logo ITPOINT.CZ

iPhone 3G

Spotřebitelské šetření GfK týkající se nástupce iPhone - podle časopisu Time Magazine je Apple iPhone působivý módní doplněk, který prostě musíte mít a "Vynález roku 2007". Jeho nový a zdokonalený nástupce, tj. iPhone 3G, se před několika týdny hned po uvedení na trh setkal s velkým zájmem veřejnosti.

80 % dotazovaných uživatelů mobilních telefonů v šetření společnosti GfK Marktforschung v Německu a ve Velké Británii odpovědělo, že slyšeli o přehrávači iPhone. Téměř jedna třetina respondentů uvažuje o nákupu přehrávače iPhone 3G. Naděje na oživení saturovaného trhu s mobilními telefony se upínají k tomuto novému modelu.

V rámci šetření, která uskutečnila společnost GfK Marktforschung, se dotazovalo celkem 1 250 uživatelů mobilních telefonů k nástupu přehrávače iPhone 3G na trh. Výsledky šetření ukazují, že spotřebitelé velmi dobře iPhone znají. Uvedení modelu 3G dne 11. července 2008 vyvolalo senzaci v Německu stejně jako ve Velké Británii.

Rychlejší a levnější

Podíváme-li se na detailní výsledky výzkumu, v souladu s očekáváním je jasné, že uživatelé mobilních telefonů jsou méně informovaní, pokud jde o „vychytávky“ přehrávače iPhone 3G. Přesto téměř polovina ze všech dotazovaných nadšenců zná hlavní zlepšení tohoto telefonu, jako je vyšší rychlost přenosu dat prostřednictvím UMTS a rozšíření vestavěné paměti na 8 GB, což jsou funkce, které přístroj nabízí v základní výbavě, jako standard. Kromě toho 34 % německých spotřebitelů ví, že došlo ke snížení maloobchodní ceny přístroje. Potvrdilo se, že dřívější vysoká cena za přístroj (handset) a drahý tarif fungovaly jako překážky nákupu předchůdce iPhone 3G. Podle odborníků neodpovídal tržní úspěch daného modelu vysokým očekáváním, pokud jde o jednotkový prodej, který následoval po uvedení přehrávače na trh ke konci roku 2007.

Vysoká tendence k nákupu

Předpokládá se, že velmi vysoká míra znalosti, které se přehrávač iPhone 3G těší mezi spotřebiteli, bude znamenat novou sílu a oživení na trhu s mobilními telefony. Téměř jeden ze tří uživatelů mobilních telefonů v Německu a ve Velké Británii definitivně uvažuje o nákupu nového modelu. Pětina respondentů by si koupila jeden z přehrávačů iPhone a tarifových balíčků nabízených operátorem T-Mobile v Německu a operátorem O2 ve Velké Británii. Obrovská poptávka po telefonu představuje velkou konkurenční výhodu pro firmu na trhu mobilních telefonů, což znamená, že může hledat potenciální klienty také mezi dosavadními zákazníky konkurenčních operátorů. Zhruba 31 % zákazníků, kteří mají smlouvu s ostatními poskytovateli mobilní sítě v Německu a 25 % ve Velké Británii, zcela vážně uvažuje o koupi přehrávače iPhone a následně také o změně poskytovatele sítě.

Zhruba 80 % těch, kdo mají zájem o nákup setu, považuje za přijatelné měsíční náklady na provoz do výše 49 euro nebo 35 liber, stejně jako cenu 169 euro nebo 99 liber za samotný přístroj (handset). Výsledkem je, že úroveň, na které se pohybují stanovené ceny, je v souladu s heslem "dvakrát tak rychlý a za poloviční cenu”, evidentně výrazně lépe odpovídá ochotě spotřebitelů zaplatit tuto částku, než byl případ předchozího modelu. T-Mobile může očekávat pozitivní vedlejší efekt v Německu, kde i přes nižší cenu dojde ke zvýšení hodnoty prodeje na zákazníka asi o 13 euro v případě uživatelů iPhone.

Cílová skupina jsou muži

Kdo jsou vlastně budoucí zákazníci pro iPhone? Podle výsledků šetření GfK dominantní skupinu, která vyjadřuje nadprůměrný zájem o iPhone 3G, tvoří muži mladší 40ti let a zákazníci se smlouvou u operátorů. Kromě toho se zejména v Německu zdá, že novému modelu je také nakloněná cílová skupina, která používá více SIM karet a vlastní více než jeden telefon, kde mohou poskytovatelé mobilních služeb získat zákazníky.

Můžeme tedy shrnout, že výhled pro iPhone 3G krátce po uvedení tohoto modelu na trh je více než slibný. Pokud bude tato jednotka dostupná v dostatečně vysokých počtech a nebudou zde žádné jiné podobné telefony nabízené ze strany konkurenčních firem, představuje nový mobilní telefon od firmy Apple chvályhodnou strategii vedoucí k úspěchu na již saturovaném trhu s mobilními telefony.

