logo SAP ČR,spol. s r.o.
Hana Součková

Hana Součková

Generální ředitelka společnosti SAP ČR

LinkedIn

Naše každoroční setkání se zákazníky je vždy výjimečná událost, která je letos navíc dostupná opakovaně. Pandemie rozpoutala živou diskuzi o digitalizaci a transformaci podnikání. A tak bylo logické, že letošní rok jsme se zaměřili na to, co se jednotlivé firmy naučily, jak vidí své dřívější investice do technologií, zda a jak jim pomohly zvládnout nelehkou situaci lépe než ostatním.

Navíc je série téměř padesáti přednášek pro snazší orientaci rozdělená do čtyř hlavních oborů - retailu, výroby, financí a utilit. Kdo neměl příležitost se programu zúčastnit, má do konce roku možnost zhlédnout prezentace online.

Zmínit můžeme také německou aplikaci na způsob e-Roušky, která během uzávěry pomáhala promptnímu návratu turistů a má přes 20 milionů stáhnutí, anebo platformu, kterou jsme vyvinuli spolu s Evropskou komisí s cílem propojit národní eRouškové aplikace.

Loňský rok umožnil informačním technologiím potvrdit své místo na slunci a ukázat svoji důležitost.

Bezprostředně po vypuknutí pandemie jsme se, podobně jako téměř každý zaměstnavatel, starali především o vytvoření bezpečného a zároveň fungujícího pracovního prostředí pro naše zaměstnance. Téměř paralelně jsme totiž museli pomoci řešit potřeby našich zákazníků, které se často vlivem pandemie výrazně změnily.

Operativní problémy, s nimiž se firmy potýkají, se pochopitelně promítly a s jistým zpožděním ještě promítnou do běžného života. A největší dopad budou mít na ty nejzranitelnější. Jsem ráda, že v České republice máme organizace, které tuto podporu rizikovým skupinám poskytují s maximální profesionalitou.

Těmi Člověk v tísni i Elpida rozhodně jsou a jsme rádi, že jsme je mohli v jejich prospěšných aktivitách finančně podpořit.

Aktuální krize odhalila křehkost oblastí, které jsme donedávna považovali za spolehlivé a stabilní. Váha negativního dopadu na jednotlivé firmy se liší podle jejich velikosti, odvětví, ale i nastavení a vyspělosti interních procesů a seniorního managementu, který tyto procesy v ideálním případě okamžitě přizpůsobil novým podmínkám.

SAP pomáhá firmám po celém světě, aby vzaly situaci do vlastních rukou a budovaly podnik odolný vůči nahodilým vlivům, dlouhodobě udržitelný, a především stále ziskový. A to ve všech třech pilířích představujících samotný základ podnikání. Těmi jsou péče o zaměstnance, řízení výroby i interních procesů a zákaznická zkušenost.

Ekosystém SAP je obrovský, naši zákazníci celosvětově produkují 82% lékařských přístrojů a 78% potravin, stejně tak 22 z 25 nejznámějších internetových obchodů používá naše řešení. Tohle jsou aktuálně velmi důležité oblasti, které musí fungovat hladce. Nejen na českém trhu je ale dlouhodobě nedostatek kvalifikovaných vývojářů a konzultantů.

Proto právě teď, v době karantény spojené s pandemií koronaviru, chceme dát stávající i příští generaci IT profesionálů a aktivních uživatelů našich řešení příležitost vzdělávat se díky bezplatnému přístupu do digitálních kurzů.

V tuto chvíli připravujeme v rámci našich lokálních týmů kroky směrem k našim partnerům a celému ekosystému tak, abychom českým zákazníkům a všem uživatelům mohli co nejdříve poskytnout lokální podporu při využití uvolněných řešení.

V roce 2019 jsme se zaměřili na tři klíčové oblasti se strategickým významem pro rozvoj našich zákazníků - na podporu stávajících zákazníků při přechodu na nejmodernější podnikový systém SAP S/4HANA, uvádění cloudových inovací a rozšiřování naší zákaznické báze. V každé ze zmíněných priorit se nám povedlo dosáhnout významných úspěchů. V oblasti přechodu na SAP S/4HANA se jednalo o kombinaci nových implementací a migrací.

Potvrdilo se, že společně s našimi partnery dokážeme reagovat na poptávku českých zákazníků, přestože zájem o modernizaci ERP systémů byl největší v celé střední Evropě. Cloud je pro nás dlouhodobou prioritou. Dnes máme lokální zákazníky pokrývající všechna dostupná cloudová řešení - řízení lidských zdrojů, nákup, obchod, marketing nebo řízení výrobních podniků.

Široké portfolio SAP jsme minulý rok obohatili akvizicí společnosti Qualtrics o oblast experience managementu. Jedná se o mimořádně rychle rostoucí IT oblast, která doplňuje silnou část SAP v oblasti provozních dat o schopnost propojení se zkušeností. Pro zákazníky se tak otevírají nové možnosti. Už v minulém roce toto téma velmi rezonovalo, i v letošním roce je to naše priorita.

I čeští zákazníci vnímají výhody, které jim nabízí nejen řešení SAP S/4HANA či přechod do cloudu, ale celý náš koncept inteligentního podnikání. Povedlo se nám rozšířit řady našich zákazníků především v oblasti řízení lidských zdrojů, což odráží situaci na trhu s talenty a požadavky firem na fungující HR služby, stejně jako na zabezpečení dat v souladu s důležitými regulacemi, jako je GDPR.

Například světově úspěšná společnost FOXCONN CZ nasadila řešení SAP SuccessFactors s cílem vybudovat organizaci pro sdílené HR a mobilní služby pro několik tisíc zaměstnanců.

Nabídka zaměstnání SAP ČR,spol. s r.o.