logo

100 nejhodnotnějších značek světa stojí nyní celkem dva biliony dolarů

Google je již třetím rokem světovou jedničkou - jeho hodnota je nyní 100 miliard amerických dolarů. Millward Brown Optimor zveřejňuje v řadě již čtvrtý žebříček nejhodnotnějších značek světa. Většina značek si i přes celosvětově složitou ekonomickou situaci udržela svoji hodnotu.

Žebříček BrandZ Top 100 měří hodnotu značek v dolarech a tato výsledná hodnota je kombinací finanční hodnoty značky v kombinaci s marketingovým výzkumem jejích spotřebitelů a B2B uživatelů ze studie Millward Brown BrandZ - nejrozsáhlejší studie "Brand Equity" na světě.

Celková hodnota prvních 100 značek je 1,95 bilionu dolarů (oproti loňsku je nepatrný nárůst o 1,7%). Celosvětovou jedničkou je opět Google s hodnotou 100 miliard dolarů, Microsoft je druhý - 76,2 mld USD a Coca Cola postoupila poprvé na třetí stupeň s hodnotou 67,6 mld. USD.

"V současné celosvětově nepříznivé ekonomické situaci, kdy hodnota mnoha společností neudržitelně klesá, se značka stává ještě důležitější než kdy před tím, protože může firmě pomoci přestát těžké a nestabilní časy," řekla CEO společnosti Millward Brown Optimor - Joanna Seddon. "Ti, kdo nadále investují do budování značky, si zároveň budují lepší pozici pro její budoucí růst, v okamžiku, kdy se ekonomická situace začne zlepšovat, na rozdíl od těch značek, které tak nečiní, nebo tyto výdaje dokonce snižují."

V letošním roce vstoupilo do elitní stovky celkem 15 nových značek. Pampers je nováčkem na stupni č. 31, následuje Nintendo (č.32) a Visa (č.36).

Z celého žebříčku je také možno odvodit několik základních ekonomických trendů :

Domácnosti
Značky, které jsou tradiční součástí našich domácností, také zaznamenaly silný růst a promítají se do našich nákupů - ať již obchodní domy, jako je Amazon (+85%) a Ebay (+16%), káva pro domácí přípravu: Nespresso (+27%) a Nescafe (+23%). Hraní elektronických her v domácnostech indikuje vzestup značky Nintendo, která se poprvé dostala do top 100, a to hned na 32. příčku.

Wireless
Zvýšená obliba a dostupnost bezdrátových technologií a HW - jako je např. iPhone a Blackberry vedla k obrovskému nárůstu Telcosegmentu jako celku, a to právě díky zvýšené poptávce po datových službách. Vodafone poprvé vstoupil do první desítky s nárůstem o celých 45 %.

Hodnota
Značkám, které představují dobrý poměr kvality a ceny, se daří dobře, přičemž kvalita i cena jsou stejně důležité. Například Wal-Mart si polepšil o 19%, ALDI (+49%) a Auchan (+48%). H&M s nárůstem o 8% je jedničkou v kategorii oblečení.

Dopřát si
Lidé si dopřejí své malé neřesti a slabůstky, i když je jejich osobní nebo rodinný rozpočet napjatý. Značky jako MCDonald (+34%), Marlboro (+33%) nebo Budweiser (+23%) si zatím stojí velmi dobře.

Eileen Campbell, globální ředitelka společnosti Millward Brown k pořadí značek dodává : "Být jednou z nejhodnotnějších značek světa je obrovský úspěch pro každou značku, a proto gratulujeme všem, které se v žebříčku BrandZ Top 100 umístily. Zejména v době, kdy jsou marketingové rozpočty pod drobnohledem může být identifikace hodnoty značky stimulem pro její další úspěch."

Kompletní žebříček BrandZ, včetně dílčích pořadí pro jednotlivé kategorie a regionální členění je k dispozici on-line na millwardbrown.com. Výsledky jsou také k dispozici ve formátu aplikací pro iPhone a iTunes Store. Petra Průšová, ředitelka Millward Brown Česká republika k tomu podotýká : "Letos byla Česká republika (i další země východní Evropy, jako je Maďarsko či Polsko) zahrnuta přímo mezi zkoumané země, přesto se žádná z našich českých značek v žebříčku neumístila. Většinou se daří hlavně těm značkám, které úspěšně operují na více trzích, nebo je alespoň jejich trh dostatečně veliký a dynamický jako v případě China Mobile".

O BrandZ Top 100 žebříčku nejhodnotnějších značek světa

BrandZ je studie vyvinutá společností Millward Brown. Výsledky publikované v letošním roce jsou již čtvrtým pokračováním. Tato studie je jedinečná tím, že kombinuje názory spotřebitelů a B2B uživatelů z celého světa s jejich finanční hodnotou. BrandZ je největší "Brand Equity" studií svého druhu na světě. V BrandZ studii, kterou WPP provádí každoročně, byl osloven více než jeden milion spotřebitelů na celém světě. Spotřebitelské vnímání značky je klíčovým vstupem při stanovení hodnoty značky, protože hodnota značky je kombinací jejího výkonu, dostupnosti produktu, positioningu a jejího postavení na trhu.

