logo dTest, o.p.s.
Eduarda Hekšová

Eduarda Hekšová

Ředitelka spotřebitelské organizace dTest

LinkedIn

V případě výskytu problému s internetovým připojením doporučujeme okamžitě kontaktovat poskytovatele a nedostatky mu nahlásit. Vhodné je též špatné připojení zdokumentovat, například snímky či záznamem obrazovky nebo displeje, případně provedenými testy rychlosti připojení. Poskytovatel však není odpovědný za škodu, která vám v důsledku vadného poskytnutí služby vznikne.

Potřebujete-li internetové připojení ke své práci, myslete vždy na záložní řešení - náhrady ušlého zisku za výpadky internetu se totiž nedočkáte.

Bezpečnějším způsobem platby kartou je využití zabezpečení 3D-Secure, při kterém se obchodník pouze dozvídá, zda platba byla či nebyla provedena. Uživatel však nemá před zahájením platby možnost toto zabezpečení poznat a to, že jej obchodník proklamuje, nemusí nic znamenat.

Některé banky zvyšují ochranu zasíláním autorizačních SMS nebo e-mailů s kódem, bez kterého není možné platbu provést.

Podle operátorů je nabídka mobilních dat pro český trh dostatečná, což se údajně projevuje tím, že uživatelé nedosahují ani zdaleka smluvených limitů. To je ale zaměňování důsledku za příčinu. Spotřebitelé nechtějí překračovat limity svých mobilních dat z obavy z dalších nákladů za nákup dodatečných datových balíčků.

Pokud by operátoři nabízeli vyšší nebo neomezené limity mobilních dat za rozumné ceny, uživatelé by se chovali racionálně a svá data využívali podobným způsobem, jako se děje v zahraničí.

Každý zásah do soukromí a každé zpracování osobních údajů je nutné provádět v minimálním rozsahu ve vztahu k danému účelu, jímž je v tomto případě ochrana veřejného zdraví. I když mimořádnost situace ospravedlňuje některé zásahy, musí být vždy proporční.

Proto vyzýváme především u trasování kontaktů v rámci takzvané chytré karantény k důslednému dodržování pokynů Evropského sboru pro ochranu osobních údajů, které vydal v minulém měsíci.

250520-PO Dva roky s GDPR