logo MIBCON a.s.

Big Data mění celý inovační proces

Na základě společného projektu se společností Kofola představil Mibcon na konferenci Big Data 2015 svou vizi datově řízené firmy. Akce se konala 15.4. 2015 v Národní technické knihovně v Praze.

250 účastníků se sešlo v Národní technické knihovně, aby načerpali inspiraci, vyzkoušené tipy i případové studie, které pomohou zorientovat se v proměnlivém světě velkých dat. Přítomní marketingoví ředitelé, konzultanti a datoví analytici si mohli vybrat mezi dvacítkou prezentací.

Blok Big Data jako nástroj strategie firem se zaměřil na to, jak velká data zvyšují výsledky firmy. Mezi tématy bylo i využití velkých dat při strategickém řízení a zavedení data driven kultury.

Klíčovými kroky pro datově řízenou firmu jsou podle nás rozšíření velkých dat z oblasti operativy na oblast strategie a změna myšlení lidí, kteří firmy řídí.

"Jediný osvědčený způsob, jak dlouhodobě zvýšit zisk firmy, je změnit myšlení lidí, kteří v ní pracují. A k tomu nepomůže žádný jeden nástroj, ale důkladné porozumění tomu, co skutečně prodává, na nejnižší úrovni," říká Filip Doušek, Solution Architect společnosti MIBCON.

Big Data tomu porozumění fantasticky otevírají cestu. Najednou je totiž možné rychle a bezrizikově experimentovat - s obchodními zástupci, s eshopem, s rozvržením prodejen - a pochopit klíčové faktory úspěchu.

Z toho vyplyne, kde má firma největší potenciál. A podle něj je potřeba vyladit strategii, roli jednotlivých oddělení, reporting a analytiku. Výsledkem je strategie postavená na realitě. Opačný přístup je častější, vede ovšem k marné snaze přizpůsobit k dohodnuté strategii realitu.

Článek MIBCON a.s. ze dne 28. dubna 2015 - úterý

Další články MIBCON a.s.

Všechna firemní zařízení Android pod kontrolou