Výzkumné šetření

Výše uvedené jsou výsledky ze studie společnosti GfK týkající se uvedení modelu iPhone 3G na trh. V rámci šetření jsme se dotazovali 750 respondentů ve Velké Británii a 500 respondentů v Německu - pro toto šetření byl vybraný reprezentativní vzorek uživatelů mobilních telefonů. Ke sběru dat ve Velké Británii došlo těsně před uvedením na trh a v Německu těsně po uvedení na trh dne 11.7. 2008. Metoda dotazování - online ve spolupráci s GfK eSolutions, což je oblast společnosti GfK Marktforschung, která se specializuje na výzkum na internetu a dále ve spolupráci se společností GfK se sídlem ve Velké Británii - GfK NOP Custom Research.

GfK Group GfK Group je celosvětově čtvrtou největší společností provádějící marketingový výzkum. Působí ve třech obchodních segmentech: Custom Research, Retail and Technology a Media. Obrat skupiny dosáhl v roce 2007 1.162 mil. Euro. Skupina GfK svými 115 společnostmi pokrývá více než 100 zemí. Z celkového počtu 9 297 zaměstnanců (ke 31. 5. 2008) pracuje 81 % mimo Německo. Pro další informace navštivte webové stránky: www.gfk.com.
GfK Marktforschung GfK Marktforschung je dceřiná společnost GfK Group, která v oblasti spotřebitelského výzkumu funguje od roku 1984. S více než třemi stovkami zaměstnanců připravuje řešení každého aspektu, souvisejícího s výzkumem marketingového mixu, a to pro sektory IT a telekomunikace, životní styl, energie, cestování, doprava, textilní a automobilový průmysl. Vypracovaná řešení používají empirická data založená na zkušenostech v oblasti komunikací, produktu, konceptu, segmentace a chování a postojů stejně jako psychologie a spokojenosti zákazníků. Společnost, která shromažduje data z více než 90 trhů na celém světě také provádí testy ve výzkumu trhu a publikuje šetření, zejména týkající se měsíčního spotřebitelského klimatu, dále spořícího a investičního klimatu a pojišťovacího trhu.

Článek ITPOINT.CZ ze dne 29. srpna 2008 - pátek

Další články od ITPOINT.CZ

Level 3 rozšiřuje platformu služeb Vyvx v Evropě

Trestní oznámení na organizátora soutěže Shop roku 2008

PCCW Global získala prestižní ocenění v soutěži World Communication Awards

Jednoduché řešení pro automatické zobrazování reklamy na internetu

ShopCentrik využívají dvě ze tří nejlepších firem roku 2008

Informační kampaň digitalizace startuje

Level 3 rozšiřuje svou nabídku online služeb pro NHL

Výroba elektronických pasů zahájena

Hotels.com spouští jazykově lokalizované webové stránky v šesti východoevropských zemích

Na nepřehlednost stránek si nejvíc stěžují uživatelé inernetu

STOP mezibankovním platebním transakcím s nesolventními bankami

Vladimír Mařík nastoupil na pozici Key Account Managera EMPIRE

NetDirect představuje inovovanou verzi systému ShopCentrik

MyHeritage a FamilyTreeDNA vytvářejí partnerství

Hurricane Electric představuje bezplatnou certifikaci pro internetový protokol verze IPv6

Internetový festival populární hudby spojí Evropu

PDLN je mezinárodních síť databází a licencí byla vytvořena v Bruselu

On-line slevy pro studenty a mládežníky na Chytrepalice.cz

Czech-American TV Czech Branch požádala o granty na nové projekty

Cobra mění komunikaci na moři s technologií Bluetooth

Nová generaci produktů pro standard IP-DECT

TV Banka od EMPIRE

Mphone a nové mobilní tarify

Dohoda o copyrightu zajistí dostupnost miliónů knih online

Level 3 rozšiřuje svou kapacitu sítí pro doručování obsahu v Asii

Univerzita Rowan ověřila nový převratný energetický zdroj společnosti BlackLight

Comfor hlásí další růst prodejní sítě v roce 2008

Ročenka českého a slovenského obchodu 2008

CCF zavedla jednotný postup certifikace zařízení CDMA po celém světě

T-Mobile využije technologii od VoiceObjects při integraci mobilních a hlasových samoobslužných kanálů

DataCore rozšiřuje virtualizační úsilí do České republiky

Visual Connection spojuje síly s KIT digital

Válka o ovládnutí českého televizního satelitního trhu ?

Nové e-commerce řešení Ingram Micro pro IT prodejce

Výhodné pronájmy tiskáren Lexmark

SATdsl-Connect

SMARAGD 4.0 je sofware pro potírání finanční kriminality

Spojení MyHeritage a Kindo vytvoří nejlepší místo na internetu pro rodiny

Konftel představila moderní přístroj pro telefonické konference přes internet

Poradní skupina pomoci chudým CGAP podpoří trh, který by měl do roku 2012 oslovit 25 milionů lidí

WebExpo 2008

Teledata Networks uzavřela přístupovou síť nové generace

Nejcennější evropskou značkou je Nokia

Nová náhlavní Bluetooth sada pro profesionály v pohybu

T-Mobile si pro svou mobilní televizní platformu zvolil SafeBSF od SafeNet

Více možností sázení pro mobilní uživatele

Global Payments koupila ZAO United Card Service

Mezinárodní konference o jazyku XBRL

Internetový obchod Overstock.com otevírá své brány zákazníkům ze zahraničí

iPhone 3G