![]() |
Michal Tausch |
Ředitel podpory obchodu společnosti GORDIC |
|
![]() |
Při vývoji portálových řešení klademe velký důraz na bezpečnost, přehlednost a jednoduchost používání pro uživatele. Uvědomujeme si i fakt, že spousta lidí chce vše řešit z mobilního telefonu, Portál občana je tak jedním z produktů, u kterého se řídíme principem mobile first - tedy aby 100 % funkcionalit bylo dostupných i z mobilního zařízení, jako jsou telefony a tablety. Pole webových formulářů se tak automaticky přizpůsobuje místu na obrazovce, menu přepíná do rozbalovací podoby, dlaždice optimálně přeskupují a podobně. Dalším specifikem portálového GORDIC řešení je vyšší míra flexibility. Portál občana umíme poskytnout jako cloudovou službu (SaaS) nejen malým obcím, které tak za paušální poplatek v řádu nižších jednotek tisíc měsíčně zpřístupní svým občanům formuláře pro řešení životních situací, možnost platit poplatky elektronicky nebo hlásit závady jednoduchým umístěním špendlíku na mapě, ale i velkým organizačním složkám státu, které mohou prostřednictvím portálu plnit požadavky zákona o právu na digitální služby. |
Mnoho organizačních složek státu, krajských, městských či obecních úřadů nebo příspěvkových organizací již své klíčové informační systémy v cloudu provozuje. Přináší jim to zejména vysokou dostupnost, škálovatelnost výkonnostních kapacit či méně požadavků na práci IT specialistů. Z těch se tak mohou stát spíše IT manažeři s dohledem na bezpečnost, automatizaci či nákladovost. |
11.10.23-ST Infrastruktura jako kód |