První reálný test eCallu se uskutečnil v prostorách Státní zkušebny zemědělských, potravinářských a lesnických zdrojů. Zajistila ho Fakulta dopravní ČVUT v Praze ve spolupráci se Škoda Auto, Telefónicou Czech Republic a Hasičským záchranným sborem.
Jakmile ve vozidle dojde při dopravní havárii k aktivaci airbagů, systém automatického tísňového volání eCall okamžitě přivolá pomoc. Kromě samotného faktu, že došlo k dopravní nehodě, odesílá eCall informace o typu automobilu, jeho poloze a další údaje. Současně hlasově propojí operátora s posádkou vozu; ta díky tomu může upřesnit situaci v místě nehody. Funkčnost systému ověřil crash test, který se uskutečnil v Praze ve středu 18.9. 2013 jako součást semináře pořádaného Ministerstvem dopravy ČR.
"U projektu eCall jsme od samého začátku, tedy od roku 2007. Zajišťujeme nejen technologické řešení - zejména přenos dat z vozidla do systému telefonického centra tísňového volání 112 - ale spolupracujeme také na procesním fungování celého systému. Nyní je to vůbec poprvé, co tento systém prověřila reálná havárie automobilu. Cenné zkušenosti z testu můžeme využít při implementaci služby eCall v České republice a poslouží také dalším zemím EU, ve kterých se systém zavádí," uvedl František Schneider, ředitel divize Firemních zákazníků společnosti Telefónica Czech Republic.
Hlavním cílem systému eCall je co nejrychlejší zajištění pomoci v případě dopravní nehody. "Reakce záchranných složek se díky instalované palubní jednotce uvnitř automobilu zkracuje z původní minuty v průměru na dvacet vteřin. Data o nehodě získáváme automaticky, již v průběhu hovoru je odesíláme na tísňovou linku 112 ve formě MSD (Minimum Set of Data) - informace o čase vzniku události, typu vozidla, počtu členů posádky atp. Tato data pomáhá operátorovi vyhodnotit speciální aplikace.K vozidlovému systému je navíc připojena handsfree sada a posádka vozidla může komunikovat s operátorem tísňové linky," dodává David Potužák, Senior project manager projektu eCall ze společnosti Telefónica.
U vážných nehod se může stát, že v blízkosti není žádný svědek, který by mohl pomoc zavolat. Ne vždy je také volající schopen rychle a dobře identifikovat místo nehody - eCall automaticky posílá přesnou polohu na základě GPS. Kontaktované záchranné složky současně dostávají informaci o přesném modelu havarovaného vozidla i další údaje - například počet obsazených míst. Mohou se tak předem připravit na provedení zásahu v místě nehody.
Systém eCall taktéž umožní předat údaje o nehodě do systému dopravních informací, aby bylo možné zajistit přesměrování provozu z daného místa na objízdné trasy.
Článek Telefónica Czech Republic, a.s. ze dne pátek 20. září 2013
Chytré telefony XIAOMI a příslušenství v nabídce O2
O2 Czech Republic se rozděluje na dvě samostatné firmy
O2 považuje žalobu Vodafonu za neoprávněnou a nedůvodnou
4G LTE internet v Karlových Varech
Mobilní internet 4G LTE O2 rozšiřuje do dalších měst a regionů
LTE v mobilu je součástí všech stávajících datových tarifů O2
O2 se zapojuje do projektu Bezpečná VLAN
NFC platby GE Money Bank a O2 umožní nahrát až tři platební karty na SIM kartu
O2 zavádí vlastnoruční digitální podpis
Telefónica získala spektrum k budování sítě LTE na celém území ČR
Extra výhodné Vánoce pro zákazníky O2
Nejrychlejší mobilní síť LTE v Brně
Tablet Samsung Galaxy Tab 2.0 a Mobilní internet M jen za 297 Kč měsíčně
S tarifem NA!VÝBĚR volání do O2 za 1,90 Kč
eCall okamžitě přivolá pomoc po dopravní nehodě
Samoobsluha MojeO2.cz je používanější než volání na infolinku
Přímá pomoc O2 pro obyvatele zasažené povodní
Telefónica pomáhá postiženým povodní finanční sbírkou i pomocí zaměstnanců
MojeO2.cz internetová samoobsluha pro firemní zákazníky
Neomezené volání pro předplacené karty O2
Nové FREE O2 tarify pro rezidentní zákazníky
MojeO2.cz jako aplikace pro chytré telefony
HTC One se sluchátky Beats Audio
Vyšší FUP i rychlost po překročení limitu pro mobilní internet O2
S tarifem NA!DLOUHO voláte v síti O2 za 0 Kč po první minutě hovoru
Telefonie v LTE síti Telefónica
Telefónica spouští NFC platby pro širokou veřejnost
Zvýhodnění pro tarify O2 Chytrý Neon
Volání bez hranic i pro zákazníky s předplacenou O2 kartou
Wayra podpoří inovativní technologické projekty a pomůže s uplatněním na trhu
BLESKmobil: brandovaný operátor snadno a rychle
Chytré telefony jsou stále více dostupné
Vánoční předplacená O2 karta pro dlouhodobé hovory
Virtuální operátor BLESKmobil v GSM síti O2
Telefonní automaty nám slouží už 130 let
E-mail a Navigace a e-mail: nové datové tarify O2
O2 Guru úspěšně pomáhají zákazníkům
S O2 V zahraničí máte dokonalý přehled o cenách roamingu
Ocenění Cisco Partner of The Year 2012 pro Telefónica Czech Republic
Videokonzultant pro podporu prodeje na dálku
Nové O2 vyúčtování bude jednoduché a přehledné
S tarifem O2 Na!Dlouho voláte v síti O2 po druhé minutě zdarma