logo Google Czech Republic, s.r.o.

Diagram znalostí - nový panel ve výsledcích Google vyhledávání

Do České republiky přichází Diagram znalostí, který posouvá chytré vyhledávání Google o krok dál. Uživatelé se totiž snadno dostanou k vizuálním, textovým nebo mapovým informacím, které právě potřebují. Čeština patří k sedmi jazykům, o které byla tato funkce rozšířena.

Vyhledávač Google se dočkal dalšího vylepšení. Společnost Google představuje novou funkci s názvem Diagram znalostí (angl. Knowledge Graph). Funkce navazuje na předchozí inovace ve vyhledávání, které Google lokalizoval do češtiny. Doplňuje služby jako jsou Komunitní vyhledávání, Hlasové vyhledávání, Nákupy Google nebo Google Goggles pro mobilní vyhledávání pomocí vyfotografovaných objektů.

V přehledném panelu na pravé straně výsledků vyhledávání naleznou uživatelé souhrnné informace o známých osobnostech, místech, uměleckých dílech, filmech a dalších pojmech z mnoha oblastí.

"Velmi jsme usilovali o to, abychom českým uživatelům mohli právě tuto lokalizovanou službu nabídnout. Je to totiž mnohem snadnější způsob, jak získat relevantnější informace," říká Michal Zachar, marketingový manažer Googlu, a dodává: "Diagram znalostí umožňuje uživatelům nalézat souvislosti nebo dokonce i objevovat informace, na které by je nenapadlo se přímo zeptat. Chytré vyhledávání informací je přitom důležitou součástí internetové gramotnosti."

Novinka umožňuje vyhledávat objekty, osoby, či místa, které Google zná. Konkrétně se jedná například o památky, významné osobnosti, sportovní týmy, budovy, známá místa, filmy nebo umělecká díla. Ve zlomku vteřiny tak uživatelé získají informaci, která je relevantní k hledanému dotazu. Jedná se o důležitý krok směrem k vytvoření vyhledávače nové generace, který zase o něco více rozumí lidem.

Diagram znalostí využívá zejména data z veřejných zdrojů, jakými jsou například Freebase, Wikipedia, CIA World Factbook a další. V současné době obsahuje více jak 570 milionů objektů (osobností, míst a věcí) a 18 miliard atributů a propojení. Diagram znalostí je totiž vytvořen v závislosti na tom, co lidé na internetu vyhledávají a co také naleznou.

Prostřednictvím této novinky dochází k vylepšení vyhledávání ve třech následujících rovinách:

  1. Nalezení správné informace
    Google se naučil rozeznávat hledané výrazy i v případě, kdy mají více významů (např. jaguár-zvíře a jaguar - auto). Stačí kliknout na jeden z nabízených odkazů a podívat se na relevantní výsledek. Výsledky vyhledávání jsou více relevantní, protože vyhledávač rozumí těmto nuancím ve významech podobně jako lidé.
  2. Získání nejlepšího sumáře informací
    Díky Diagramu znalostí dokáže Vyhledávač Google lépe porozumět dotazu a uživateli nabídne relevantní obsah v kostce k danému tématu. Dokáže nabídnout informace, o které má uživatel největší zájem a snaží se porozumět vztahům mezi jednotlivými věcmi.
  3. Informace se širším záběrem
    Diagram znalostí nakonec umožňuje uživateli objevit i fakta a informace, které by jinak nezískal nebo dokonce ani nehledal.

Poslední inovace ve vyhledávání v České republice:

Další články k tématům - Google - inovace - internet.vyhledávání - Michal Zachar

Článek Google Czech Republic, s.r.o. ze dne čtvrtek 27. června 2013

Další články od Google Czech Republic, s.r.o.

Acer Chromebook přichází na český trh

David Špinar posiluje obchodní tým českého Googlu

Digitalizované sbírky umění online na Google Art Projek

Filmové hity i klasika na Google Play

Google byt představuje domácnost budoucnosti

Street View auta opět v akci

Dva tisíce e-knih v češtině na Google Play od Grada Publishing

Vanda Wolfová je novou ředitelkou pro vztahy s agenturami Google v Česku a na Slovensku

Multimediální platforma Google Play se v ČR rozšiřuje o hudební obsah

Služba Knihy Google Play přichází do České republiky

Vylepšení Map Google pro mobilní zařízení

Google Grants dostupné pro všechny české neziskovky

Diagram znalostí - nový panel ve výsledcích Google vyhledávání

Stanovisko Google k mylným informacím o poskytování dat vládě USA

Fotogalerie firem na mapách Google

Český YouTube Fest 2013 jde do finále

Dobrý voják Švejk v Doodle Google

Hodnotu zábavy na internetu Češi vnímají ve výši 29 tisíc korun

Budoucnost ekonomiky očima Erica Maskina

Navlneinternetu.cz

Internet mění podnikání a marketing malých a středních firem

Pražská MHD na mapách Google

Google Grants pro neziskové organizace

LOH Londýn 2012 s Google

Další turistické destinace z Čech a Moravy na mapách Street View

Google+ Místa: přečtěte si recenze svých známých

Český YouTube Fest zná své finalisty

Hangouts On Air: vysílaná setkání s Google+

Disk Google: nová služba pro nahrávání, ukládání a správu souborů

Využití cloudu ve vzdělávání

Národní galerie se zapojuje do Art Projektu

Supraphon na YouTube

Život v jednom dni na YouTube

První globální filmový experiment YouTube

Podpořte českého vítěze celosvětové soutěže globální fotbalové podoby loga Google Doodle

3930 českých historických titulů na Knihách Google

Soutěž o nejlepší fotbalový Doodle má českého finalistu

IAB Europe spustila Consumer Commerce Barometer

Podle sledovanosti politického obsahu na YouTube by volby 2010 vyhrála pravice

5. narozeniny YouTube komunity

Google inovuje strukturu výstupu výsledků vyhledávání

Google AdWords Certified Partner, nový certifikační program pro partnery a agentury

Google soutěž pro mladé výtvarníky o nejlepší fotbalový Doodle

Nový Doodle připomíná narození Vlasty Buriana

Český tým Googlu posiluje

MHD Brno na Mapách Google

Nakupování s Googlem, nová funkce ve vyhledávání

Nejhledanější české dotazy na téma daní

Google spouští Vyhledávání v reálném čase globálně