Do soutěže bylo osloveno více než tisíc škol z celé České republiky. Mladí školáci měli za úkol vytvořit Doodle, tj. sváteční logo Google na téma Miluji fotbal a svůj výtvarný návrh doplnit krátkým popisem vysvětlujícím výběr svého motivu.
Jednotlivé návrhy byly hodnoceny dle výtvarného a tvůrčího hlediska, a také podle toho, jakým způsobem soutěžící vyjádřili svou lásku k fotbalu v názvu i v popisu svého díla. Tým českého Googlu vybral ze všech příchozích návrhů deset nejlepších log. Ty postoupily do národního finále, kde o vítězi pro Českou republiku rozhodovala svým hlasováním veřejnost.
Lukáš se stal národním vítězem a má šanci vyhrát pro svou rodinu výlet do Jihoafrické republiky. Je totiž automaticky zařazen do mezinárodní soutěže o nejlepší fotbalový Doodle, v rámci které budou o vítězi rozhodovat lidé z celého světa.
Nejlepší Doodle bude vybrán v červenci 2010 ze 17 národních finalistů. Nejlepší logo se posléze zobrazí po dobu 24 hodin na domovských stránkách Google všech zemí, které se soutěže zúčastnily. Výherce i autor druhého nejlepšího návrhu budou obdarováni zajímavými cenami.
"Možnost oslovit děti ze 17 zemí celého světa, kteří ve svých Doodle vyjádřily svou lásku k fotbalu, byl pro nás obrovský zážitek. V některých zemích jsme dětem dali úplně první příležitost vytvořit vlastní Doodle. Obdrželi jsme skutečně úchvatné návrhy a už se těšíme, až uvidíme výsledky celosvětového kola," řekl Anat S. Amir, šéf marketingového oddělení Google v Jihoafrické republice.
S úpravami loga Google začal v roce 1999 webmaster společnosti Dennis Hwang, jehož práci mohou vidět miliony lidí po celém světě na domovské stránce Google. Devětadvacetiletý Hwang tyto motivy pojmenoval Doodles a ty se záhy staly sledovanými po celém světě, přičemž motivy často reagují na aktuální výročí, události nebo svátky.
Článek ze dne 14. června 2010 - pondělí
První globální filmový experiment YouTube
Podpořte českého vítěze celosvětové soutěže globální fotbalové podoby loga Google Doodle
3930 českých historických titulů na Knihách Google
Soutěž o nejlepší fotbalový Doodle má českého finalistu
IAB Europe spustila Consumer Commerce Barometer
Podle sledovanosti politického obsahu na YouTube by volby 2010 vyhrála pravice
5. narozeniny YouTube komunity
Google inovuje strukturu výstupu výsledků vyhledávání
Google AdWords Certified Partner, nový certifikační program pro partnery a agentury
Google soutěž pro mladé výtvarníky o nejlepší fotbalový Doodle
Nový Doodle připomíná narození Vlasty Buriana
Nakupování s Googlem, nová funkce ve vyhledávání