logo GFI Software
Jozef Kačala

Jozef Kačala

Vicepresident of Global Sales Engineering společnosti GFI Software

LinkedIn

Přesně před rokem v důsledku pandemie a přesunem pracovníků na home office prudce vzrostl provoz a poptávka po VPN řešeních. Avšak mezitím se významně změnilo kybernetické prostředí do té míry, že bez vícevrstvého řešení již nelze mít bezpečnou firemní síť.

K jejímu komplexnímu zabezpečení je dnes nutné přidat firewall, filtrování webového připojení a celkovou ochranu integrity sítě.

Během loňské pandemie se firmy v prvotní reakci soustředily především na pokrytí vzdálených pracovníků s pomocí VPN sítí. S ročním odstupem naše aktuální zjištění hovoří o tom, že v českých a slovenských SMB organizacích se nachází mnoho jiných mezer, které ohrožují jejich IT bezpečnost a obchodní kontinuitu.

Alarmující jsou zejména podcenění nebezpečných e-mailových útoků a nedůsledná aktualizace systémů a aplikací.

Vícevrstvá ochrana firemní sítě je dnes naprostým základem bezpečnostní strategie - jedinou otázkou je, kolik vrstev je potřeba.

Pokud vezmeme zmíněný příklad kombinovaného útoku, k těmto vrstvám dnes rozhodně patří skenování zranitelností a automatizovaný patch management, ochrana síťového perimetru (firewall), VPN sítě, filtrování webových stránek, e-mailový antispam a antivirová ochrana koncových bodů.

Většina lidí si pod e-mailovým útokem nejčastěji představí phishing či spam obsahující odkazy vedoucí na infikované stránky. Avšak organizacím dnes hrozí mnoho dalších typů, jako jsou adware, scareware, man-in-the-middle či Denial of Service (DoS). Útoky typu DoS například mohou vést k zahlcení poštovního serveru a znemožnění obchodní komunikace, což může mít fatální následky na obchodní kontinuitu organizace.

Organizace by proto měly posílit elektronickou pošty o vícevrstvou ochranu tak, aby minimalizovaly rizika vyplývající z e-mailových útoků na jejich poštovní infrastrukturu, popřípadě na firemní sítě. GFI Software nabízí cloudovou i on-premise verzi e-mailové ochrany.

Klíčovým faktorem úspěchu byla vždy dobrá zákaznická podpora, avšak v dnešní situaci se ukazuje stejně důležitá i technická podpora vlastních zaměstnanců pracujících na dálku. Protože jejich domácí IT infrastruktura není stavěná na běžné pracovní zatížení, dochází k technickým výpadkům a přetěžování helpdeskové podpory.

Především SMB společnosti tak nyní mohou uvítat naše nové řešení GFI HelpDesk (srpen 2020), které poskytuje kompletní historii interakce se zákazníkem - včetně počtu přístupů, objednávek, obchodní historie a vyhledávání na helpdeskové stránce, vše v reálném čase.

Je dostupné jak samostatně, tak jako součást modelu GFI Unlimited, který nyní poskytuje 10 produktů za jeden licenční poplatek.