Nahrávání prenatálních fotografií z ultrazvuku, sdělování zkušeností během těhotenství na Twitteru, online fotografická alba dětí od jejich narození a dokonce vytváření emailových adres pro nemluvňata - dnešní rodiče stále více zanechávají digitální stopy svých dětí již od jejich narození nebo dokonce před ním.
AVG Technologies provedla průzkum mezi matkami v USA, Kanadě, Velké Británii, Francii, Německu, Itálii, Španělsku, Austrálii, na Novém Zélandě a v Japonsku, při kterém zjistila, že 81 procent dětí mladších než dva roky má nějaký druh digitálního profilu se svými fotografiemi zveřejněnými online. V USA je 92 procent dětí prezentováno online ještě předtím, než dosáhnou dvou let. V evropských zemích se toto číslo pohybuje kolem 73 procent.
Podle průzkumu dojde k digitálnímu zrození dítěte kolem šesti měsíců jeho věku, fotografie třetiny dětí (33 %) se ale objeví online již během prvních několika týdnů jejich života. Ve Velké Británii žije online životem 37 % novorozenců, v Austrálii a na Novém Zélandu je to dokonce 41 %.
Téměř čtvrtina dětí (23 %) začne žít digitálním životem ve chvíli, kdy jejich rodiče nahrají na internet prenatální fotografie ze z ultrazvuku. Toto číslo je vyšší ve Spojených státech, kde takové fotografie na internet umístilo dokonce 34 % rodičů. V Kanadě prenatální fotografie svých dětí na internet umisťuje až 37 % rodičů. Naopak nejnižší jsou tato čísla ve Francii, kde se o prenatální fotografie svých dětí dělí 13 % rodičů, v Itálii 14 % a v Německu 15 %. Podobně je tomu v Japonsku, kde fotografie zveřejňuje jen 14 % rodičů.
Sedm procent miminek a batolat má svou emailovou adresu, kterou jim zřídili rodiče, a pět procent má i vlastní profil na některé ze sociálních sítí.
Na otázku, co motivuje rodiče k tomu, aby uveřejňovali fotografie svých dětí na internetu, více než 70 % matek odpovědělo, že se o ně chtěly podělit se svými přáteli a rodinou. Nicméně více než pětina matek (22 %) ve Spojených státech uvedlo, že jen chtěly přidat další obsah na svůj profil na sociálních sítích a 18 % matek řeklo, že jen následovaly svoje vrstevníky.
Nakonec se společnost AVG matek dotázala, nakolik je znepokojuje (na škále od jedné do pěti, přičemž pět znamená „velmi znepokojuje“) množství informací, které se o jejich dětech na internetu v následujících letech objeví. Většina matek byla průměrně znepokojená (průměr 3,5), nejvíce znepokojené byly Španělky (3,9) a Kanaďanky nejméně znepokojené (3,1).
Generální ředitel společnosti AVG Technologies J. R. Smith řekl : "Pomyšlení, že většina dnešních třicátníků má svoje online profily staré maximálně 10 - 15 let, zatímco většina dnešních dětí bude mít bez vlastního přičinění své digitální stopy již od svých dvou let a svou online existenci bude dále rozvíjet po celý svůj život, je šokující. Náš výzkum ukazuje, že tento trend má rostoucí charakter, kdy k digitálnímu zrození dochází současně se skutečným narozením dítěte a v mnoha případech dokonce i dříve. Čtvrtina miminek má své prenatální fotografie zveřejněné na internetu ještě dříve, než fyzicky přijdou na tento svět. Je zřejmé, proč chtějí hrdí rodiče nahrát a sdílet fotografie malých dětí se svými přáteli a rodiči."
Doporučení pro rodiče :
Výzkum byl proveden společností Research Now mezi 2200 matkami s malými dětmi do dvou let věku během týdne od 27.9. 2010. Matky pocházely z 5 zemí EU (Velká Británie, Německo, Francie, Itálie, Španělsko), Kanady a USA, Austrálie, Nového Zélandu a Japonska.
