logo itpoint.cz

Ondřej Ševeček

Produktový manažer kurzů oblasti Microsoft servery a systémy Počítačové školy Gopas

Ondřej Ševeček - GOPAS, a.s.logo GOPAS, a.s.

Že nejde o vzdálenou hrozbu, ukázal loňský případ značky Ecovacs v USA, kdy se hackerům podařilo převzít kontrolu nad několika modely robotických vysavačů. Incident vzbudil pozornost nejen kvůli bizarním projevům strojů, ale hlavně kvůli tomu, že přístup útočníků umožnila kombinace softwarové chyby a nedostatečného zabezpečení bezdrátového rozhraní.

Pokud je podobný scénář možný v domácím prostředí, o to vyšší je riziko v provozech, kde roboti pracují s citlivými daty nebo jsou propojeni s vnitropodnikovými systémy. Firmy, které uvažují o zavedení nebo rozšíření robotického úklidu, by měly věnovat bezpečnosti stejnou pozornost jako u jiných prvků své IT infrastruktury.

Základem je výběr zařízení s jasně deklarovanými bezpečnostními standardy, pravidelné aktualizace, silná hesla a oddělení provozní sítě robotů od zbytku firemní infrastruktury.

Důležitou roli hraje i školení personálu, aby nedocházelo k běžným chybám - například používání sdílených přístupů nebo neautorizovaných aplikací.

Volker Spanier

Vedoucí automatizace společnosti Epson Europe

Volker Spanier - Epson Europelogo Epson EuropeLinkedIn

Nová řada řada robotů RS-C pokračuje v odkazu společnosti Epson spočívající v nové definici výkonu v oblasti kompaktní automatizace.

S vyšší nosností, rychlejším pohybem a kombinovanou flexibilitou připravenou pro čisté prostory a ESD poskytuje výrobcům v celé řadě odvětví rozhodující výhodu v efektivitě a přesnosti.

Jaromír Řezáč

Generální ředitel společnosti GORDIC

Jaromír Řezáč - GORDIC spol. s r. o.logo GORDIC spol. s r. o.

Celý proces atestace GINISu byl mimořádně náročný a připravovali jsme se na něj více než rok. Na úpravách a potřebném zdokumentování práce se systémem se podílel speciálně sestavený tým odborníků.

Miroslav Čejka

Hlavní metodik spisové služby GINIS společnosti GORDIC

Miroslav Čejka - GORDIC spol. s r. o.logo GORDIC spol. s r. o.LinkedIn

Získání atestu pro elektronickou spisovou službu GINIS je jen prvním krokem. Organizacím, které se při výkonu spisové služby musí řídit zákonem, nyní začíná náročný proces implementace a nastavení jejich interních procesů tak, aby od ledna 2027 používaly software v souladu s platnou legislativou.

Jejich úspěch bude mimo jiné spočívat v systematickém plánování, školení zaměstnanců a odborné podpoře ze strany dodavatele.

Michal Mravinač

Obchodní ředitel společnosti Enehano Solutions

Michal Mravinač - Enehano Solutions s.r.o.logo Enehano Solutions s.r.o.LinkedIn

Vyřizování formalit a maličkostí dnes již krom jiného hravě zvládnou AI agenti, které mohou zákazníci využívat 24 hodin denně i o víkendu. Studie společnosti Salesforce mezi 200 HR řediteli ukazuje, že v příštích dvou letech vzroste využívání těchto AI agentů o 327 %. Automatizovaná práce s AI tak rychle přechází z pilotních testů do každodenního provozu. Přitom AI agenti umí efektivně pomoci i s dalšími vadami, které obtěžují české zákazníky.

Například to platí o nemožnosti zjistit stav svého požadavku či objednávky online, což vadí 30 % lidí. Podobně obtěžující je pro zákazníky i opětovné zadávání informací nebo nepropojení různých komunikačních kanálů napříč firmou.

