logo WEBCOM a.s.

4Home využívá Microsoft Dynamics NAV 2013 R2

WEBCOM implementoval pro 4Home podnikový informační systém Microsoft Dynamics NAV 2013 R2 s řadou úprav na míru, reflektujících individuální know-how společnosti. Celý projekt byl financován službou IBM Global Financing.

V roce 2012 se vlastníci 4Home (specialista v prodeji sortimentu pro dům, byt a zahradu) rozhodli definovat novou vizi společnosti na příštích pět let. Včas totiž identifikovali nastupující boom online prodeje zboží v České a Slovenské republice, právě v segmentu zboží pro domácnosti a zahrady. Z 4Home se měl do pěti let stát jeden z pěti největších hráčů na eCommerce trhu v obou zemích.

Aby to bylo možné, byla potřeba radikální změna procesů i podnikového informačního systému. Ten stávající totiž on-line prodej nedokázal pokrýt. Vlastníci navíc chtěli, aby firma měla nadnárodní profesionální řešení a byla tak transparentnější pro banky i investory.

4Home si proto nechala zpracovat detailní procesní analýzu a uspořádala výběrové řízení na implementačního partnera. Nakonec si za něj zvolila společnost WEBCOM, která zvítězila nejen díky své atraktivní cenové nabídce, ale také díky silným referencím a zkušenému týmu profesionálů.

Jenže nastal drobný problém v tom, že prorůstově orientovaný podnikový informační systém, který měl brzy namísto dvou zemí - ČR a SR - řídit hned několik dalších, byl finančně poměrně náročný. A na investici v řádu milionů korun firma neměla k dispozici volný vlastní kapitál.

Nabídka IGF byla oproti bankám nesrovnatelně výhodnější

Společnost WEBCOM proto přišla s elegantním řešením - investiční náklady na hardware a licence vyřešila tím, že nabídla 4Home provoz celého podnikového informačního systému ve formě služby, a na pokrytí veškerých nákladů spojených s implementací přišla s nabídkou financování od IBM Global Financing. Ta byla ve srovnání s nabídkami financováním, které měla 4Home k dispozici od bank, zcela bezkonkurenční.

"Ty podmínky, které nám IGF předložila, byly takové, že jsme vlastně ani nepátrali po jakýchkoliv alternativách. Když vlastníci viděli výši úroku a podmínky, které je třeba splnit, okamžitě souhlasili. Ve srovnání s bankami tady nebyly vyžadovány tak přísné garance a úroky byly podstatně nižší. V podstatě nám stačilo jen doložit výpisy z účtů, naše auditované finanční závěrky a během pár dnů jsme měli k dispozici kompletní nabídku, včetně předběžně schváleného ročního úvěrového rámce. Ručili jsme pak samotným informačním systémem, nikoliv pozemky a budovami jako bankám. Navíc ta flexibilita a rychlost byla s bankami nesrovnatelná,“ říká Kateřina Bílková, generální ředitelka společnosti 4Home.

Sázka na nový systém vlastníkům vyšla

Do ostrého provozu přešel Microsoft Dynamics NAV 2012 ve 4Home v březnu 2014, tedy hned po konci hlavní prodejní sezóny. Díky pečlivým přípravám ze strany 4Home i WEBCOMu se přitom start obešel bez jakýchkoliv problémů. Firma se tak ihned mohla soustředit na využití toho, proč na systém přecházela. Už po půl roce tak mohla společnost vstoupit na svůj první nový zahraniční trh - Polsko.

A naplnila se i očekávání vlastníků. Jestliže ještě v roce 2012, kdy došlo k rozhodnutí o nové strategii společnosti zaměřené na eCommerce, představovaly tržby z prodejů on-line pouze 30% celkových tržeb, na podzim roku 2015 to bylo už 60%. Podíl on-line tržeb přitom neustále stoupá. Stejně tak se výrazně rozrostl i sortiment nabízeného zboží, který aktuálně zahrnuje na 20000 zalistovaných produktů a 9000 položek v aktuální nabídce.

S nárůstem prodejů a rozšířením sortimentu také vznikla potřeba odpovídajícím způsobem navýšit i provozní financování od bank. Díky tomu, že mnohamilionová investice do podnikového informačního systému byla financována ze strany IGF, to však nebyl problém. Tento úvěr totiž nijak nezhoršil firmě bankovní rating a 4Home mohla bez problémů svůj úvěrový rámec u banky navýšit, jak potřebovala.

Nový systém si pochvalují zákazníci i vedení

To, že 4Home přešla na nový profesionální podnikový informační systém, poznali zákazníci, zaměstnanci i vlastníci okamžitě. V e-shopu se výrazným způsobem zkrátila doba expedice zboží (de facto na 12 hodin u skladových zásob), zobrazují se zde v reálném čase skutečné skladové zásoby (včetně zohlednění rezervací zboží) a výrazně se zrychlily také reklamace a vrácení zakoupeného zboží v zákonné lhůtě 14 dnů.

Vedení společnosti zase získalo obrovské množství důležitých dat pro své rozhodování. Ty jim předkládá na míru vyvinutý manažerský informační systém. A konečně, vše si pochvalují i vlastníci. On-line prodeje raketově rostou, otevření pobočky v Polsku proběhlo hladce (z pohledu informačního systému stačilo jen zajistit překlady klíčových dokumentů do polštiny) a firma se už teď chystá na další expanzi.

"Implementace Microsoft Dynamics NAV ve společnosti 4Home byla mimořádná svou komplexností a rozsahem. Díky zkušeným týmům na obou stranách se podařilo vše dotáhnout do podoby, která umožnila společnosti rychle růst a expandovat do zahraničí, což byl také prvotní důvod k celé implementaci," vysvětluje Vojmír Kubíček obchodní manažer společnosti WEBCOM, implementátora celého řešení a certifikovaného partnera IGF.