Hlavní výsledky :
1. Matky s dětmi do 2 let věku, které nahrály na internet fotografie svého dítěte
Celkem - 81 %
USA - 92 %
Kanada - 84 %
Velká Británie - 81 %
Francie - 74 %
Itálie - 68 %
Německo - 71 %
Španělsko - 71 %
(EU 5 - 73 %)
Austrálie - 84 %
Nový Zéland - 91 %
Japonsko - 43 %
2. Matky, které nahrály na internet fotografie svých novorozenců
Celkem - 33 %
USA - 33 %
Kanada - 37 %
Velká Británie - 37 %
Francie - 26 %
Itálie - 26 %
Německo - 30 %
Španělsko - 24 %
(EU 5 - 28,6 %)
Austrálie - 41 %
Nový Zéland - 41 %
Japonsko - 19 %
3. Matky, které nahrály na internet prenatální fotografie svých dětí
Celkem - 23 %
USA - 34 %
Kanada - 37 %
Velká Británie - 23 %
Francie - 13 %
Itálie - 14 %
Německo - 15 %
Španělsko - 24 %
(EU 5 - 20 %)
Austrálie - 26 %
Nový Zéland - 30 %
Japonsko - 14 %
4. Matky, které zřídily svému dítěti emailovou adresu
Celkem - 7 %
USA - 6 %
Kanada - 9 %
Velká Británie - 4 %
Francie - 7 %
Itálie - 7 %
Německo - 7 %
Španělsko - 12 %
(EU 5 - 7 %)
Austrálie - 7 %
Nový Zéland - 4 %
Japonsko - 7 %
5. Matky, které svému dítěti zřídily profil na sociální síti
Celkem - 5 %
USA - 6 %
Kanada - 8 %
Velká Británie - 4 %
Francie - 2 %
Itálie - 5 %
Německo - 5 %
Španělsko - 7 %
(EU 5 - 5 %)
Austrálie - 5 %
Nový Zéland - 6 %
Japonsko - 8 %
Článek AVG Technologies CZ s.r.o. ze dne úterý 19. října 2010
Riziko ztráty mobilního zařízení je největší při prázdninovém cestování
AVG Community Powered Threat Report Q3 2011
Internet Security 2012: více ochrany a méně starostí
AVG MultiMi: jediné rozhraní pro soubory, email, sociální média a obsah v cloudu
Závodní tým Janík Motorsport a AVG zahajují spolupráci
AVG AntivirusFree pro tablety s platformou Android
IT bezpečnost malých a středně velkých firem
AVG Security Audit: nejnovější online zbraň v boji proti kybernetické kriminalitě
AVG LiveKive: bezplatná úschovna pro archivaci a sdílení obsahu
Smartphony jsou zdrojem velkých bezpečnostních rizik
AVG Internet Security 2011, Anti-Virus 2011 a PC Tune Up: tři licence za cenu jedné
Podle studie AVG se malé děti učí dříve technickým než životním dovednostem
AVG a Monkey Business slavili společně v Lucerně
AVG naděluje Monkey Business: vánoční koncert vyprodán, výtěžek poputuje Nadačnímu fondu Krtek
AVG Technologies Business Resource Center
Spielberk Office Centre Brno: nové výzkumné centrum AVG Technologies
2000 volných vstupenek na Monkey Business s AVG Free
AVG potvrzuje vedoucí pozici v poskytování mobilního bezpečnostního SW akvizicí DroidSecurity
Podle sudie AVG má čvrina dětí své online profily ještě předtím, než se narodí
Pro SME: Internet Security 2011 Business Edition a AVG Anti-Virus 2011 Business Edition
Nový AVG 2011 klade důraz na ochranu uživatelů sociálních sítí
AVG 2011: nejnovější antivir pro domácí uživatele a malé podniky
LabTech si zvolila AVG Antivirus pro své globální aktivity
AVG spouští kampaň proti vykrádání Facebook profilů univerzitních studentů
Clent Richardson: nový výkonný ředitel AVG Technologies
AVG pro vzdělání: vzdělávací divize AVG pro zajištění antivirové ochrany s podporou z USA
AVG Threat Labs nabízí zdarma unikátní bezpečnostní detekční nástroj
AVG a MokaFive společně zabezpečují virtuální desktopy
AVGFreeCZ: česká verze Facebooku AVG
Botnet Mumba napadl 55000 počítačů po celém světě
Internetový zločin, objem a metody monetizace
1,2 milionu PC infikovaných pomocí Eleonore Exploits Toolkit
Cena VB100 pro AVG za bezpečnostní řešení Internet Security Network Edition
AVG Technologies získává distribuční společnost Walling Data
AVG LinkScanner pro počítače Apple
Výzkumný tým AVG identifikoval nové hrozby na sociálních sítích
Don MacLennan bude řídit produktovou strategii AVG
AVG Notifier nabízí aktualizaci statusů a profilů
Ashish Patel podpoří aktivity firemního rozvoje AVG Technologies
AVG Technologies upevňuje svou pozici ve Francii
Bezplatný bezpečnostní software AVG je dostupný na CyberTaxDay.com
Prestižní ceny Global Product Excellence Awards pro AVG Technologies
AVG Rescue CD, záchranné CD zdarma
AVG a LimeWire zabezpečují největší světovou P2P síť
Více než 40 % nebezpečných webových stránek pochází z USA
Bob Gagnon z AVG Technologies získal titul Channel Chief 2010