Kromě vstupů z BrandZ studie používá BrandZ Top 100 nejhodnotnějších značek ještě finanční data společnosti Bloomberg a data o trzích a produktech společnosti Datamonitor. Hodnocení bere v úvahu regionální rozdíly, neboť výsledky globálních značek se v jednotlivých regionech liší. K určení konečného pořadí se používá metodologie "Economic Use" jakožto preferovaný a jednotný způsob ohodnocení značek. To znamená, že do hodnoty značky vstupuje jednak nákupní chování spotřebitelů a za druhé samotná hodnota značky.

Millward Brown je jednou z předních světových agentur zabývajících se výzkumem trhu, zejména výzkumem značek, marketingových aktivit a zkoumáním efektivity komunikace. Vznikla v roce 1973 v Anglii. V současné době má více než 75 poboček ve 48 zemích světa, od roku 1999 mezi tato místa patří také Česká republika. Na českém trhu patří Millward Brown k vedoucím firmám. Mezi její klienty v České republice patří například Unilever, Vodafone, Beiersdorf, Česká pojišťovna, Kraft, McDonald´s,Nestlé, Telefónica O2, Pepsi, Plzeňský Prazdroj, Ringier, Avon a řada dalších.

Konzultační divize Millward Brown Optimor primárně pomáhá svým klientům maximalizovat výnosy svých investic do marketingu a značek.

Článek ze dne 5. května 2009 - úterý

Další články od ITPOINT.CZ

Vstup na konferenci ISI 2022 1 + 1 zdarma

O práci s daty a datové analytice na KPMG Data Festivalu

Datové schránky bez žádosti automaticky pro OSVČ i fyzické osoby

Darovaná IT technika pomáhá ve vzdělávání potřebných dětí

Český rozhlas rozšiřuje pokrytí DAB+ vysílání

Ransomware ve zdravotnictví - MZ radí jak na prevenci i co dělat při napadeni

Digitální navigace pomáhá cestujícím v orientaci na Letišti Praha

Bez cestovky na Kubě s českým průvodcem

John Mattone v Praze - TOP událost roku v oblasti Leadership Development

Tvořivé myšlení zaměstnanců ovlivnilo návrh nových prostor pro IT HUB skupiny NN v Praze

Úniky citlivých dat z EET ohrožují malé firmy i velké řetězce

Volební program Pirátů ve virtuální realitě

Vliv technologií na společnost a myšlení - co všechno snese náš mozek?

Jen zálohovat dnes už nestačí, využití dat vyžaduje moderní řešení

Projekt SenseNet pomůže se zlepšením ovzduší na Ostravsku

eM Client - e-mailový klient pro efektivní komunikaci s moderním a intuitivním rozhraním

Babišova účtenková loterie odstartuje v polovině roku 2017

Doručování pomocí dronů je možné - ověřeno v praktickém testu

Mall.cz otestuje doručování zásilek dronem

Mobilní aplikace pro vzdělávání českých zdravotníků

Mediestetik jako první v ČR zavádí mobilní aplikaci pro klinickou medicínu

Samoobslužná firemní telefonie

Zajímavé gastro mobilní aplikace

Tonery a inkoustové náplně do tiskáren lze nakoupit online

Víte, kde pořídit levné a kvalitní tonery?

Moderní mobilní telefony a jejich výtečné vlastnosti

Pronájem e-shopu - Prodávejte ostošest

Vánoční hity v elektronice

Prohlášení MV k vypovězení memoranda o spolupráci na rozvoji elektronizace veřejné správy

Virtuální prohlídka Mezinárodní kosmické stanice ISS

O2 má podle průzkumu Ipsos nejlepší mobilní internet

ICT zakázky v hledáčku NKÚ pro rok 2015

WiFi zdarma na prodejnách Hornbach

Implementace strategie digitálního vzdělávání pomůže vytvořit nová pracovní místa

Radioteka.cz - internetový obchod Českého rozhlasu

Globální inovativní IT centrum MSD v Praze

Nezávislý kalkulátor cen energií

Outsourcing Solution nabízí pomoc firmám postiženým povodněmi

Oprava zdarma výpočetní techniky lidem postiženým záplavami

Likvidace následků povodní s podporou ZmapujTo.cz

Cryptosmart pro šifrované mobilní volání, data i SMS

Stavební vyhláška magistrátu omezuje rozvoj rychlého internetu v Praze

TV Noe zařazena do pražské regionální sítě Prague Digital TV

eCall zajistí tísňové volání v nouzi na linku 112

Robot NAO pomáhá dětem s autismem

Superúředníci a nový systém registru vozidel spolu nesouvisí

Performics: výkonnostní marketingová agentura vstupuje na český trh

Nuance aplikace pro přepis mluvené řeči do textového formátu s podporou češiny

Mobilní řešení: sekce itpoint.cz zaměřená na M2M služby hledá dodavatelského partnera

Spotřebitel.net podá hromadné trestní oznámení na Livemobil.cz