logo dTest, o.p.s.
Eduarda Hekšová

Eduarda Hekšová

Ředitelka spotřebitelské organizace dTest

LinkedIn

Podle operátorů je nabídka mobilních dat pro český trh dostatečná, což se údajně projevuje tím, že uživatelé nedosahují ani zdaleka smluvených limitů. To je ale zaměňování důsledku za příčinu. Spotřebitelé nechtějí překračovat limity svých mobilních dat z obavy z dalších nákladů za nákup dodatečných datových balíčků.

Pokud by operátoři nabízeli vyšší nebo neomezené limity mobilních dat za rozumné ceny, uživatelé by se chovali racionálně a svá data využívali podobným způsobem, jako se děje v zahraničí.

Každý zásah do soukromí a každé zpracování osobních údajů je nutné provádět v minimálním rozsahu ve vztahu k danému účelu, jímž je v tomto případě ochrana veřejného zdraví. I když mimořádnost situace ospravedlňuje některé zásahy, musí být vždy proporční.

Proto vyzýváme především u trasování kontaktů v rámci takzvané chytré karantény k důslednému dodržování pokynů Evropského sboru pro ochranu osobních údajů, které vydal v minulém měsíci.

25.05.20-PO Dva roky s GDPR
<< První < Zpět Poslední stránka