Jak může zákazník dobře určit kvalitu produktu, jeho řemeslné zpracování, rozměry bez toho, aby věc fyzicky viděl a mohl ji vyzkoušet? Fyzický kontakt vždy poskytuje kontrolu a vytváří důvěru.
I když zákazníci milují pohodlí digitálního obchodu, mohou mít problém s nákupem zboží, které osobně nezažili. Značky se tak snaží řešit tento chybějící fyzický kontakt.
Aby firmy dlouhodobě vydělávaly na online obchodě, musí zákazníkům nabízet zkušenosti s produktem a službami, které je nadchnou a pohltí. A to ještě více, než kdyby si jej fyzicky prohlédli.
Mnoho světových firem tento fakt již chápe - plných 64% společností je již dnes odhodláno investovat do posunu tímto směrem.
"Je pravděpodobné, že se v České republice více rozšíří v zahraničí již oblíbený video shopping, kdy přímo z obchodů, případně s podporou sociálních médií, lze k prodeji využít videostream. Móda se nyní díky covidu prodává stále více přes e-shopy. A online prodejci se snaží absenci fyzického výběru dohnat přes video. Příkladem může být třeba online módní poradce značky obuvi Baťa, který pomocí videohovoru pomůže zákazníkovi s výběrem bot," říká Michal Černý ze společnosti AUDIOPRO, která zastupuje společnost Lifesize v ČR.
Vratky zboží s využitím umělé inteligence
Novinkou a vstřícným gestem pro zákaznickou zkušenost při online nakupování je také řešení vracení zboží, které si zákazník objednal, ale nakonec jej z nějakého důvodu nechce. A s růstem objemů online nákupů rostou i takovéto vratky.
Někteří online prodejci v USA přišli s novou strategií. Lépe než nákladným způsobem vracet zboží se jim vyplatí zákazníkům zboží nechat, a peníze jim přesto vrátit.
Případy, kdy tuto možnost využít a kdy ne pak vyhodnocuje umělá inteligence - porovnává nákupní historii zákazníka, ale také náklady na dopravu zboží zpět do skladu.
Virtuální a rozšířená realita
Společnostem, které vyrábějí a prodávají hodnotné produkty, například automobily, se vyplatí investovat do pokročilé technologie podporující prodej.
Virtuální realita může zprostředkovat bohatší a interaktivnější zkušenost s poptávaným modelem vozu, zákazník získá lepší představu o produktu jako celku, možných variacích, barvě, nebo doplňcích.
Rozšířená realita pak umožní vizualizaci konfigurovaného vozu v garáži, nebo před zákazníkovým domem.
Prodejní společnosti válčí v digitálním světě o zákazníka a vylepšená, inovativní zákaznická zkušenost, je jedním z klíčových faktorů pro výběr produktu.
Pokročilá digitalizace prodejních kanálů může nejen vylepšit zákaznickou zkušenost a zvýšit prodeje, ale přispívá i ke zlevnění fyzického prodejního řetězce.
Článek ze dne 26. července 2021 - pondělí
Trendy určující podobu současných kanceláří
Vybavení pro firemní zasedačku budoucnosti
Maskování zvuku v ordinacích a čekárnách chrání citlivá data pacientů
Videokonference Lifesize s připojením do Teams a Zoom
Nové modely reproduktorů Desono do stěn a stropů
Šetřit na IT vynavení se často nevyplácí
Princip BYOM umožňuje propojení libovolného zařízení do komunikačního řešení firmy
Videokonference jako běžný pracovní nástroj
Reprosoustavy Electro-Voice nové řady MTS pro ozvučení rozlehlých areálů
Chytrá kamera Kaptivo rozšiřuje možnosti týmové spolupráce
Bezdrátová prezentační a konferenční technika Mersive Technologies
Reproduktor Apart Audio CM20T s možností vestavby do stropů a stěn
Sound Masking chrání osobní údaje i soukromí pacientů
Sound Masking snižuje riziko ztráty citlivých dat z jednacích místností
Zapojení umělé inteligence do automatizovaného procesu náboru zaměstnanců
Duplexní bezdrátový komunikační systém Vokkero Guardian Show
Projekční plátna Slate XL velikosti
Profesionální drony pomáhají v mnoha oblastech
Boom online nakupování vyžaduje od prodejců investice do moderních technologií
Týmová spolupráce se zapojením bezdrátových technologií Modena Hub s podporou BYOD
iRoom fixDock - pevně instalovaná a stylová dokovací stanice pro iPad
Projekční plochy pro rezidenční i komerční využití
Chytrá řešení se prosazují v oblasti zastínění prostor
Dokonalé ozvučení venkovních prostor s reproduktory Origin Acoustics
Videokonference Lifesize se prosazují ve zdravotnictví
Chytrá stínící technika pro rezidenční i komerční prostory
Nezávislé zdroje energie pro cesty a rekreaci
Profesionální bezdrátový interkom Vokkero
Webkamera Huddly IQ jako chytrý nástroj pro vzdálenou spolupráci
Modena Hub pro pokročilou bezdrátovou komunikaci
Interaktivní domovní zrcadlo informuje o počasí a dopravě
Chytrá domovní zrcadla v rezidenční lokalitě Kaskády Barrandov
Tabule jako interaktivní prostředí pomocí technologie Kaptivo
Whiteboard s technologií Kaptivo - ideální nástroj pro distanční výuku i homeworking
Technologie Kaptivo rizšiřuje možnosti vzdálené týmové spolupráce videokonferencí Lifesize
Komunikační technologie pro distanční a kombinovanou výuku na školách
Online pohovory pomáhají firmám i uchazečům o práci
Microsoft Teams a další cloud videokonference s napojením do Lifesize
Akustická pohoda přispívá ke kvalitě pracovního prostředí
Pandemie COVID-19 mění firemní přístup k práci a způsob interakce s kolegy
iPad dokovací stanice s chytrým ovládáním domácnosti
iPad jako ústřední prvek chytré domácnosti
Bezdrátové USB Modena Hub pro snadné sdílení videoobsahu
Dlouhodobý home office snižuje produktivitu práce
Venkovní reprosoustavy Origin Acoustics
Huddle room jako nový trend v pojetí pracovního prostoru
Huddly webkamera nejen pro videokonference