logo AUDIOPRO s.r.o.
Michal Černý

Michal Černý

Specialista na prezentační techniku společnosti AUDIOPRO

LinkedIn

Hlavní výhodou je jednoduché a rychlé interaktivní zapojení do již probíhající schůzky z vlastního zařízení, ať už se jedná o mobil, tablet, notebook nebo osobní počítač. Ztráta času při hledání správného kabelu a frustrace v prostojích při prezentacích nebo neefektivita zapříčiněná vzdáleným způsobem spolupráce - to jsou momenty, na které se zaměřuje bezdrátové řešení Mersive Technologies.

Jednoduše bezdrátově zpřístupní veškeré potřebné zdroje místnosti jako je display, mikrofon, kamera nebo reproduktory a umožní tak libovolnému počtu uživatelů s jakýmkoliv zařízením bezdrátově sdílet obsah a dále s ním pracovat.

Maskování zvuku funguje tak, že do prostoru je vysílán uniformní tichý zvuk připomínající šum větru. Je upraven do pásma lidské řeči a optimalizován tak, aby překrýval probíhající komunikaci. Rozhovor je pak téměř nemožné bezproblémově vyslechnout.

Zajištění soukromí pomocí technologie pro maskování zvuku je u nás poměrně novou záležitostí a uplatnění může najít vedle zdravotnických zařízení také v bankách, lékárnách a na dalších místech, kde sdělujeme důvěrné informace.

Zde všude by pomohla k vytvoření privátních zón, kde by lidé mohli konzultovat své problémy bez nepříjemného pocitu, že je slyší i někdo další.

Firmy si proto na tyto aspekty bezpečnosti musí dávat stejně velký pozor jako na zabezpečení kybernetické bezpečnosti. V praxi vidíme, že firmy vedle dlouhodobě vysokých investic do zabezpečení firemních systémů proti hackerům, začínají zlepšovat i fyzické bezpečí jednacích místností, aby citlivé informace odsud neunikaly.

Zájem firem o Sound Masking je dnes zhruba trojnásobný, oproti stejnému období před covidem.

Technologie dobře fungují například v náboru zaměstnanců. Automatizace a digitalizace se zapojují do předvýběru i procesu komunikace s potenciálními kandidáty. Předvýběr provádí umělá inteligence podle zadaných parametrů s cílem určit ty, kdo jsou na základě empirických dat nejvhodnější. Roboti pak mohou řešit i přímou komunikaci a odpovídat na dotazy.

Poskytnutí správných informací okamžitě a bez dodatečných nákladů, to jsou benefity využití AI při komunikaci s uchazeči o práci. Ti mají často mnoho dotazů a odpovědi potřebují bez dlouhého čekání. V dalších krocích jsou samozřejmě nenahraditelné osobní kontakty, které ale také mohou často probíhat pomocí technologií a videokonferencí.

Např. videokonference Lifesize dokáží pomocí umělé inteligence pomáhat ve vyhodnocování v cloudu uložených záznamů online setkání. HR oddělení tak může mít snadno dostupné informace vyhodnocované na základě charakteristických rysů dle zadaných parametrů.

Je pravděpodobné, že se v České republice více rozšíří v zahraničí již oblíbený video shopping, kdy přímo z obchodů, případně s podporou sociálních médií, lze k prodeji využít videostream. Móda se nyní díky covidu prodává stále více přes e-shopy.

A online prodejci se snaží absenci fyzického výběru dohnat přes video. Příkladem může být třeba online módní poradce značky obuvi Baťa, který pomocí videohovoru pomůže zákazníkovi s výběrem bot.