Do operačního střediska integrovaných záchranných systémů budou přeneseny souřadnice polohy vozidla, ze kterého je volána pomoc, jeho identifikace, počet osob ve vozidle (na základě počtu zapnutých bezpečnostních pásů v době události).
Další informace o vozidle získá operační středisko propojením s národním centrálním registrem vozidel. V případě, že na území daného státu bude havarovat vozidlo z jiné země, informace budou přeneseny z příslušného národního registru pomocí mezinárodní sítě pro výměnu informací o vozidlech a řidičských oprávněních EUCARIS (European Car and Driving Licence Information System).
Mezi vozidlem a operačním záchranným střediskem bude okamžitě po nehodě nastaven hlasový komunikační kanál pomocí specializované elektronické jednotky umístěné ve vozidle.
V současné době probíhá pilotní projekt implementace a testování HeERO (Harmonised eCall European Pilot), kterého se účastní vybrané evropské země. Cílem pilotního projektu je odzkoušet veškeré technologie a postupy, získat zkušenosti a tím zajistit hladký průběh následné implementace v celé Evropě.
Rok 2015 je mezníkem pro zahájení povinného vybavení všech nově dodávaných vozidel na evropský trh komunikační jednotkou eCall.
Na konferenci si zúčastněné státy vyměnily své poznatky a zkušenosti z oblastí telekomunikačních a informačních technologiích, legislativy a organizace velmi rozsáhlého projektu, jehož primárním a humánním cílem je zkrátit dobu dojezdu záchranných složek na místo události, zlepšit jejich efektivitu a koordinovanost a tím snížit počty mrtvých a raněných osob na evropských silnicích.
Vedlejší efekty projektu jsou i ekonomického rázu, protože se včasnou odbornou pomocí sníží i náklady na ošetřování a rekonvalescenci.
Článek ze dne 3. října 2012 - středa
Stavební vyhláška magistrátu omezuje rozvoj rychlého internetu v Praze
TV Noe zařazena do pražské regionální sítě Prague Digital TV
eCall zajistí tísňové volání v nouzi na linku 112
Robot NAO pomáhá dětem s autismem
Superúředníci a nový systém registru vozidel spolu nesouvisí
Performics: výkonnostní marketingová agentura vstupuje na český trh
Nuance aplikace pro přepis mluvené řeči do textového formátu s podporou češiny
Mobilní řešení: sekce itpoint.cz zaměřená na M2M služby hledá dodavatelského partnera