Podle dat Telefónica Czech Republic se požadavky zákazníků stěhují z infolinky na samoobslužný webový portál MojeO2.cz. Zájem o internetovou samoobsluhu MojeO2.cz se meziročně zdvojnásobil.
"Naši zákazníci si čím dál častěji nastavují služby sami. Vidíme to na meziročním nárůstu počtu uživatelů internetové samoobsluhy. Během roku 2012 se jejich počet více než zdvojnásobil," vysvětluje Radek Mašata, manažer, eCommerce & eCarespolečnosti Telefónica Czech Republic.
Na druhé straně naopak dochází k poklesu požadavků směřujících na infolinky operátora. Těch je meziročně o 25 procent méně. Návštěvnost kamenných prodejen přitom zůstává dlouhodobě stabilní, neboť v mnoha situacích je i nadále nejlepší osobní kontakt s konzultantem.
Zajímavé je také zjištění, že výrazně klesl počet požadavků klientů poté, co si aktivovali elektronické vyúčtování služeb. Pokles telefonicky zadaných požadavků se u nich snížil o 33 procent.
"Zákazníci s elektronickým vyúčtováním mají vždy a odkudkoli přístup ke svým fakturám i podrobným informacím o všech platbách. Díky tomu odpadají problémy se ztracenými, opomenutými či nedoručenými fakturami. Pokles lze vysvětlit také tím, že klienti se na portál MojeO2.cz přihlásí kvůli faktuře, ale následně tam objeví i možnosti změny nastavení služeb, které dříve prováděli přes infolinku. Vše je pro ně navíc přehledné, jednoduché a rychlé," upřesňuje Radek Mašata.
Služby portálu MojeO2.cz přitom během března 2013 prošly dalším vylepšením, rozšířily se jejich možnosti pro majitele předplacených karet a nově je mohou využívat také podnikatelé a firemní zákazníci.
Pohodlnější samoobslužné správě služeb pomáhají také aplikace pro chytré mobilní telefony. O2 nyní nabízí hned několik aplikací, které klientům umožňují nastavovat využívané služby přímo z mobilu.
Nejnovější - představená v polovině března 2013 - je Moje O2, vloni v září Telefónica nabídla aplikaci O2 v zahraničí a od července roku 2010 také O2 TV pro klienty stejnojmenné služby.
"Trh se vyvíjí směrem k online komunikaci. Naším cílem je interakce s našimi zákazníky přes web, Moje O2 a online chat. U prodeje testujeme i videorozhovory,"" uzavírá Martin Seyček, manažer řízení strategických projektů.
Nejčastější požadavky na telefonické centrum služeb O2:
Nejčastější požadavky realizované přes portál MojeO2.cz:
Článek Telefónica Czech Republic, a.s. ze dne středa 12. června 2013
Chytré telefony XIAOMI a příslušenství v nabídce O2
O2 Czech Republic se rozděluje na dvě samostatné firmy
O2 považuje žalobu Vodafonu za neoprávněnou a nedůvodnou
4G LTE internet v Karlových Varech
Mobilní internet 4G LTE O2 rozšiřuje do dalších měst a regionů
LTE v mobilu je součástí všech stávajících datových tarifů O2
O2 se zapojuje do projektu Bezpečná VLAN
NFC platby GE Money Bank a O2 umožní nahrát až tři platební karty na SIM kartu
O2 zavádí vlastnoruční digitální podpis
Telefónica získala spektrum k budování sítě LTE na celém území ČR
Extra výhodné Vánoce pro zákazníky O2
Nejrychlejší mobilní síť LTE v Brně
Tablet Samsung Galaxy Tab 2.0 a Mobilní internet M jen za 297 Kč měsíčně
S tarifem NA!VÝBĚR volání do O2 za 1,90 Kč
eCall okamžitě přivolá pomoc po dopravní nehodě
Samoobsluha MojeO2.cz je používanější než volání na infolinku
Přímá pomoc O2 pro obyvatele zasažené povodní
Telefónica pomáhá postiženým povodní finanční sbírkou i pomocí zaměstnanců
MojeO2.cz internetová samoobsluha pro firemní zákazníky
Neomezené volání pro předplacené karty O2
Nové FREE O2 tarify pro rezidentní zákazníky
MojeO2.cz jako aplikace pro chytré telefony
HTC One se sluchátky Beats Audio
Vyšší FUP i rychlost po překročení limitu pro mobilní internet O2
S tarifem NA!DLOUHO voláte v síti O2 za 0 Kč po první minutě hovoru
Telefonie v LTE síti Telefónica
Telefónica spouští NFC platby pro širokou veřejnost
Zvýhodnění pro tarify O2 Chytrý Neon
Volání bez hranic i pro zákazníky s předplacenou O2 kartou
Wayra podpoří inovativní technologické projekty a pomůže s uplatněním na trhu
BLESKmobil: brandovaný operátor snadno a rychle
Chytré telefony jsou stále více dostupné
Vánoční předplacená O2 karta pro dlouhodobé hovory
Virtuální operátor BLESKmobil v GSM síti O2
Telefonní automaty nám slouží už 130 let
E-mail a Navigace a e-mail: nové datové tarify O2
O2 Guru úspěšně pomáhají zákazníkům
S O2 V zahraničí máte dokonalý přehled o cenách roamingu
Ocenění Cisco Partner of The Year 2012 pro Telefónica Czech Republic
Videokonzultant pro podporu prodeje na dálku
Nové O2 vyúčtování bude jednoduché a přehledné
S tarifem O2 Na!Dlouho voláte v síti O2 po druhé minutě zdarma