Dva roky trvající svazek fungoval na jedničku

Implementace Microsoft Dynamics NAV ve 4Home nakonec díky opravdu vysoké komplexitě některých procesů a individuálních řešení trvala rok a půl. Po celou tuto dobu firma využívala financování od IGF. To probíhalo po jednotlivých etapách, kterých bylo celkem pět. Vždy, když byla jedna etapa ukončena, IGF na pokyn 4Home zaplatila WEBCOMu příslušnou fakturu.

"Kvůli tomu, že se nám implementace trochu protáhla, museli jsme žádat o prodloužení platnosti původně ročního úvěrového rámce. Celý proces byl ale neuvěřitelně snadný. Na to, co u bank řešíme dva až tři měsíce a vyžaduje to obrovské množství papírování, osobní návštěvy a dokonce návštěvy u notáře, tady stačilo jen poslat pár dokumentů a vše bylo vyřešeno ani ne do dvou týdnů,“ říká Soňa Slivková, finanční ředitelka společnosti.

Fakt, že peníze WEBCOMu neposílá přímo 4Home, ale putují přímo z IGF, přitom nijak neovlivnil flexibilitu a možnosti, jak s platbami může firma nakládat i v rámci jednání s implementačním partnerem.

"IBM Global Financing nám ve všem vycházelo vstříc. Když jsme se s WEBCOMem dohodli, že jim fakturu proplatíme dřív, stačilo jen zavolat naší account manažerce v IGF a ta platbu odeslala dříve. Stejně tak jsme ale využili i možnosti pozastavit proplacení faktury do odstranění vady u jedné z funkcionalit. Vztah s IGF prostě nebyl jen na obchodní bázi. Stal se z něj vztah osobní," doplňuje Kateřina Bílková, generální ředitelka 4Home.

O IBM Global Financing

IBM Global Financing je největším světovým poskytovatelem financování pro informační technologie, softwarové produkty a služby. Hlavním cílem společnosti je poskytovat flexibilní a atraktivní financování, které pomůže klientům efektivně investovat do podnikových aplikací a souvisejících služeb včetně infrastruktury.

Článek WEBCOM a.s. ze dne pondělí 11. ledna 2016

Další články od WEBCOM a.s.

WEBCOM od ledna 2019 jako Konica Minolta IT Solutions Czech

Jan Svoboda - nový ředitel divize incadea

Jaromír Šponar získal pretižní ocenění Microsoft MVP

WEBCOM spustil nový odborný web o Automotive

Efektivní marketingová komunikace firmy

Propojení obchodních aplikací zvyšuje efektivitu firmy

Efektivní řízení servisních pracovníků v terénu

Bezpečnost veřejného prostoru pod dohledem technologie 3D-Lidar

WEBCOM pomáhá dětem s diabetem

Dynamics 365 pomáhá obchodníkům zlepšovat vztahy se zákazníky

Microsoft Dynamics 365 - cloudové řešení nové generace

Microsoft Dynamics 365 - užitečné, produktivní a inteligentní řešení

WEBCOM 8 STEPS analýza pomáhá firmám k úspěšnému rozvoji

WEBCOM obhájil členství v elitní skupině Microsoft Dynamics President´s Club

Řešení pro CPI Property Group vítězí v soutěži Microsoft Awards 2016

Realizační tým řešení Microsoft Dynamics CRM WEBCOMu posiluje

Dynamics Online NAV pružně reaguje na potřeby uživatelů

4Home využívá Microsoft Dynamics NAV 2013 R2

Realitní skupina CPI využívá Microsoft Dynamics AX 2012

WEBCOM mění logo a vstupuje do skupiny Konica Minolta

Efektivní využití BI pro automototive

WEBCOM se začleňuje do skupiny Konica Minolta

Microsoft Dynamics CRM pro call centra

WEBCOM pomáhá plnit přání seniorům

WEBCOM uspěl v týmové sportovní soutěži ITchampions Únětická 12

Odborné kurzy Microsoft Dynamics NAV 2009

Prestižní ocenění IBM Top Contributor 2014 pro WEBCOM

Profesor Zdeněk Souček v síni slávy soutěže Manažer roku 2014

Webcom Education Point - Microsoft Dynamics NAV kurzy

Účetnictví s Dynamics Online NAV

Automotive řešení incadea pro polský trh zajišťuje WEBCOM

Software jako služba šetří náklady na IT a zvyšuje uživatelský komfort

WEBCOM opět mezi nejlepšími partnery Microsoftu

WEBCOM opět v komunitě Microsoft Dynamics Inner Circle 2014

WEBCOM zůstává členem celosvětové elitní skupiny President´s Club i v roce 2014

Prodej řešení incadea v Polsku bude exkluzivně zajišťovat WEBCOM

WEBCOM představuje nové školicí centrum v Brně

UMAX Dynamics AX - informační systém pro utilitní společnosti

Řešení incadea pomáhá řídit prodej a servis vozidel DAF

Přestavba kostela sv. Václava v Lanškrouně s podporou WEBCOM

WEBCOM partnerem incadea GmbH pro polský trh

Diskusní setkání pro utilitní společnosti

WEBCOM členem Microsoft President´s Club 2013

WEBCOM potvrzuje svou dlouhodobou strategii v oboru energetiky

UMAX - informační systém pro utilitní společnosti

WEBCOM plní přání seniorům

WEBCOM partnerem konference Nová vize IT 2013

Automotive řešení WEBCOM pro Ford Česká republika

WEBCOM vítězem soutěže Microsoft Awards 2013 v kategorii Microsoft Dynamics CRM

Webcom Dynamics Network podpoří prodej ERP a CRM systémů pro malé a střední firmy