logo Dial Telecom a.s.

Virtuální hlasový operátor

Virtuální hlasový operátor je komplexní IT řešení Dial Telecomu, které je určeno pro menší telekomunikační hlasové operátory pevné sítě. Ti tak nemusí vlastnit a provozovat vlastní platformu pro přenos čísel mezi operátory.

Nová služba je určena především menším hlasovým operátorům, kteří se tak mohou s mnohem menšími počátečními investicemi stát plnohodnotným hlasovým operátorem s plným pokrytím služeb. Operátor může využívat vlastní operátorské číslo (OpID), které jedinečným způsobem určuje provozovatele hlasové sítě a slouží k identifikaci sítě mezi národními operátory pro směrování hovorů. Může využít vlastních formulářů pro přenos čísel, čímž není schovaný za větším operátorem a vystupuje před svými zákazníky sám za sebe.

Služba využívá vlastní IT řešení pomocí aplikace, která je prezentována vůči telekomunikačním hlasovým operátorům pevné sítě speciálním webovým portálem. Ten umožňuje iniciovat přenosy čísel mezi operátory za dodržení veškerých pravidel dohodnutých mezi provozovateli sítí. Je zde podporováno i schvalování přenosu čísel v opačném směru, a tak si může virtuální operátor sám rozhodovat o svých zákaznících.

Nedílnou součástí je sledování stavu přenášených čísel během přenosu a možnost vrácení čísel původnímu operátorovi. Aplikace automaticky zajišťuje veškerou komunikaci mezi operátory a zjednodušuje vstup menších či začínajících subjektů na pole hlasových telekomunikačních operátorů fixních sítí.

Získané ocenění IT produkt 2012

Virtuální hlasový operátor již krátce po uvedení na trh získal ocenění v kategorii komunikačních produktů. Hlasovou službu Dial Telecomu ocenilo vydavatelství IDG Czech Republic a smí tak používat logo IT produkt 2012.

Výhody Virtuálního hlasového operátora:

ŠTÍTKY - operátor - virtuální - VoIP

Článek Dial Telecom a.s. ze dne 11. června 2012 - pondělí

Další články Dial Telecom a.s.