logo

Před Vánoci se nejvíce dařilo e-shopům s výpočetní technikou

Předvánoční nákupy prostřednictvím internetových obchodů zaznamenaly svůj vrchol v 50. týdnu roku 2008. Největší růst zájmu se týkal obchodů s výpočetní a GSM technikou. Vyplývá to z nejnovějších údajů monitorovací služby Navrcholu.cz.

Zájem o nakupování přes internet je v předvánočním období v Česku rok od roku vyšší. Největší nárůst zájmu v tomto období loňského roku zaznamenaly internetové obchody prodávající výpočetní a GSM techniku následované e-shopy s elektronikou a domácími spotřebiči. Statistiku návštěvnosti v jednotlivých kategoriích e-shopů zveřejnila profesionální služba pro monitoring návštěvnosti internetových stránek Navrcholu.cz.

Pozvolný růst návštěvnosti internetových obchodů byl patrný již od 47. týdne roku 2008, tedy od konce listopadu. Vrchol zájmu pak většina sledovaných prodejců zaznamenala přibližně dva týdny před Štědrým dnem, což odpovídá 50. týdnu roku 2008. K nejvýraznějšímu zvýšení návštěvnosti v tomto období došlo u obchodů, které se specializují na prodej výpočetní a GSM techniky. V Česku se tak pravděpodobně ruku v ruce s rostoucí popularitou e-shopů také rozšiřuje okruh zákazníků, kteří jsou ochotni zakoupit nejen nejrůznější domácí spotřebiče, ale i dražší techniku přes internet.

Výjimkou v rostoucím trendu nákupů přes internet v předvánočním období je každoročně kategorie e-shopů zaměřených na motoristické potřeby. Zájem o obchody z této skupiny tradičně kulminuje v průběhu listopadu, od začátku prosince pak již dochází k pozvolnému poklesu jejich návštěvnosti.

"Do prosincového poklesu návštěvnosti e-shopů z kategorie Auto-moto se pravděpodobně odráží zájem zákazníků o nákup zimních pneumatik přes internet. V prosinci již má zřejmě většina těch, kteří počítali s nákupem zimních pneu, přezuto a zájem o internetové obchody s tímto druhem zboží tak přirozeně klesá," komentuje výsledky měření Daniel Gogela, vedoucí služby Navrcholu.cz.

Velmi málo se blížící vánoční svátky projevují na návštěvnosti e-shopů s potravinami a nápoji. Tato skupina obchodů si po celý rok udržuje poměrně stabilní základnu zákazníků, na jejichž chování nemají blížící se vánoční svátky prakticky žádný vliv.

K razantnímu poklesu zájmu o nakupování přes internet pak již tradičně dochází v průběhu 51. a 52. týdne, kdy se výrazně snižuje návštěvnost prakticky všech internetových obchodů včetně těch, které si před Vánoci vedly velmi dobře. "Tento vývoj je pochopitelný. Zákazníci, kteří se rozhodnou pro nákup vánočního dárku přes internet, tak vzhledem k běžné době expedice zboží u většiny e-shopů učiní raději s dostatečným předstihem," uzavírá výsledné statistiky Daniel Gogela.

Metodika

Naměřené hodnoty reprezentují součty počtů návštěv 1 223 webů zařazených do daných kategorií. Analýza vychází průměrně z 1 miliónu návštěv za týden, které byly uskutečněny na e-shopech měřených službou NAVRCHOLU.cz. Návštěvou se rozumí sled přístupů na měřený web z jednoho prohlížeče provedených tak, že každý přístup následoval maximálně za 30 minut od přístupu předchozího. Pokud mezi dvěma přístupy uplynulo více než 30 minut, jde již o novou návštěvu. Uvedená metodika odpovídá doporučení IFABC.

Další články k tématům - e-shop - GSM - internet - Navrcholu - návštěvnost - Daniel Gogela

Článek ze dne 20. ledna 2009 - úterý

Další články od Internet Info s.r.o.

2,5 milionu uživatelů v ČR používá internet v mobilu

Studie českých e-shopů 2011: opakují se stále stejné chyby

České startupy na Lupa.cz

999.cz: nová služba podpory pro e-shopy

Křišťálová Lupa 2010: projektem roku je Slevomat.cz, anticena pro Datové schránky

CIF 2010: český Internet očekává příliv investic

Czech Internet Forum 2010: to NEJ z českého Internetu v jednom dni

Radka Hartmanová, nová obchodní ředitelka vydavatelství Internet Info

Defraggler je podle Slunečnice.cz TOP nástroj pro defragmentaci HD

Konference User Experience je zaměřena na potřeby uživatelů

Konference BIF 2010 se blíží

Internet Download Manager na čele programů pro stahování souborů

Odstraňte vlákno názorů k článku na Mešec.cz

Plazmová televize, výrobci předvídají postupný zánik

WebTop100, soutěž firem o nejlepší web

Business Information FORUM 2010

Czech Open Source 2010 vstupuje do finálového hlasování

IDF 2010 aneb praktický trénink pro vývojáře

Preference pro Microsoft Internet Explorer klesají

Kristýna Šonková vede oddělení Event Managementu

ICQ 7 vítězí mezi komunikačními programy

Kulatý stůl o digitalizaci zaměřený na televizory nové generace

Best Project Management

Nominace ankety Czech Open Source 2010 spuštěny

IDF 2010, konference určená webovým vývojářům

Vše o televizních přenosech ze ZOH 2010 na jednom místě

KMPlayer, nejoblíbenější přehrávač multimédií

Podíly vyhledávačů zůstaly v roce 2009 stabilní

Konference o internetové bezpečnosti prověří i pražskou OpenCard

Mirka Kužnarová, novou obchodní ředitelkou Internet Info

Lenka Krbcová, nová šéfredaktorka Vitalia.cz

Vánoční atmosféra v počítači se serverem Slunečnice.cz

Podnikatel.cz se ohrazuje proti nařčení, že uveřejnil pomluvu ČT

Adobe Flash Player u uživatelů suverénně vede

Czech Internet Forum

Vypínání analogové televize na Plzeňsku je ohroženo

HDTV a něco navíc

Databáze serveru Vitalia.cz umístěny na Mapách Google

Mobile Internet Forum 2009 odhalí reklamní potenciál mobilní komunikace

Křišťálová Lupa 2009

Dobrý web získal certifikaci Google Analytics Authorized Consultant

Do hlasování v anketě Křišťálová Lupa 2009 se nově zapojí expertní panel

Avast! nejoblíbenějším antivirovým softwarem

Windows Live Search zamíchal statistikou podílů vyhledávačů

Zahájení projektu MEDIA MONDAY

MEDIA MONDAY proběhne za necelý týden

Speciální příloha Vypínáme.cz s termíny vypínání analogových TV vysilačů

Anketa Czech Open Source 2009 má své vítěze

Porotu soutěže WebTop100 povede Ivan Pilný

Nejlepší projektový management v roce 2009 má Komerční banka