logo T-Mobile Czech Republic a.s.

T-Mobile začal komerčně nabízet mobilní reklamu

Cílená reklama nabízí možnost oslovit více než 5 milionovou zákaznickou bázi operátora. Tři formy - SMS/MMS kampaně, reklama na SIM Toolkit a přílože k fakturám, cena zásahu 2,50 - 7 Kč.

Největší český operátor začíná dnešním dnem nabízet mobilní reklamu třetím stranám. Zadavatelé mohou volit z několika typů nových reklamních formátů: SMS/MMS kampaně, přílože k fakturám a reklamu přímo v telefonu na SIM Toolkit. Cena za zásah jednoho kontaktu se pohybuje v rozmezí 2,50 - 7 Kč a u každého typu je stanovena ve dvou úrovních, podle podrobnosti zacílení.

"V době, kdy veřejnost začíná být rezistentní vůči klasickým typům reklamy, přichází T-Mobile s novými a zároveň vysoce efektivními reklamními formáty," komentuje Michal Němec, ředitel portálových služeb T-Mobile a doplňuje : "Mobilní reklama se odlišuje přesným zacílením a umožňuje okamžitou reakci osloveného zákazníka. Zároveň je dobře měřitelná. Mobil je velmi osobní médium a většina lidí si sdělení, které obdrží do mobilu, přečte, případně pošle dál, o čemž svědčí výsledky našeho pilotu, který proběhl v první polovině tohoto roku."

Pilotní projekt přesvědčil

T-Mobile vyzkoušel účinnost SMS/MMS kampaní během pilotního provozu 16. 3. - 12. 6. 2009 na vzorcích dvou cílových skupin (mladí a městské ženy). Se svými kampaněmi se zúčastnilo 22 inzerentů z řady oblastí (FMCG, kosmetický, módní a automobilový průmysl, finanční instituce a vydavatelství). Celkem proběhlo 32 kampaní. Ve všech případech měli oslovení možnost okamžitě reagovat proklikem na mobilní internetovou aplikaci, voláním na vložené telefonní číslo či formou SMS.

Průměrná response rate 2,72 % vysoce převyšovala stejný ukazatel u banerových kampaní na českém internetu (průměr se pohybuje na 0,1 - 0,2 %). Z tohoto pohledu byla úspěšnější i nejslabší kampaň celého pilotu s výsledkem 0,29 %. Největší pozornost si získala kampaň s response rate 11,78 %.

Dalším faktorem svědčícím ve prospěch tohoto typu reklamy je i fakt, že tři čtvrtiny příjemců si uchovaly reklamní sdělení ve svém mobilu, aby se k němu mohly vrátit, znovu si je přečíst či jinak s ním dále pracovat. Třetina adresátů obdrženou zprávu alespoň jednou poslala dále svým přátelům a známým. Forma cílené reklamy s nabízenými výhodami ve formě slev nebo informace o nových výrobcích byla obecně vnímána jako přidaná hodnota ze strany operátora.

Testované skupiny také vyjádřily vysokou pravděpodobnost využívání mobilní reklamy i v budoucnu. Zcela (na 100 %) je o tom přesvědčeno 58 % městských žen a 38 % mladých. Více než 4/5 účastníků pilotu by využívání této služby doporučily také svým přátelům a známým.

Zacílení = základ úspěchu

T-Mobile nabízí dvě úrovně zacílení reklamních kampaní - základní a rozšířené. Základním jsou pohlaví a věk, rozšířené pak obsahuje mj. také filtry geografické, typ telefonu či využívání mobilních služeb. U podnikatelských subjektů je základním hlediskem geografický údaj, u rozšířených pak např. údaj o oboru, v němž firma podniká (tzv. OKEČ).

Základní ceny produktů se pohybují se na úrovni 2,50 - 7,00 Kč/zásah jednoho kontaktu podle typu produktu a úrovně cílení.

Žádný strach ze spamu

Pokud zákazník nebude mít zájem být oslovován reklamními sděleními, může samozřejmě vyjádřit svůj nesouhlas, a je z databáze vyřazen.

Další články k tématům - ceny - cílení - kampaň - MMS - mobilní - reklamy - SIM - SMS - T-Mobile - Toolkit - zásah - Michal Němec

Článek T-Mobile Czech Republic a.s. ze dne pátek 2. října 2009

Další články od T-Mobile Czech Republic a.s.

Podle analýzy T-Mobile bylo v neděli na Letné přes 283000 lidí

IdeaPad S10-3: netbook Lenovo pro milovníky surfování

T-Mobile pozastavuje dobíjení předplacených karet pro Sazka terminály

Komunikace s Japonskem zdarma

ADSL modem s 3G zálohou

Silvestr 2010 ve znamení hovorů

Štědrý den v síti T-Mobile

Milan Křístek: nový ředitel prodeje firemním zákazníkům T-Mobile

Milan Vašina: nový generální ředitel T-Mobile

Satelitní TV od T-Mobile už za korunu

lovecka-sezona.cz: lov QR kódů v ulicích Prahy

Mobilní internet 3G od T-Mobile do dalších 5 měst

Počítač Compaq 100eu za korunu s ADSL 16 Mb/s

Cenové zvýhodnění volání pro tarifní programy Podnikatel od T-Mobile

t-music Chinaski tour 2010

m-vstupenky na Řípfest s velkou slevou

Twist Začínám, Povídám, Posílám: nové tarify T-Mobile

Speciální nabídka T-Mobile pro postižené povodněmi

Deutsche Telekom podpoří videoklip k singlu Firework popové hvězdy Katy Perry

Emporia, jednoduchý telefon pro seniory

Martin Jaroš povede tým marketingové komunikace T-Mobile

Nové destinace roamingového zvýhodnění T-Mobile Cestovatel

Mobilní internet se slevou na 2 roky k novým notebookům Acer

Velká soutěž o telefony iPhone s tarifem na rok zdarma

Grand a TOP tarify T-Mobile ve slevě

Záloha kontaktů zdarma pro zákazníky T-Mobile

Pomoc T-Mobile postiženým povodní

Dobíjení Twist karty na t-mobile.cz

T-Mobile vstupuje do boje proti dětské pornografii

Polemic, zaplať za novou desku, kolik si kapela zaslouží

Twist Internet Lite, ideální pro občasné surfaře

T-Mobile testuje technologie NFC

Podle průzkumu T-Mobile Češi v ekologii spoléhají na firmy

Tým 500 a Tým 900, novinka pro firemní zákazníky

T-Mobile uvádí na trh novou generaci přátelských tarifů

U T-Mobile ne za všechny telekomunikační služby musíte platit

Samsung E1120 zdarma

Mobilní marketing T-Mobile prošel úspěšnými testy

Tarify BAV SE, hudba zdarma pro všechny uživatele

Dodávka a správa zařízení, nová služba T-Mobile pro firemní zákazníky

Netbook Acer Aspire 1410 od T-Mobile

T-Mobile garantuje úspěšnost reklamních SMS a MMS

Twist Internet Lite, novinka pro občasné surfaře

Rock for People se slevou pro zákazníky T-Mobile

Zpravodajství Z1 na mobil na měsíc zdarma

Novinka pro Twist, Expresní zákaznická linka T-Mobile

Profi, neomezené tarify pro firmy

Grand a Grand PLUS, nové tarify s neomezeným voláním

3G T-Mobile, ostrý provoz sítě startuje

T-Mobile zahájil zaměstnaneckou sbírku pro Haiti