Ještě v lednu roku 2006 na českých počítačích jasně převládalo rozlišení obrazovek o rozměrech 1024 x 768 pixelů, jehož podíl byl téměř 60 %. V současné době je již stejně využívaný větší rozměr, tedy 1280 x 1024 px. Obě nejoblíbenější velikosti obrazovky podle květnových statistik profesionální služby pro sledování návštěvnosti webů NAVRCHOLU.cz drží 40 % podíl. Trend zvětšování obrazovek je zřejmý i z dalších čísel. Více než 8 % podíl, jež patří rozlišením 1400 x 1050 a vyšším, je toho jasným důkazem.
"Vysoký podíl zastoupení obrazovek s rozlišením 1280 x 1024 může být dáno také tím, že je využíváno pro LCD monitory s velikostí 17 a 19 palců. A to je v současné době pravděpodobně nejprodávanější třída," komentuje zveřejněná data Daniel Gogela, vedoucí služby NAVRCHOLU.cz.
Metodika
Data v tabulce vycházejí z počtů návštěv uskutečněných na webech monitorovaných službou NAVRCHOLU.cz z prohlížečů se zapnutým JavaScriptem, který se pro zjištění uvedených hodnot používá. Návštěvou se rozumí sled přístupů na měřený web z jednoho prohlížeče provedených tak, že každý přístup následoval maximálně za 30 minut od přístupu předchozího. Pokud mezi dvěma přístupy uplynulo více než 30 minut, jde již o novou návštěvu. Uvedená metodika odpovídá doporučení IFABC.
Pro analýzu byla použita metodika založená na vytvoření vzorku webů, který vykazuje vysokou stabilitu v čase a je odolný proti působení extrémních hodnot webů se specifickými vlastnostmi. To znamená, že pokud v určité době dojde ke změně naměřených hodnot, je minimální pravděpodobnost, že by to bylo způsobeno změnou ve struktuře měřených webů, a naopak lze vyvozovat, že se jedná o skutečnou změnu v chování uživatelů.
Proto vzorek, z něhož byla naměřena výše uvedená čísla, obsahuje pouze takové weby, jejichž význam nepostačuje k tomu, aby celkové hodnoty nepřirozeně vychýlil směrem ke svým individuálním vlastnostem. V květnovém měření bylo do vzorku zařazeno téměř 25 tisíc webů, které odpovídají výše uvedeným kritériím.
Na tvorbě metodiky se podílela společnost Factum Invenio, jedna z předních agentur marketingového výzkumu na českém trhu.
Článek ze dne 27. června 2008 - pátek
Adobe Flash Player kraluje mezi grafickými programy
Balíček vánočních programů na Slunečnice.cz
Internet Info a TUESDAY Business Network ohlašují spojení
Windows XP stále vedou mezi českými uživateli
Nová podoba serveru Slunečnice.cz vznikla i za přispění uživatelů
Digitálně.tv poradí, jak na digitální televizní vysílání
LEGO u dětí boduje i virtuálně
Google v Česku roste na úkor ostatních vyhledávačů
Internet Info zajistí provoz státního informačního webu k digitalizaci
Patrick Zandl je novým šéfredaktorem Lupa.cz
Google Chrome si získal své první příznivce
Zájem diváků o informace o digitalizaci enormně roste
Nejlepší firemní web má společnost ČEZ
Google Earth nejoblíbenějším vzdělávacím programem
Konference Czech Internet Forum 2008
Soutěž serveru DigiZone.cz o set-top-boxy zná vítěze
Zdroják je nová sekce serveru Root.cz pro vývojáře
Vyfoťte výměnu antény na vysílači Žižkov a vyhrajte
Nový speciál o HDTV v České republice
Televize Prima přechází do multiplexu 2
Uživatelé rádi vylepšují vzhled svých obrazovek
Anketa Křišťálová Lupa 2008 začíná
Kulatý stůl o digitalizaci se bude věnovat vysílacím platformám
Stahovanost komunikačních programů v červenci prudce vzrostla
Třetí ročník ankety Křišťálová Lupa 2008 právě startuje
České servery převážně využívají operační systém Linux
Nero mezi vypalovačkami suverénně vede
Spojení Atlasu s Centrem pozici Seznamu ve vyhledávání neohrozilo
Vedoucím redakcí vydavatelství Internet Info se stal Aleš Miklík
Společnost Internet Info koupila službu Weblogy.cz
Bomba.cz přináší to nejlepší z videa na internetu
Vysoké rozlišení obrazovek je již standardem
Nejstahovanějším antivirovým programem je avast 4
V čele poroty soutěže WebTop100 opět Dana Bérová
Nejvyšší ocenění v anketě Czech Open Source 2008 získal projekt LinuxExpo
Windows Vista velká očekávání Microsoftu nepotvrdil
K prohlížení obrázků je nejčastěji používán IrfanView
Mediální trh očekává další silný postup internetu
Projekt Přístupnost.cz radí, jak zpřístupnit informace zdravotně postiženým
Konference o internetovém marketingu proběhne již za dva týdny
V březnu nejvíce zaujaly programy pro správu faktur
Internetovému marketingu patří budoucnost