logo

Boom online nakupování vyžaduje od prodejců investice do moderních technologií

Absence fyzického kontaktu zákazníka se zbožím přináší jistou míru nedůvěry a né vždy celkově dobrý pocit z nákupu. Proto se online retail chystá tyto problémy řešit pomocí technologií - na řadě jsou zejména videokomunikace, umělá inteligence a virtuální realita.

Jak může zákazník dobře určit kvalitu produktu, jeho řemeslné zpracování, rozměry bez toho, aby věc fyzicky viděl a mohl ji vyzkoušet? Fyzický kontakt vždy poskytuje kontrolu a vytváří důvěru.

I když zákazníci milují pohodlí digitálního obchodu, mohou mít problém s nákupem zboží, které osobně nezažili. Značky se tak snaží řešit tento chybějící fyzický kontakt.

Aby firmy dlouhodobě vydělávaly na online obchodě, musí zákazníkům nabízet zkušenosti s produktem a službami, které je nadchnou a pohltí. A to ještě více, než kdyby si jej fyzicky prohlédli.

Mnoho světových firem tento fakt již chápe - plných 64% společností je již dnes odhodláno investovat do posunu tímto směrem.

"Je pravděpodobné, že se v České republice více rozšíří v zahraničí již oblíbený video shopping, kdy přímo z obchodů, případně s podporou sociálních médií, lze k prodeji využít videostream. Móda se nyní díky covidu prodává stále více přes e-shopy. A online prodejci se snaží absenci fyzického výběru dohnat přes video. Příkladem může být třeba online módní poradce značky obuvi Baťa, který pomocí videohovoru pomůže zákazníkovi s výběrem bot," říká Michal Černý ze společnosti AUDIOPRO, která zastupuje společnost Lifesize v ČR.

Vratky zboží s využitím umělé inteligence

Novinkou a vstřícným gestem pro zákaznickou zkušenost při online nakupování je také řešení vracení zboží, které si zákazník objednal, ale nakonec jej z nějakého důvodu nechce. A s růstem objemů online nákupů rostou i takovéto vratky.

Někteří online prodejci v USA přišli s novou strategií. Lépe než nákladným způsobem vracet zboží se jim vyplatí zákazníkům zboží nechat, a peníze jim přesto vrátit.

Případy, kdy tuto možnost využít a kdy ne pak vyhodnocuje umělá inteligence - porovnává nákupní historii zákazníka, ale také náklady na dopravu zboží zpět do skladu.

Virtuální a rozšířená realita

Společnostem, které vyrábějí a prodávají hodnotné produkty, například automobily, se vyplatí investovat do pokročilé technologie podporující prodej.

Virtuální realita může zprostředkovat bohatší a interaktivnější zkušenost s poptávaným modelem vozu, zákazník získá lepší představu o produktu jako celku, možných variacích, barvě, nebo doplňcích.

Rozšířená realita pak umožní vizualizaci konfigurovaného vozu v garáži, nebo před zákazníkovým domem.

Prodejní společnosti válčí v digitálním světě o zákazníka a vylepšená, inovativní zákaznická zkušenost, je jedním z klíčových faktorů pro výběr produktu.

Pokročilá digitalizace prodejních kanálů může nejen vylepšit zákaznickou zkušenost a zvýšit prodeje, ale přispívá i ke zlevnění fyzického prodejního řetězce.

Článek ze dne 26. července 2021 - pondělí

Další články od AUDIOPRO s.r.o.

Trendy určující podobu současných kanceláří

Vybavení pro firemní zasedačku budoucnosti

Maskování zvuku v ordinacích a čekárnách chrání citlivá data pacientů

Videokonference Lifesize s připojením do Teams a Zoom

Nové modely reproduktorů Desono do stěn a stropů

Šetřit na IT vynavení se často nevyplácí

Princip BYOM umožňuje propojení libovolného zařízení do komunikačního řešení firmy

Videokonference jako běžný pracovní nástroj

Reprosoustavy Electro-Voice nové řady MTS pro ozvučení rozlehlých areálů

Chytrá kamera Kaptivo rozšiřuje možnosti týmové spolupráce

Bezdrátová prezentační a konferenční technika Mersive Technologies

Reproduktor Apart Audio CM20T s možností vestavby do stropů a stěn

Sound Masking chrání osobní údaje i soukromí pacientů

Sound Masking snižuje riziko ztráty citlivých dat z jednacích místností

Zapojení umělé inteligence do automatizovaného procesu náboru zaměstnanců

Duplexní bezdrátový komunikační systém Vokkero Guardian Show

Projekční plátna Slate XL velikosti

Profesionální drony pomáhají v mnoha oblastech

Boom online nakupování vyžaduje od prodejců investice do moderních technologií

Týmová spolupráce se zapojením bezdrátových technologií Modena Hub s podporou BYOD

iRoom fixDock - pevně instalovaná a stylová dokovací stanice pro iPad

Projekční plochy pro rezidenční i komerční využití

Chytrá řešení se prosazují v oblasti zastínění prostor

Dokonalé ozvučení venkovních prostor s reproduktory Origin Acoustics

Videokonference Lifesize se prosazují ve zdravotnictví

Chytrá stínící technika pro rezidenční i komerční prostory

Nezávislé zdroje energie pro cesty a rekreaci

Profesionální bezdrátový interkom Vokkero

Webkamera Huddly IQ jako chytrý nástroj pro vzdálenou spolupráci

Modena Hub pro pokročilou bezdrátovou komunikaci

Interaktivní domovní zrcadlo informuje o počasí a dopravě

Chytrá domovní zrcadla v rezidenční lokalitě Kaskády Barrandov

Slabá místa home office

Tabule jako interaktivní prostředí pomocí technologie Kaptivo

Whiteboard s technologií Kaptivo - ideální nástroj pro distanční výuku i homeworking

Technologie Kaptivo rizšiřuje možnosti vzdálené týmové spolupráce videokonferencí Lifesize

Komunikační technologie pro distanční a kombinovanou výuku na školách

Online pohovory pomáhají firmám i uchazečům o práci

Microsoft Teams a další cloud videokonference s napojením do Lifesize

Akustická pohoda přispívá ke kvalitě pracovního prostředí

Pandemie COVID-19 mění firemní přístup k práci a způsob interakce s kolegy

iPad dokovací stanice s chytrým ovládáním domácnosti

iPad jako ústřední prvek chytré domácnosti

Bezdrátové USB Modena Hub pro snadné sdílení videoobsahu

Dlouhodobý home office snižuje produktivitu práce

Venkovní reprosoustavy Origin Acoustics

Huddle room jako nový trend v pojetí pracovního prostoru

Huddly webkamera nejen pro videokonference

Videokonference Lifesize na 6 měsíců zdarma

Zájem o videokonference Lifesize v Česku raketově roste