V České republice provozuje Telefónica více než 15 tisíc veřejných telefonních automatů. Část z nich, cca 5600 je součástí tzv. univerzální služby, tedy povinnosti zajistit dostupnost telekomunikačních služeb pro veřejnost, kterou společnost před šesti lety pověřil ČTÚ.
První telefonní automaty byly zprovozněny v Praze před téměř 130 lety. Od té doby jejich počet rostl až do roku 2002. Od té doby jejich počet klesá, neboť lidé dávají přednost mobilním telefonům.
Telefonní automaty nabízí i netradiční služby
Telefonní budky však mají stále i své příznivce. Jen v loňském roce z nich lidé uskutečnili 7,9 milionů hovorů a provolali 13 milionů minut. Lidé je využívají také pro posílání SMS a emailů, které jsou dnes výsadou spíše mobilních telefonů.
Za minulý rok odešlo prostřednictvím telefonních automatů více než dva miliony textových zpráv.
Sluchátko jako nejčastější suvenýr
Telefonní automaty však hrají nezastupitelnou úlohu v situacích rozbitého nebo ztraceného mobilního telefonu. Udržet síť i dostatečnou úroveň však není jednoduché, často se stávají terčem útoku vandalů. Celkem bylo za loňský rok utrženo nebo poškozeno cca 4700 kusů sluchátek.
Druhou nejčastější příčinou, proč je telefonní automat nefunkční, je úmyslně vložený cizí předmět v oblasti identifikace mincí.
Článek Telefónica Czech Republic, a.s. ze dne pondělí 29. října 2012
Chytré telefony XIAOMI a příslušenství v nabídce O2
O2 Czech Republic se rozděluje na dvě samostatné firmy
O2 považuje žalobu Vodafonu za neoprávněnou a nedůvodnou
4G LTE internet v Karlových Varech
Mobilní internet 4G LTE O2 rozšiřuje do dalších měst a regionů
LTE v mobilu je součástí všech stávajících datových tarifů O2
O2 se zapojuje do projektu Bezpečná VLAN
NFC platby GE Money Bank a O2 umožní nahrát až tři platební karty na SIM kartu
O2 zavádí vlastnoruční digitální podpis
Telefónica získala spektrum k budování sítě LTE na celém území ČR
Extra výhodné Vánoce pro zákazníky O2
Nejrychlejší mobilní síť LTE v Brně
Tablet Samsung Galaxy Tab 2.0 a Mobilní internet M jen za 297 Kč měsíčně
S tarifem NA!VÝBĚR volání do O2 za 1,90 Kč
eCall okamžitě přivolá pomoc po dopravní nehodě
Samoobsluha MojeO2.cz je používanější než volání na infolinku
Přímá pomoc O2 pro obyvatele zasažené povodní
Telefónica pomáhá postiženým povodní finanční sbírkou i pomocí zaměstnanců
MojeO2.cz internetová samoobsluha pro firemní zákazníky
Neomezené volání pro předplacené karty O2
Nové FREE O2 tarify pro rezidentní zákazníky
MojeO2.cz jako aplikace pro chytré telefony
HTC One se sluchátky Beats Audio
Vyšší FUP i rychlost po překročení limitu pro mobilní internet O2
S tarifem NA!DLOUHO voláte v síti O2 za 0 Kč po první minutě hovoru
Telefonie v LTE síti Telefónica
Telefónica spouští NFC platby pro širokou veřejnost
Zvýhodnění pro tarify O2 Chytrý Neon
Volání bez hranic i pro zákazníky s předplacenou O2 kartou
Wayra podpoří inovativní technologické projekty a pomůže s uplatněním na trhu
BLESKmobil: brandovaný operátor snadno a rychle
Chytré telefony jsou stále více dostupné
Vánoční předplacená O2 karta pro dlouhodobé hovory
Virtuální operátor BLESKmobil v GSM síti O2
Telefonní automaty nám slouží už 130 let
E-mail a Navigace a e-mail: nové datové tarify O2
O2 Guru úspěšně pomáhají zákazníkům
S O2 V zahraničí máte dokonalý přehled o cenách roamingu
Ocenění Cisco Partner of The Year 2012 pro Telefónica Czech Republic
Videokonzultant pro podporu prodeje na dálku
Nové O2 vyúčtování bude jednoduché a přehledné
S tarifem O2 Na!Dlouho voláte v síti O2 po druhé minutě zdarma