logo Agnostix, s.r.o.

AI pomáhá se zpracováním přirozeného jazyka v prostředí Salesforce

Nový startup Rozárka - Rossie.AI - reaguje na rozmach generativní AI a poptávku po praktických aplikacích a nástrojích, které lze efektivně využít ve firmách a organizacích. Je zaměřen především na řešení pro zpracování přirozeného jazyka v platformě Salesforce - konkrétně češtiny a dalších jazyků střední a východní Evropy.

V ambiciózním projektu startupu Rozárka spojili své síly dva zkušení čeští technologičtí hráči - jedním z nich je společnost Agnostix Martina France a Mária Mitase, která vyvíjí a dodává systémy založené na AI a stojí např. za virtuální asistentkou Kate.

Druhým je společnost Enehano Jiřího Macha a Michala Pešky, které je v Česku dlouhodobě jedničkou na digitální transformaci a automatizaci přes Salesforce a pracuje pro největší tuzemské firmy.

Startup Rozárka se zabývá dodávkou NLP (Natural Language Processing) řešení pro jazyky CEE regionu a je je prvním projektem vytvořeným v rámci nového holdingu Synequs v jehož čele stojí jako CEO zkušený Martin Franc, který se AI řešením věnuje již od roku 2017.

"V Rossie.AI spojujeme dlouholetou expertízu v budování systémů pro řízení vztahů s klienty a nástrojů pro virtuální asistenci. Zaměřujeme se na enterprise klientelu, kam přinášíme state-of-the-art technologie v oblastech umělé inteligence a zpracování přirozeného jazyka. Při vývoji našich řešení používáme jak velké multijazyčné modely, tak i modely specializované na konkrétní úlohy. Ty pak ladíme a upravujeme na míru podle potřeb klienta," říká Martin Franc, spoluzakladatel společnosti Agnostix.

AI nástroje Rozárky zpracují hovory i e-maily

Výsledných řešení může Rozárka vygenerovat podle požadavků klientů celou řadu. Jedním z nich je např. monitoring hovorů, který vytvoří souhrn hovoru, identifikuje z něj vyplývající úkoly a zadá je. Nebo ohodnotí operátora a předá mu zpětnou vazbu.

Velmi užitečným řešením od Rozárky je i zpracování e-mailů, když AI dokáže klasifikovat e-mailové zprávy, připravit pro příjemce souhrn sdělení e-mailů a vytvořit na jeho základě úkoly.

Salesforce v hlavní roli

Hlavními zákazníky Rozárky budou v první fázi enterprise společnosti, které pro řízení obchodu, marketingu nebo např. zákaznické péče využívají platformu Salesforce.

"Salesforce hodně investuje do rozvoje AI platformy, ale prioritně se věnuje hojněji využívaným jazykům. Právě na obohacení slovní zásoby o češtinu a další jazyky našeho regionu a dobrou uživatelskou zkušenost se zaměřujeme v našem řešení," říká Jiří Mach, spoluzakladatel společnosti Enehano Solutions.

Inovativní vyhledávání

Dalším příkladem je chytré vyhledávání ve znalostní bázi, které umožňuje zaměstnancům např. na zákaznické lince zadávat dotaz místo klíčových slov přirozeným jazykem v prostředí chatu. Vyhledávání je tak nejen přirozenější, ale díky využití AI přináší o desítky procent větší relevanci vyhledaných informací a dokumentů.

Rozárka dokonce dokáže sama navrhnout podobu odpovědi pro zákazníka.

Článek Agnostix, s.r.o. ze dne pátek 15. března 2024

Další články od Agnostix, s.r.o.

AI pomáhá se zpracováním přirozeného jazyka v prostředí Salesforce

Češi mají z umělé inteligence určitý respekt a obavy