logo ITPOINT.CZ

iPhone 3G

Spotřebitelské šetření GfK týkající se nástupce iPhone - podle časopisu Time Magazine je Apple iPhone působivý módní doplněk, který prostě musíte mít a "Vynález roku 2007". Jeho nový a zdokonalený nástupce, tj. iPhone 3G, se před několika týdny hned po uvedení na trh setkal s velkým zájmem veřejnosti.

80 % dotazovaných uživatelů mobilních telefonů v šetření společnosti GfK Marktforschung v Německu a ve Velké Británii odpovědělo, že slyšeli o přehrávači iPhone. Téměř jedna třetina respondentů uvažuje o nákupu přehrávače iPhone 3G. Naděje na oživení saturovaného trhu s mobilními telefony se upínají k tomuto novému modelu.

V rámci šetření, která uskutečnila společnost GfK Marktforschung, se dotazovalo celkem 1 250 uživatelů mobilních telefonů k nástupu přehrávače iPhone 3G na trh. Výsledky šetření ukazují, že spotřebitelé velmi dobře iPhone znají. Uvedení modelu 3G dne 11. července 2008 vyvolalo senzaci v Německu stejně jako ve Velké Británii.

Rychlejší a levnější

Podíváme-li se na detailní výsledky výzkumu, v souladu s očekáváním je jasné, že uživatelé mobilních telefonů jsou méně informovaní, pokud jde o „vychytávky“ přehrávače iPhone 3G. Přesto téměř polovina ze všech dotazovaných nadšenců zná hlavní zlepšení tohoto telefonu, jako je vyšší rychlost přenosu dat prostřednictvím UMTS a rozšíření vestavěné paměti na 8 GB, což jsou funkce, které přístroj nabízí v základní výbavě, jako standard. Kromě toho 34 % německých spotřebitelů ví, že došlo ke snížení maloobchodní ceny přístroje. Potvrdilo se, že dřívější vysoká cena za přístroj (handset) a drahý tarif fungovaly jako překážky nákupu předchůdce iPhone 3G. Podle odborníků neodpovídal tržní úspěch daného modelu vysokým očekáváním, pokud jde o jednotkový prodej, který následoval po uvedení přehrávače na trh ke konci roku 2007.

Vysoká tendence k nákupu

Předpokládá se, že velmi vysoká míra znalosti, které se přehrávač iPhone 3G těší mezi spotřebiteli, bude znamenat novou sílu a oživení na trhu s mobilními telefony. Téměř jeden ze tří uživatelů mobilních telefonů v Německu a ve Velké Británii definitivně uvažuje o nákupu nového modelu. Pětina respondentů by si koupila jeden z přehrávačů iPhone a tarifových balíčků nabízených operátorem T-Mobile v Německu a operátorem O2 ve Velké Británii. Obrovská poptávka po telefonu představuje velkou konkurenční výhodu pro firmu na trhu mobilních telefonů, což znamená, že může hledat potenciální klienty také mezi dosavadními zákazníky konkurenčních operátorů. Zhruba 31 % zákazníků, kteří mají smlouvu s ostatními poskytovateli mobilní sítě v Německu a 25 % ve Velké Británii, zcela vážně uvažuje o koupi přehrávače iPhone a následně také o změně poskytovatele sítě.

Zhruba 80 % těch, kdo mají zájem o nákup setu, považuje za přijatelné měsíční náklady na provoz do výše 49 euro nebo 35 liber, stejně jako cenu 169 euro nebo 99 liber za samotný přístroj (handset). Výsledkem je, že úroveň, na které se pohybují stanovené ceny, je v souladu s heslem "dvakrát tak rychlý a za poloviční cenu”, evidentně výrazně lépe odpovídá ochotě spotřebitelů zaplatit tuto částku, než byl případ předchozího modelu. T-Mobile může očekávat pozitivní vedlejší efekt v Německu, kde i přes nižší cenu dojde ke zvýšení hodnoty prodeje na zákazníka asi o 13 euro v případě uživatelů iPhone.

Cílová skupina jsou muži

Kdo jsou vlastně budoucí zákazníci pro iPhone? Podle výsledků šetření GfK dominantní skupinu, která vyjadřuje nadprůměrný zájem o iPhone 3G, tvoří muži mladší 40ti let a zákazníci se smlouvou u operátorů. Kromě toho se zejména v Německu zdá, že novému modelu je také nakloněná cílová skupina, která používá více SIM karet a vlastní více než jeden telefon, kde mohou poskytovatelé mobilních služeb získat zákazníky.

