logo Československá obchodní banka, a. s.

Otevřené bankovnictví s aplikacemi různých bank

Služby otevřeného bankovnictví jsou užitečné pro klienty s více účty v různých bankách a nevyhovuje jim se neustále přihlašovat z odlišných aplikací. Účty se připojí do jednoho internetového bankovnictví a ovládají se z něj.

Klienti ČSOB a Poštovní spořitelny mají od začátku listopadu možnost využívat výhod otevřeného bankovnictví a spravovat svůj účet prostřednictvím internetu i přes aplikace jiných bank. Další výhodnou službou je snadná evidence příjmů a výdajů v případě připojení do aplikace osobního finančního manažera.

Do konce roku 2018 bude následovat i spuštění služby multibanking, která nabídne opačný přístup, tedy možnost správy účtů i jiných bank z internetového bankovnictví ČSOB a Poštovní spořitelny.

Spuštění otevřeného bankovnictví a multibankingu představuje další zvýšení komfortu nejen pro klienty, ale i zákazníky jiných bank. Služby ČSOB se nyní neomezují jen na klasické bankovní operace a poradenství.

O využívání přístupu k účtu v ČSOB a Poštovní spořitelně z aplikace jiné banky nebo multibankingu rozhoduje vždy klient. Pro potvrzení plateb budou klienti využívat autorizační nástroje banky, kde mají vedený účet.

K autorizaci přístupu na účty ČSOB bude sloužit ČSOB Identita a k potvrzení je určena mobilní aplikace Smart klíč. Všechny potřebné kroky může klient provést snadno a sám ve svém internetovém bankovnictví.

Otevřené bankovnictví umožnila evropská směrnice známá pod zkratkou PSD2 (Payment Services Directive 2).

Spravovat svůj účet prostřednictvím internetu je možné i přes aplikace tzv. třetích stran, které ale musí získat oprávnění k poskytování těchto služeb od České národní banky.

Další články k tématům - autorizace - bankovnictví - multibanking - PSD2 - účet

Článek Československá obchodní banka, a. s. ze dne středa 21. listopadu 2018

Další články od Československá obchodní banka, a. s.