logo eWay System s.r.o.

CRM jako nástroj pro strategické řízení obchodu

Nový CRM systém ve skupině Hager je nastaven nejen pro evidenci činností zaměstnanců v obchodním oddělení, ale také jako nástroj strategického řízení obchodu. Před implementací eWay-CRM obchodní tým společnosti používal různé Excely, zápisky, papírky, Outlooky a upomínky.

Skupina Hager - předním poskytovatel řešení a služeb v oblasti elektrotechnických zařízení pro bytové, průmyslové a komerční nemovitosti, hledala CRM systém pro provozovnu v České republice. Při výběru vhodného řešení se seznámila s několika CRM systémy včetně těch nejznámějších - např. Microsoft Dynamics nebo Salesforce.

Do finálního výběru se dostala dvě CRM - eWay-CRM a Raynet. Vyhrálo eWay-CRM se svou jednoduchostí a umístěním přímo v Outlooku. Firma oceňuje také odbornost a pomoc při implementaci.

Průběh implementace CRM

Zákazník měl na začátku připraveno asi 70% zadání - především pokud šlo o vzhled a funkce. Nějaký čas zabralo nastavení workflow projektů a nabídek.

Moduly Příležitosti a Projekty se firma rozhodla spojit do jednoho, tj. pod Projekty. Příležitost dali jako první fázi nabídky. Úpravy na míru jsou velkou výhodou eWay-CRM.

Vlastní implementaci pak bylo věnováno hodně času s detailním seznámením se všemi moduly a testováním dílčích nastavení podle zadání zákazníka. Po finální fázi proběhlo školení pro obchodníky a následně byl spuštěn ostrý provoz.

Původní odhad pro implementaci byl 2 měsíce, ale změn bylo hodně. CRM si tak firma postupně přizpůsobila vlastním potřebám s průběžným doplňováním dat.

Na úplném počátku obchodní tým používal různé Excely, zápisky, papírky, Outlooky a upomínky. Nyní je vše v jednom systému. Počáteční časová investice může být větší, ale přinese to úspory do budoucna.

Po úvodním dvouhodinovém školení proběhly ještě drobné úpravy v nastavení systému. Pak následovalo závěrečné druhé školení, po kterém již s novým CRM všichni pracují.

CRM systém má společnost Hager maximálně otevřený. Firma kolegům omezila pouze mazání. Obchodní tým se soustředí na zapisování pouze stručných a důležitých informací. Potom zapisování údajů zabere jen asi 30 minut denně.

eWay-CRM je nastaveno intuitivně a zápisy ze schůzek obchodnímu týmu pomáhají efektivně pracovat s informacemi. Běžně z každé schůzky vznikají 2 - 3 úkoly v podobě zpracování nabídky nebo nějaké další aktivity.

Na práci se CRM systémem se pozná, kdo dokáže plánovat a rozpoznat potřeby klienta.

Jak vypadá typický projekt

Obchodní tým zpracovává dva typy projektů - projekt a nabídku. U projektu jde o dlouhodobý celek, který se skládá z několika nabídek sestavených v SAPu.

Takové projekty mohou být v řešení i 2 až 3 roky. Právě u dlouhodobých aktivit se využije workflow v eWay-CRM a provázaná evidence.

Denním chlebem jsou pak nabídky v řádech desetitisíců až statisíců korun, které se budou realizovat v horizontu týdnů či měsíců.

Typickým klientem je velkoobchod, montážní firma nebo výrobce rozvaděčů.

Další využití CRM systému

Letos si firma dala za cíl věnovat se i dalšímu typu zákazníků. Nově jsou partnery nejen pro velkoobchody, ale i pro výrobce rozvaděčů, elektromontážní firmy a projektanty. CRM systém jim pomůže ve sledování vývoje nové strategie.

Realizace některých projektů zabere velké množství času a trvá i několik let. Jednání někdy začíná už u záměru investora, pokračuje přes architekty a projektanty, až se přejde ke generálnímu dodavateli, výrobci rozvaděčů a velkoobchodu.

V tom Hageru platforma eWay-CRM usnadní práci. Nic se po cestě neztratí a na nic se nezapomene.

Další články k tématům - CRM - obchod - Outlook - řízení projektů - Salesforce - školení - velkoobchod - workflow

Článek eWay System s.r.o. ze dne pondělí 30. května 2022

Další články od eWay System s.r.o.