![]() |
Hana Součková |
Generální ředitelka společnosti SAP ČR |
|
![]() |
Zmínit můžeme také německou aplikaci na způsob e-Roušky, která během uzávěry pomáhala promptnímu návratu turistů a má přes 20 milionů stáhnutí, anebo platformu, kterou jsme vyvinuli spolu s Evropskou komisí s cílem propojit národní eRouškové aplikace. Loňský rok umožnil informačním technologiím potvrdit své místo na slunci a ukázat svoji důležitost. |
Bezprostředně po vypuknutí pandemie jsme se, podobně jako téměř každý zaměstnavatel, starali především o vytvoření bezpečného a zároveň fungujícího pracovního prostředí pro naše zaměstnance. Téměř paralelně jsme totiž museli pomoci řešit potřeby našich zákazníků, které se často vlivem pandemie výrazně změnily. Operativní problémy, s nimiž se firmy potýkají, se pochopitelně promítly a s jistým zpožděním ještě promítnou do běžného života. A největší dopad budou mít na ty nejzranitelnější. Jsem ráda, že v České republice máme organizace, které tuto podporu rizikovým skupinám poskytují s maximální profesionalitou. Těmi Člověk v tísni i Elpida rozhodně jsou a jsme rádi, že jsme je mohli v jejich prospěšných aktivitách finančně podpořit. |
Aktuální krize odhalila křehkost oblastí, které jsme donedávna považovali za spolehlivé a stabilní. Váha negativního dopadu na jednotlivé firmy se liší podle jejich velikosti, odvětví, ale i nastavení a vyspělosti interních procesů a seniorního managementu, který tyto procesy v ideálním případě okamžitě přizpůsobil novým podmínkám. SAP pomáhá firmám po celém světě, aby vzaly situaci do vlastních rukou a budovaly podnik odolný vůči nahodilým vlivům, dlouhodobě udržitelný, a především stále ziskový. A to ve všech třech pilířích představujících samotný základ podnikání. Těmi jsou péče o zaměstnance, řízení výroby i interních procesů a zákaznická zkušenost. |
Ekosystém SAP je obrovský, naši zákazníci celosvětově produkují 82% lékařských přístrojů a 78% potravin, stejně tak 22 z 25 nejznámějších internetových obchodů používá naše řešení. Tohle jsou aktuálně velmi důležité oblasti, které musí fungovat hladce. Nejen na českém trhu je ale dlouhodobě nedostatek kvalifikovaných vývojářů a konzultantů. Proto právě teď, v době karantény spojené s pandemií koronaviru, chceme dát stávající i příští generaci IT profesionálů a aktivních uživatelů našich řešení příležitost vzdělávat se díky bezplatnému přístupu do digitálních kurzů. |
V tuto chvíli připravujeme v rámci našich lokálních týmů kroky směrem k našim partnerům a celému ekosystému tak, abychom českým zákazníkům a všem uživatelům mohli co nejdříve poskytnout lokální podporu při využití uvolněných řešení. |
V roce 2019 jsme se zaměřili na tři klíčové oblasti se strategickým významem pro rozvoj našich zákazníků - na podporu stávajících zákazníků při přechodu na nejmodernější podnikový systém SAP S/4HANA, uvádění cloudových inovací a rozšiřování naší zákaznické báze. V každé ze zmíněných priorit se nám povedlo dosáhnout významných úspěchů. V oblasti přechodu na SAP S/4HANA se jednalo o kombinaci nových implementací a migrací. Potvrdilo se, že společně s našimi partnery dokážeme reagovat na poptávku českých zákazníků, přestože zájem o modernizaci ERP systémů byl největší v celé střední Evropě. Cloud je pro nás dlouhodobou prioritou. Dnes máme lokální zákazníky pokrývající všechna dostupná cloudová řešení - řízení lidských zdrojů, nákup, obchod, marketing nebo řízení výrobních podniků. Široké portfolio SAP jsme minulý rok obohatili akvizicí společnosti Qualtrics o oblast experience managementu. Jedná se o mimořádně rychle rostoucí IT oblast, která doplňuje silnou část SAP v oblasti provozních dat o schopnost propojení se zkušeností. Pro zákazníky se tak otevírají nové možnosti. Už v minulém roce toto téma velmi rezonovalo, i v letošním roce je to naše priorita. |
I čeští zákazníci vnímají výhody, které jim nabízí nejen řešení SAP S/4HANA či přechod do cloudu, ale celý náš koncept inteligentního podnikání. Povedlo se nám rozšířit řady našich zákazníků především v oblasti řízení lidských zdrojů, což odráží situaci na trhu s talenty a požadavky firem na fungující HR služby, stejně jako na zabezpečení dat v souladu s důležitými regulacemi, jako je GDPR. Například světově úspěšná společnost FOXCONN CZ nasadila řešení SAP SuccessFactors s cílem vybudovat organizaci pro sdílené HR a mobilní služby pro několik tisíc zaměstnanců. |