logo Internet Info s.r.o.

Konference Web Analytics svým obsahem zabodovala

Minulý čtvrtek uspořádalo konzultační centrum Dobrý web další ze svých odborných konferencí, tentokrát na téma Web Analytics. Celodenní program včetně tří přednášek zahraničních odborníků se u hostů setkal s velmi pozitivní odezvou.

V pořadí již třetí odborná konference konzultačního centra Dobrý web tentokrát na téma Web Analytics - statistiky webu a jejich vyhodnocování, která proběhla ve čtvrtek 28. května 2009, se setkala s velice pozitivními ohlasy posluchačů. Celkem 13 přednášek a dvě panelové diskuse si vyslechlo téměř 150 zájemců.

Účastníci konference kladně hodnotili jak obsahové zaměření akce, tak i výběr přednášejících. Do programu byly letos zařazeny také tři prezentace zahraničních odborníků, které byly simultánně tlumočeny do češtiny.

Jak již z názvu konference vyplývá, hovořilo se především o nejrůznějších analytických nástrojích k vyhodnocování online reklamních aktivit firem a správné interpretaci výsledků takových měření. Svůj příspěvek na konferenci přednesla řada expertů na online marketing a webové analýzy. Moderování se ujal Dušan Janovský.

Hned na úvod vystoupil Johannes Oppermann z rakouské pobočky firmy Google, který poskytl úvod do problematiky a zdůraznil nutnost získaná statistická data správně interpretovat a na jejich základě také následně realizovat změny na webu. Jiří Brázda (WAW) po té pohovořil o současných trendech a vyzdvihl potřebu využívat k získávání dat různé informační kanály.

Na KPI (Key Performance Indicators) a měření efektu reklamních kampaní se ve své přednášce zaměřil Daniel Kafka (1. multimediální), zatímco Egon Wilcsek (Omniture, Německo) účastníky seznámil s koncepty pokročilé segmentace návštěvníků webu a ukázal, jak výsledky statistik využít k optimalizaci stránek. S případovou studií firmy LMC, zaměřenou na volbu KPI a způsob měření konverze u netransakčních webů, přišel Milan Kryl.

Následovala přednáška, ve keré analytik Martin Kopta představil nástroje odhalující vzorce chování návštěvníků na webu. Dopolední blok pak završila panelová diskuse zaměřená na praktické zkušenosti větších firem při využívání analytických nástrojů. Za jeden stůl spolu zasedli Petr Staněk (NetTravel.cz), Roman Appeltauer (Vodafone), Milan Kryl (LMC) a Jiří Brázda (WAW).

Odpolední část konference otevřel další ze zahraničních hostů, Pere Rovira (WebAnalytics.es), který posluchače seznámil s tzv. měkkými metrikami. Nechyběly ani příklady jejich využití v praxi. Vít Smékal (OMD) zdůraznil, jak je důležité sladit technologické možnosti internetu s celkovým komunikačním konceptem a jeho cíli. Poté Vladislav Bureš (Proximity) pohovořil o optimalizaci e-mailingu na základě výsledků měření.

O možnostech vyhodnocování efektivity relativně nových marketingových nástrojů jako jsou Facebook, Twitter, firemní blogy atp. diskutovali Adam Zbiejczuk (mBank), Daniel Kafka (1. multimediální), Pavel Hacker (Neo@Ogilvy), Vít Smékal (OMD) a Martin Kopta.

Vzhledem k tomu, že objednávku dokončí jen malé procento návštěvníků webu, je nutné sledovat, jak se chovají ti ostatní návštěvníci. O tom také byla přednáška Pavla Jaška (Dobrý web), jenž se zaměřil na tzv. mikrokonverze. Lze mezi ně počítat například ohodnocení zboží zákazníkem, odstranění zboží z košíku, využití splátkové kalkulačky, nebo třeba zhlédnutí videa.

Jak efektivně implementovat webovou analytiku do firemních procesů vysvětlil Jiří Malý (Neo@Ogilvy). Na něj pak navázal Roman Appeltauer (Vodafone) s porovnáním jednotlivých analytických instrumentů a vyzdvihl výhody těch placených. Celodenní program uzavřel Jakub Mach (MicroMedia) se svou přednáškou o specifikách měření mobilního webu.

Partnerem konference byla společnost Omniture. Mediálními partnery pak týdeník Marketing & Media, portál Profit.cz, server CIO Business World.cz a vyhledávač Google.

Další články k tématům - Analytics - Google - konference - měření - twitter - vyhodnocování - web

Článek Internet Info s.r.o. ze dne úterý 2. června 2009

Další články od Internet Info s.r.o.

2,5 milionu uživatelů v ČR používá internet v mobilu

Studie českých e-shopů 2011: opakují se stále stejné chyby

České startupy na Lupa.cz

999.cz: nová služba podpory pro e-shopy

Křišťálová Lupa 2010: projektem roku je Slevomat.cz, anticena pro Datové schránky

CIF 2010: český Internet očekává příliv investic

Czech Internet Forum 2010: to NEJ z českého Internetu v jednom dni

Radka Hartmanová, nová obchodní ředitelka vydavatelství Internet Info

Defraggler je podle Slunečnice.cz TOP nástroj pro defragmentaci HD

Konference User Experience je zaměřena na potřeby uživatelů

Konference BIF 2010 se blíží

Internet Download Manager na čele programů pro stahování souborů

Odstraňte vlákno názorů k článku na Mešec.cz

Plazmová televize, výrobci předvídají postupný zánik

WebTop100, soutěž firem o nejlepší web

Business Information FORUM 2010

Czech Open Source 2010 vstupuje do finálového hlasování

IDF 2010 aneb praktický trénink pro vývojáře

Preference pro Microsoft Internet Explorer klesají

Kristýna Šonková vede oddělení Event Managementu

ICQ 7 vítězí mezi komunikačními programy

Kulatý stůl o digitalizaci zaměřený na televizory nové generace

Best Project Management

Nominace ankety Czech Open Source 2010 spuštěny

IDF 2010, konference určená webovým vývojářům

Vše o televizních přenosech ze ZOH 2010 na jednom místě

KMPlayer, nejoblíbenější přehrávač multimédií

Podíly vyhledávačů zůstaly v roce 2009 stabilní

Konference o internetové bezpečnosti prověří i pražskou OpenCard

Mirka Kužnarová, novou obchodní ředitelkou Internet Info

Lenka Krbcová, nová šéfredaktorka Vitalia.cz

Vánoční atmosféra v počítači se serverem Slunečnice.cz

Podnikatel.cz se ohrazuje proti nařčení, že uveřejnil pomluvu ČT

Adobe Flash Player u uživatelů suverénně vede

Czech Internet Forum

Vypínání analogové televize na Plzeňsku je ohroženo

HDTV a něco navíc

Databáze serveru Vitalia.cz umístěny na Mapách Google

Mobile Internet Forum 2009 odhalí reklamní potenciál mobilní komunikace

Křišťálová Lupa 2009

Dobrý web získal certifikaci Google Analytics Authorized Consultant

Do hlasování v anketě Křišťálová Lupa 2009 se nově zapojí expertní panel

Avast! nejoblíbenějším antivirovým softwarem

Windows Live Search zamíchal statistikou podílů vyhledávačů

Zahájení projektu MEDIA MONDAY

MEDIA MONDAY proběhne za necelý týden

Speciální příloha Vypínáme.cz s termíny vypínání analogových TV vysilačů

Anketa Czech Open Source 2009 má své vítěze

Porotu soutěže WebTop100 povede Ivan Pilný

Nejlepší projektový management v roce 2009 má Komerční banka