Na kvalitu dat a jejich propojení se dnes mnohdy zapomíná, ale podle našich šetření se jedná o jeden ze tří nejčastějších problémů, se kterým se firmy aktuálně potýkají. Bez kvalitních dat na vstupu se totiž nemá smysl o přínosném využití umělé inteligence a dalších inovací ani bavit.

Štěpán Bínek

Produktový a obchodní manažer společnosti ZEBRA SYSTEMS

Štěpán Bínek - Acronislogo AcronisLinkedIn

Data jsou dnes pro každou firmu tím nejcennějším aktivem a doba, kterou lze bez kritických dat přežít s ještě přijatelnými následky, se prakticky blíží nule. Proto stále více organizací zvyšuje nároky na svá řešení zálohování a obnovy tak, aby v případě výpadku minimalizovaly ztrátu dat a co nejrychleji obnovily provoz.

Těmto nárokům nejlépe vyhovují integrované platformy obsahující funkce zálohování, obnovy po havárii, a bezpečnostních funkcí včetně ochrany proti ransomwaru, EDR a skenování zranitelností.

Jozef Kačala

Vicepresident of Global Sales Engineering společnosti GFI Software

Jozef Kačala - GFI Softwarelogo GFI SoftwareLinkedIn

Technologie MyPersonas je postavena na výhradně na znalostní bázi organizace. Pokud narazí na něco, na co nedokáže s jistotou odpovědět, nehádá ani nehalucinuje, jak se někdy stává u veřejných AI nástrojů.

Naopak, dotaz eskaluje například tím, že spustí videohovor v aplikaci se svým lidským protějškem a zapojí jej do konverzace.

Zdeněk Bínek

Jednatel společnosti ZEBRA SYSTEMS

Zdeněk Bínek - GFI Softwarelogo GFI SoftwareLinkedIn

Našimi zákazníky jsou jak znalci Jižní Afriky, tak i ti, kteří tamější vína teprve objevují, takže čelíme dotazům širokého tematického rozsahu.

Řešení MyPersonas dokáže využit detailních informací na našem webu a rychle a přesně poskytnut zájemcům požadované odpovědi či doporučení, přičemž my zase neztrácíme potenciální zákazníky svou případnou nedostupností.

Michal Černý

Specialista na prezentační techniku společnosti AUDIOPRO

Michal Černý - AUDIOPRO s.r.o.logo AUDIOPRO s.r.o.LinkedIn

Lidé nechtějí ztrácet čas nastavováním, párováním zařízení a řešením, proč zrovna teď nefunguje mikrofon. Chtějí prostě přijít, usednout a mluvit. Umělá inteligence tohle umožňuje. Stále využívanější je například technologie Cabolo, která v reálném čase a zcela nahrává, přepisuje, indexuje a archivuje celé jednání.

Užitečnou funkcí je automatický přepis mluveného slova do textu, případně jeho překlad do jiného jazyka v reálném čase. To výrazně zvyšuje srozumitelnost jednání v cizím jazyce.

Miloš Mastník

Generální ředitel společnosti České Radiokomunikace

Miloš Mastník - České Radiokomunikace a.s.logo České Radiokomunikace a.s.LinkedIn

Poptávka po kapacitách v datových centrech neustále roste, firmy navíc potřebují vyšší příkon, a přitom chtějí co možná nejvyšší bezpečnost a co nejvíce udržitelný provoz. Tyto zdánlivě neslučitelné požadavky jsme spojili do Prague Gateway DC.

Hodně se také v poslední době mluví o potřebách umělé inteligence v oblasti výpočetního výkonu - my už jsme připraveni a budeme moci zájemcům nabídnout reálný termín a parametry pro trénování AI modelů.

Naše datacentrum bude v regionu unikátní a nabídne velikost a kapacitu, které nemají obdoby v okruhu 450 km od Prahy, přičemž nejbližší srovnatelné zařízení se nachází ve Frankfurtu.

1