80 % dotazovaných uživatelů mobilních telefonů v šetření společnosti GfK Marktforschung v Německu a ve Velké Británii odpovědělo, že slyšeli o přehrávači iPhone. Téměř jedna třetina respondentů uvažuje o nákupu přehrávače iPhone 3G. Naděje na oživení saturovaného trhu s mobilními telefony se upínají k tomuto novému modelu.
V rámci šetření, která uskutečnila společnost GfK Marktforschung, se dotazovalo celkem 1 250 uživatelů mobilních telefonů k nástupu přehrávače iPhone 3G na trh. Výsledky šetření ukazují, že spotřebitelé velmi dobře iPhone znají. Uvedení modelu 3G dne 11. července 2008 vyvolalo senzaci v Německu stejně jako ve Velké Británii.
Rychlejší a levnější
Podíváme-li se na detailní výsledky výzkumu, v souladu s očekáváním je jasné, že uživatelé mobilních telefonů jsou méně informovaní, pokud jde o „vychytávky“ přehrávače iPhone 3G. Přesto téměř polovina ze všech dotazovaných nadšenců zná hlavní zlepšení tohoto telefonu, jako je vyšší rychlost přenosu dat prostřednictvím UMTS a rozšíření vestavěné paměti na 8 GB, což jsou funkce, které přístroj nabízí v základní výbavě, jako standard. Kromě toho 34 % německých spotřebitelů ví, že došlo ke snížení maloobchodní ceny přístroje. Potvrdilo se, že dřívější vysoká cena za přístroj (handset) a drahý tarif fungovaly jako překážky nákupu předchůdce iPhone 3G. Podle odborníků neodpovídal tržní úspěch daného modelu vysokým očekáváním, pokud jde o jednotkový prodej, který následoval po uvedení přehrávače na trh ke konci roku 2007.
Vysoká tendence k nákupu
Předpokládá se, že velmi vysoká míra znalosti, které se přehrávač iPhone 3G těší mezi spotřebiteli, bude znamenat novou sílu a oživení na trhu s mobilními telefony. Téměř jeden ze tří uživatelů mobilních telefonů v Německu a ve Velké Británii definitivně uvažuje o nákupu nového modelu. Pětina respondentů by si koupila jeden z přehrávačů iPhone a tarifových balíčků nabízených operátorem T-Mobile v Německu a operátorem O2 ve Velké Británii. Obrovská poptávka po telefonu představuje velkou konkurenční výhodu pro firmu na trhu mobilních telefonů, což znamená, že může hledat potenciální klienty také mezi dosavadními zákazníky konkurenčních operátorů. Zhruba 31 % zákazníků, kteří mají smlouvu s ostatními poskytovateli mobilní sítě v Německu a 25 % ve Velké Británii, zcela vážně uvažuje o koupi přehrávače iPhone a následně také o změně poskytovatele sítě.
Zhruba 80 % těch, kdo mají zájem o nákup setu, považuje za přijatelné měsíční náklady na provoz do výše 49 euro nebo 35 liber, stejně jako cenu 169 euro nebo 99 liber za samotný přístroj (handset). Výsledkem je, že úroveň, na které se pohybují stanovené ceny, je v souladu s heslem "dvakrát tak rychlý a za poloviční cenu”, evidentně výrazně lépe odpovídá ochotě spotřebitelů zaplatit tuto částku, než byl případ předchozího modelu. T-Mobile může očekávat pozitivní vedlejší efekt v Německu, kde i přes nižší cenu dojde ke zvýšení hodnoty prodeje na zákazníka asi o 13 euro v případě uživatelů iPhone.
Cílová skupina jsou muži
Kdo jsou vlastně budoucí zákazníci pro iPhone? Podle výsledků šetření GfK dominantní skupinu, která vyjadřuje nadprůměrný zájem o iPhone 3G, tvoří muži mladší 40ti let a zákazníci se smlouvou u operátorů. Kromě toho se zejména v Německu zdá, že novému modelu je také nakloněná cílová skupina, která používá více SIM karet a vlastní více než jeden telefon, kde mohou poskytovatelé mobilních služeb získat zákazníky.
