy, případně láhev dobrého alkoholu.

Od Ježíška bychom nejraději viděli PC nebo notebook, mobilní telefon či nějaký vlastnoručně vyrobený dárek. Češi jsou pragmatiky, o čemž svědčí fakt, že největší radost udělá hned po počítači (29 %) hotovost (23 %). Zákazníkům T-Mobile by více než ostatním udělal radost mobil nebo sexy spodní prádlo, zákazníci červeného operátora by zase více uvítali knihy či oblečení.

Mezi nejšílenějšími/nejzajímavějšími dárky, které respondenti kdy dostali, se objevil například laboratorní potkan, bourací kladivo, či dcera zabalená do balicího papíru.

Mobilní telefon jako dárek ? Jistě !

Mobilní telefon si přeje takřka každý druhý. Více si jej přejí uživatelé T-Mobile a mladší lidé (69 %). Polovina respondentů někdy sama dala mobil jako dárek pod stromeček.

Vánoční reklamy operátorů sleduje 37 % lidí, nejvíce pak mladí 16 - 25 (47 %). A plným 62 % se vánoční reklamy líbí. Zákazníci preferují reklamy svého operátora.

Jednoznačně nejvíce preferovanou vánoční nabídkou od operátora je dlouhodobé výhodné volání a SMS - to si přeje 60 % oslovených. Na druhém místě je s velkým odstupem zvýhodněný mobilní telefon (15 %) a krátkodobý bonus v podobě volných minut (12 %).

Další články k tématům - dárky - knihy - mobilní - operátora - telefon - T-Mobile - vánocní - výzkum

Článek T-Mobile Czech Republic a.s. ze dne úterý 16. prosince 2008

Další články od T-Mobile Czech Republic a.s.

Podle analýzy T-Mobile bylo v neděli na Letné přes 283000 lidí

IdeaPad S10-3: netbook Lenovo pro milovníky surfování

T-Mobile pozastavuje dobíjení předplacených karet pro Sazka terminály

Komunikace s Japonskem zdarma

ADSL modem s 3G zálohou

Silvestr 2010 ve znamení hovorů

Štědrý den v síti T-Mobile

Milan Křístek: nový ředitel prodeje firemním zákazníkům T-Mobile

Milan Vašina: nový generální ředitel T-Mobile

Satelitní TV od T-Mobile už za korunu

lovecka-sezona.cz: lov QR kódů v ulicích Prahy

Mobilní internet 3G od T-Mobile do dalších 5 měst

Počítač Compaq 100eu za korunu s ADSL 16 Mb/s

Cenové zvýhodnění volání pro tarifní programy Podnikatel od T-Mobile

t-music Chinaski tour 2010

m-vstupenky na Řípfest s velkou slevou

Twist Začínám, Povídám, Posílám: nové tarify T-Mobile

Speciální nabídka T-Mobile pro postižené povodněmi

Deutsche Telekom podpoří videoklip k singlu Firework popové hvězdy Katy Perry

Emporia, jednoduchý telefon pro seniory

Martin Jaroš povede tým marketingové komunikace T-Mobile

Nové destinace roamingového zvýhodnění T-Mobile Cestovatel

Mobilní internet se slevou na 2 roky k novým notebookům Acer

Velká soutěž o telefony iPhone s tarifem na rok zdarma

Grand a TOP tarify T-Mobile ve slevě

Záloha kontaktů zdarma pro zákazníky T-Mobile

Pomoc T-Mobile postiženým povodní

Dobíjení Twist karty na t-mobile.cz

T-Mobile vstupuje do boje proti dětské pornografii

Polemic, zaplať za novou desku, kolik si kapela zaslouží

Twist Internet Lite, ideální pro občasné surfaře

T-Mobile testuje technologie NFC

Podle průzkumu T-Mobile Češi v ekologii spoléhají na firmy

Tým 500 a Tým 900, novinka pro firemní zákazníky

T-Mobile uvádí na trh novou generaci přátelských tarifů

U T-Mobile ne za všechny telekomunikační služby musíte platit

Samsung E1120 zdarma

Mobilní marketing T-Mobile prošel úspěšnými testy

Tarify BAV SE, hudba zdarma pro všechny uživatele

Dodávka a správa zařízení, nová služba T-Mobile pro firemní zákazníky

Netbook Acer Aspire 1410 od T-Mobile

T-Mobile garantuje úspěšnost reklamních SMS a MMS

Twist Internet Lite, novinka pro občasné surfaře

Rock for People se slevou pro zákazníky T-Mobile

Zpravodajství Z1 na mobil na měsíc zdarma

Novinka pro Twist, Expresní zákaznická linka T-Mobile

Profi, neomezené tarify pro firmy

Grand a Grand PLUS, nové tarify s neomezeným voláním

3G T-Mobile, ostrý provoz sítě startuje

T-Mobile zahájil zaměstnaneckou sbírku pro Haiti

Nabídka zaměstnání