Můžeme tedy shrnout, že výhled pro iPhone 3G krátce po uvedení tohoto modelu na trh je více než slibný. Pokud bude tato jednotka dostupná v dostatečně vysokých počtech a nebudou zde žádné jiné podobné telefony nabízené ze strany konkurenčních firem, představuje nový mobilní telefon od firmy Apple chvályhodnou strategii vedoucí k úspěchu na již saturovaném trhu s mobilními telefony.

Výzkumné šetření

Výše uvedené jsou výsledky ze studie společnosti GfK týkající se uvedení modelu iPhone 3G na trh. V rámci šetření jsme se dotazovali 750 respondentů ve Velké Británii a 500 respondentů v Německu - pro toto šetření byl vybraný reprezentativní vzorek uživatelů mobilních telefonů. Ke sběru dat ve Velké Británii došlo těsně před uvedením na trh a v Německu těsně po uvedení na trh dne 11.7. 2008. Metoda dotazování - online ve spolupráci s GfK eSolutions, což je oblast společnosti GfK Marktforschung, která se specializuje na výzkum na internetu a dále ve spolupráci se společností GfK se sídlem ve Velké Británii - GfK NOP Custom Research.

Článek ITPOINT.CZ ze dne pátek 29. srpna 2008

Další články od ITPOINT.CZ

Vstup na konferenci ISI 2022 1 + 1 zdarma

O práci s daty a datové analytice na KPMG Data Festivalu

Datové schránky bez žádosti automaticky pro OSVČ i fyzické osoby

Darovaná IT technika pomáhá ve vzdělávání potřebných dětí

Český rozhlas rozšiřuje pokrytí DAB+ vysílání

Ransomware ve zdravotnictví - MZ radí jak na prevenci i co dělat při napadeni

Digitální navigace pomáhá cestujícím v orientaci na Letišti Praha

Bez cestovky na Kubě s českým průvodcem

John Mattone v Praze - TOP událost roku v oblasti Leadership Development

Tvořivé myšlení zaměstnanců ovlivnilo návrh nových prostor pro IT HUB skupiny NN v Praze

Úniky citlivých dat z EET ohrožují malé firmy i velké řetězce

Volební program Pirátů ve virtuální realitě

Vliv technologií na společnost a myšlení - co všechno snese náš mozek?

Jen zálohovat dnes už nestačí, využití dat vyžaduje moderní řešení

Projekt SenseNet pomůže se zlepšením ovzduší na Ostravsku

eM Client - e-mailový klient pro efektivní komunikaci s moderním a intuitivním rozhraním

Babišova účtenková loterie odstartuje v polovině roku 2017

Doručování pomocí dronů je možné - ověřeno v praktickém testu

Mall.cz otestuje doručování zásilek dronem

Mobilní aplikace pro vzdělávání českých zdravotníků

Mediestetik jako první v ČR zavádí mobilní aplikaci pro klinickou medicínu

Samoobslužná firemní telefonie

Zajímavé gastro mobilní aplikace

Tonery a inkoustové náplně do tiskáren lze nakoupit online

Víte, kde pořídit levné a kvalitní tonery?

Moderní mobilní telefony a jejich výtečné vlastnosti

Pronájem e-shopu - Prodávejte ostošest

Vánoční hity v elektronice

Prohlášení MV k vypovězení memoranda o spolupráci na rozvoji elektronizace veřejné správy

Virtuální prohlídka Mezinárodní kosmické stanice ISS

O2 má podle průzkumu Ipsos nejlepší mobilní internet

ICT zakázky v hledáčku NKÚ pro rok 2015

WiFi zdarma na prodejnách Hornbach

Implementace strategie digitálního vzdělávání pomůže vytvořit nová pracovní místa

Radioteka.cz - internetový obchod Českého rozhlasu

Globální inovativní IT centrum MSD v Praze

Nezávislý kalkulátor cen energií

Outsourcing Solution nabízí pomoc firmám postiženým povodněmi

Oprava zdarma výpočetní techniky lidem postiženým záplavami

Likvidace následků povodní s podporou ZmapujTo.cz

Cryptosmart pro šifrované mobilní volání, data i SMS

Stavební vyhláška magistrátu omezuje rozvoj rychlého internetu v Praze

TV Noe zařazena do pražské regionální sítě Prague Digital TV

eCall zajistí tísňové volání v nouzi na linku 112

Robot NAO pomáhá dětem s autismem

Superúředníci a nový systém registru vozidel spolu nesouvisí

Performics: výkonnostní marketingová agentura vstupuje na český trh

Nuance aplikace pro přepis mluvené řeči do textového formátu s podporou češiny

Mobilní řešení: sekce itpoint.cz zaměřená na M2M služby hledá dodavatelského partnera

Spotřebitel.net podá hromadné trestní oznámení na Livemobil.cz