Můžeme tedy shrnout, že výhled pro iPhone 3G krátce po uvedení tohoto modelu na trh je více než slibný. Pokud bude tato jednotka dostupná v dostatečně vysokých počtech a nebudou zde žádné jiné podobné telefony nabízené ze strany konkurenčních firem, představuje nový mobilní telefon od firmy Apple chvályhodnou strategii vedoucí k úspěchu na již saturovaném trhu s mobilními telefony.
Výzkumné šetření
Výše uvedené jsou výsledky ze studie společnosti GfK týkající se uvedení modelu iPhone 3G na trh. V rámci šetření jsme se dotazovali 750 respondentů ve Velké Británii a 500 respondentů v Německu - pro toto šetření byl vybraný reprezentativní vzorek uživatelů mobilních telefonů. Ke sběru dat ve Velké Británii došlo těsně před uvedením na trh a v Německu těsně po uvedení na trh dne 11.7. 2008. Metoda dotazování - online ve spolupráci s GfK eSolutions, což je oblast společnosti GfK Marktforschung, která se specializuje na výzkum na internetu a dále ve spolupráci se společností GfK se sídlem ve Velké Británii - GfK NOP Custom Research.
Článek ze dne 29. srpna 2008 - pátek
Level 3 rozšiřuje platformu služeb Vyvx v Evropě
Trestní oznámení na organizátora soutěže Shop roku 2008
PCCW Global získala prestižní ocenění v soutěži World Communication Awards
Jednoduché řešení pro automatické zobrazování reklamy na internetu
ShopCentrik využívají dvě ze tří nejlepších firem roku 2008
Informační kampaň digitalizace startuje
Level 3 rozšiřuje svou nabídku online služeb pro NHL
Výroba elektronických pasů zahájena
Hotels.com spouští jazykově lokalizované webové stránky v šesti východoevropských zemích
Na nepřehlednost stránek si nejvíc stěžují uživatelé inernetu
STOP mezibankovním platebním transakcím s nesolventními bankami
Vladimír Mařík nastoupil na pozici Key Account Managera EMPIRE
NetDirect představuje inovovanou verzi systému ShopCentrik
MyHeritage a FamilyTreeDNA vytvářejí partnerství
Hurricane Electric představuje bezplatnou certifikaci pro internetový protokol verze IPv6
Internetový festival populární hudby spojí Evropu
PDLN je mezinárodních síť databází a licencí byla vytvořena v Bruselu
On-line slevy pro studenty a mládežníky na Chytrepalice.cz
Czech-American TV Czech Branch požádala o granty na nové projekty
Cobra mění komunikaci na moři s technologií Bluetooth
Nová generaci produktů pro standard IP-DECT
Dohoda o copyrightu zajistí dostupnost miliónů knih online
Level 3 rozšiřuje svou kapacitu sítí pro doručování obsahu v Asii
Univerzita Rowan ověřila nový převratný energetický zdroj společnosti BlackLight
Comfor hlásí další růst prodejní sítě v roce 2008
Ročenka českého a slovenského obchodu 2008
CCF zavedla jednotný postup certifikace zařízení CDMA po celém světě
DataCore rozšiřuje virtualizační úsilí do České republiky
Visual Connection spojuje síly s KIT digital
Válka o ovládnutí českého televizního satelitního trhu ?
Nové e-commerce řešení Ingram Micro pro IT prodejce
Výhodné pronájmy tiskáren Lexmark
SMARAGD 4.0 je sofware pro potírání finanční kriminality
Spojení MyHeritage a Kindo vytvoří nejlepší místo na internetu pro rodiny
Konftel představila moderní přístroj pro telefonické konference přes internet
Poradní skupina pomoci chudým CGAP podpoří trh, který by měl do roku 2012 oslovit 25 milionů lidí
Teledata Networks uzavřela přístupovou síť nové generace
Nejcennější evropskou značkou je Nokia
Nová náhlavní Bluetooth sada pro profesionály v pohybu
T-Mobile si pro svou mobilní televizní platformu zvolil SafeBSF od SafeNet
Více možností sázení pro mobilní uživatele
Global Payments koupila ZAO United Card Service
Mezinárodní konference o jazyku XBRL
Internetový obchod Overstock.com otevírá své brány zákazníkům ze zahraničí
iPhone 3G