logo

5 tipů jak personalizovat e-mailové kampaně

E-mail marketing patří mezi reklamní nástroje s nejvyšší návratností investic. Aby tak fungoval i vám, je důležité držet krok s dobou. Jedním ze současných trendů je personalizace. Komunikace zkrátka musí vypadat jako když se baví člověk s člověkem, a nikoliv s robotem.

Podívejte se na pět tipů, díky kterým budou vaše hromadné e-maily vypadat přirozeně každému zákazníkovi.

1. Kobercové nálety nefungují

Věděli jste, že 84% příjemců je zklamaných z neosobních e-mailů, které nereflektují jejich preference? Osobní přístup je důležitý. Pro vytvoření vztahu můžete udělat první krok ještě než vůbec začnete vytvářet obsah e-mailu.

Stačí zákazníky rozdělit podle segmentů, jako je věk, pohlaví, bydliště, nebo ideálně ještě specifičtějších, jako je třeba zájem o určitý typ produktů či služeb.

Pokud zákazníkovi přijde od e-shopu s oblečením newsletter s nabídkou oblečení pro opačné pohlaví, bez váhání jej smaže a z databáze se odhlásí. Nad takto extrémními příklady se možná pousmějete, ale statistiky hovoří jasně. Kobercové nálety prostě nefungují.

Aby vaši zákazníci patřili mezi šťastných 16% příjemců, budete potřebovat evidovat data o vašich zákaznících, která při mailové rozesílce budete moct využít. A na to jsou nejšikovnější CRM systémy.

Pokud jste dosud žádný nepoužívali, můžete pro začátek vyzkoušet CRM zdarma, které pro efektivní správu kontaktů bohatě postačí.

2. Oslovujte zákazníky jménem

Když se řekne personalizace, oslovit zákazníka jménem je první krok, který by vás měl napadnout. V současnosti už téměř všechny nástroje pro hromadnou rozesílku umí do e-mailu automaticky doplnit jméno zákazníka.

Hned po e-mailu je jméno nejčastější údaj, který o zákaznících firmy evidují, a byl by tak skoro hřích příjemce oslovovat anonymně.

Vytvoříte tak dojem, že se konverzace odehrává mezi čtyřma očima a ne mezi vámi až desítkami až stovkami dalších příjemců. I když je realita většině lidí zřejmá, úmysl a snahu ocení.

3. Využívejte data

V e-mailové rozesílce můžete využívat i spoustu dalších dat. Oblíbené jsou například automatická přání zákazníkům k svátku nebo narozeninám.

Můžete ale využít i bydliště nebo sídlo firmy, aby se zákazníkovi v e-mailu zobrazily kontakty na nejbližší pobočku nebo podle lokality případně dynamicky přizpůsobit i nabídku produktů a služeb.

Anebo můžete připravit rozesílku na míru zákazníkům podle toho, kde se nachází v rámci nákupního cyklu.

Pro každou personalizaci je potřeba mít data o zákaznících aktuální. Proto by měl k databázi kontaktů mít v týmu přístup každý, kdo se zákazníky komunikuje.

Nejrychlejší způsob, jak aktualizovat kontaktní informace, nabízí CRM v Outlooku zabudované přímo do prostředí poštovního klienta, ve kterém se pohybujeme každý den.

4. Ukažte, kdo jste

Stejně jako při telefonním hovoru, personalizované oslovení je pouze polovinou vzájemného představování. Zákazníci se nikdy nebaví s celou firmou, a tak je přinejmenším vítané, když se za firmu jako odesilatel v e-mailu podepíše konkrétní osoba. Ideálně ta samá osoba, která bude schopna reagovat na dotazy zákazníků.

Nezáleží na tom, jestli je to ředitel společnosti, obchodní zástupce nebo marketingový manažer.

5. Naveďte zákazníky na relevantní stránky

Kromě sběru dat o zákaznících a jejich využití v samotném obsahu e-mailu je také potřeba věnovat pozornost tomu, kam jsou zákazníci z e-mailu odkazováni. Pokud zákazníkovi přijde e-mail na míru, a dostane z něho na homepage firemního webu, jako by jeho cesta začínala znovu, přestože ho e-mail už k cíli naváděl.

Zákazník by se po kliknutí na odkaz měl naopak dostat na takovou landing page, která bude na e-mail navazovat.

Vytvořte tedy vstupní stránku přizpůsobenou obsahu e-mailu, který zákazník četl. Od této stránky by měla být cesta k dokončení objednávky už co nejkratší a nejjednodušší.

Další články k tématům - automatizace - CRM - databáze - email - marketing - newsletter - personalizace - zdarma

Článek ze dne 29. července 2021 - čtvrtek

Další články od eWay System s.r.o.