Jan Dvořák | |
Ředitel Počítačové školy Gopas | |
![]() ![]() ![]() | Podle mého názoru zaměstnance umělá inteligence v dohledné budoucnosti nenahradí. Mohou je ale nahradit lidé, kteří ji v práci umějí používat. Kdo se bude AI bránit, může o práci přijít - ne kvůli tomu, že ho nahradí stroj, ale proto, že bude méně produktivní než jeho kolegové. AI je dnes dostupná i úplným začátečníkům, mimo jiné díky hlasovému ovládání, které snižuje vstupní bariéry. V běžné praxi pomáhá s přípravou textů, přepisem hovorů, prací s tabulkami a rychlými analýzami. U složitějších úloh záleží na kvalitě zadání a porozumění nástrojům. Pokročilé pokládání dotazů dokáže výrazně zlepšit výsledky, které od AI dostanete. Naučí vás přesně definovat cíl, dodat potřebný kontext, vymezit rozsah a určit požadovaný formát výstupu. Když zadání postupně zpřesňujete, přidáváte příklady a ověřujete, co vám AI vrací, model pracuje rychleji, spolehlivěji a s menší chybovostí. |
Jan Dvořák | |
Ředitel Počítačové školy Gopas | |
![]() ![]() ![]() | HackerFest dlouhodobě mapuje nejnebezpečnější praktiky současných útočníků a dává firmám praktické návody, jak se jim bránit. Program letošního ročníku opět spojuje špičkové odborníky a konkrétní know-how. |
17.10.25-PÁ Hybridní konference HackerFest 2025 | |
Jan Dvořák | |
Ředitel Počítačové školy Gopas | |
![]() ![]() ![]() | JavaDays patří mezi tradičně respektované profesní konference a řadí se k nejvýznamnějším IT událostem v Česku. Také letošní ročník proběhne v hybridním formátu, takže účastníci mají možnost být přímo v konferenčním sále, nebo sledovat celý program pohodlně online prostřednictvím naší aplikace. Účastníci se mohou těšit na nejnovější poznatky o této široce využívané platformě. Akce je určena nejen pro vývojáře a programátory v Javě, ale i pro všechny, které toto prostředí zajímá. |
06.10.25-PO Konference JavaDays 2025 | |
Pavel Prochorov | |
Lektor OSINT Investigation Počítačové školy GOPAS | |
![]() ![]() ![]() | Z otevřených zdrojů lze totiž zjistit mnohé - kdo ve firmě pracuje, jaké technologie používá, e-mailové adresy, strukturu domény, seznam subdodavatelů, nebo i to, kdy je recepce zavřená. Takové informace pak mohou útočníkovi výrazně usnadnit napadení konkrétního cíle. Využívání OSINTu má dvě stránky - může být nástrojem útoku, ale i silnou obranou. Každý z nás dnes žije minimálně dvěma životy - tím reálným a tím digitálním. A zatímco ten reálný chráníme běžně - zamykáme dveře, chráníme soukromí, v digitálním prostoru býváme často zbytečně zranitelní. Základem informační bezpečnosti dnes není jen technologie, ale i naše schopnost přemýšlet o informacích jinak. OSINT nás tomu může naučit. Správná práce s informacemi totiž není otázkou paranoia, ale základní digitální hygieny. Umět si ověřit informace a najít ty správné zdroje je dnes stejně důležité jako znát zásady bezpečného chování online. |
11.09.25-ČT Dva typy kurzů pro zájemce o OSINT | |
Jan Dvořák | |
Ředitel Počítačové školy Gopas | |
![]() ![]() ![]() | Výzkum upozorňuje, že většina studentů dnes s AI nějakým způsobem pracuje - ale jen málo z nich to dělá efektivně. Autoři proto definují klíčové dovednosti, které pomáhají studentům využít AI opravdu smysluplně. Jde například o schopnost zadávat promyšlené otázky, porozumět tomu, jak AI ke svým odpovědím dochází, a umět výstupy upravit, kombinovat nebo ověřit. Zároveň se ukazuje, že vedle technických znalostí jsou zásadní i měkké dovednosti jako kritické myšlení, kreativita a schopnost spolupráce. Zkušenosti studentů s AI se přitom velmi liší. Někteří mají výhodu - třeba díky předchozímu vzdělání nebo osobnímu zájmu - zatímco jiní se v prostředí AI orientují jen minimálně. Studie varuje, že bez cílené podpory hrozí, že se rozdíly mezi studenty ještě prohloubí. Školy by proto měly aktivně pomáhat všem studentům osvojit si základní dovednosti při práci s AI, například formou workshopů, ukázkových úkolů nebo podpůrných konzultací. |
14.08.25-ČT Umělá inteligence ve školách | |