logo Dimension Data Czech Republic a.s.

Next Generation Workspace - pracoviště nové generace

Pracoviště nové generace nabízí zaměstnancům pracovní prostředí, které zohlední jejich individuální požadavky a umožní přizpůsobit sebe sama konkrétním pracovním návykům a způsobům práce každého zaměstnance.

Next Generation Workspace se tedy vztahuje ke konkrétní osobě, a to bez ohledu na to, zda právě pracuje ve firmě, z domova nebo třeba ve vlaku při služební cestě. Pojem pracoviště či pracovní místo je proto nutné chápat v širším kontextu, už to není konkrétní židle a stůl v kanceláři.

Problematika Next Generation Workspace zahrnuje celkem tři klíčové oblasti:

  1. První z nich je možnost využívat koncová zařízení vlastněná zaměstnanci dle konceptu BYOD (Bring Your Own Device). Mladší zaměstnanci dnes považují za samozřejmé vyřizovat pracovní i soukromé záležitosti z jednoho nebo několik málo zařízení, navíc obvykle mobilních. Základní myšlenka BYOD je sice jednoduchá, ale přináší sebou řadu organizačních a bezpečnostních otázek, na které musí firmy pamatovat. Podpora konceptu BYOD by tedy neměla zůstat jen v půli cesty - pokud se společnost rozhodne tuto formu povolit, musí tak učinit komplexně. Pro ochranu svoji i svých zaměstnanců.
  2. Druhou oblastí je využití moderních komunikačních technologií pro práci odkudkoli. Trend je jasný - nejde o čas strávený na pracovišti, ale o to, jakou práci zaměstnanec odvede. Z domova či odkudkoli jinde. Dnešní komunikační technologie tuto možnost plně podporují včetně různých variant videokonferencí, chatování i spolupráce s kolegy, partnery a zákazníky.
  3. Třetí oblastí je samotné pracovní místo ve smyslu kanceláře či buňky. Nejde přitom jen o příjemnost a ergonomičnost prostředí, ale o možnost podpory dynamické úpravy pracovního prostoru - podle typu konkrétní vykonávané práce, pracovního stylu, požadavků nezbytných na splnění úkolu apod. Například nároky pro revidování smlouvy a spolupráci s kolegy se mohou zásadně lišit. Podstatné je, aby se moderní pracoviště dokázalo těmto rozdílům automaticky a dynamicky přizpůsobovat.

Oblast Next Generation Workspace (NGW) není vhodná pro všechny firmy a pro všechny typy pracovišť, například u klasických výrobních linek by výhody viděli jen ti největší optimisté.

Na druhou stranu neexistuje firma  dejme tomu od desítky zaměstnanců, která by alespoň v některých odděleních nemohla principy NGW využít.

Z pohledu zaměstnavatele je klíčovou výhodou možnost maximalizovat efektivitu využití času zaměstnanců. S prostoji se potýká drtivá většina firem a NGW umožňuje tento problém výrazně eliminovat. Druhou, neméně důležitou výhodou je možnost oslovit mladší generaci, která výše zmíněné přístupy považuje za samozřejmé - a v případě nenaplnění svých očekávání nemá žádný větší problém přejít ke konkurenci.

 "Otázka tedy nestojí v rovině zda, ale kdy NGW zavést. Naneštěstí se někteří HR odborníci vyjadřují i v tom smyslu, že včera bylo pozdě. Zavedení by přitom nemělo být násilné, ideální je využití pozitivního efektu sněhové koule pomocí pokrokových zaměstnanců, kteří na základě reálných situací dokáží pro myšlenku NGW nadchnout ostatní kolegy," říká Zbyszek Lugsch, Solutions and Business Development Director společnosti Dimension Data Czech Republic.

Výhody z pohledu zaměstnance jsou přitom v souladu s výhodami zaměstnavatelů - obrovská míra flexibility, otevřenost a efektivní sladění soukromých a pracovních životů.

Navíc pracoviště nové generace nejsou osamocenou záležitostí, velmi vhodné je propojení s možnostmi inteligentních budov včetně ovládání osvětlení, klimatizace, správy spotřeby apod. Tento fakt by měli mít na paměti investoři zejména při výstavbě nových pracovišť. Určitě je jednodušší zapracovávat prvky Next Generation Workspace již v projektových fázích vzniku budovy.

Koncept Next Generation Workspace je hodně o celkové změně myšlení ve firmách a o vnitřním přijetí skutečnosti, že nejvíce záleží na odvedené práci, nikoli na tom, kde ji zaměstnanci vykonali.

Další články k tématům - BYOD - pracoviště - zaměstnanci

Článek Dimension Data Czech Republic a.s. ze dne čtvrtek 23. dubna 2015

Další články od Dimension Data Czech Republic a.s.

Digitalizace v IT průmyslu je klíčovým trendem roku 2017

Průzkum o stavu podnikových sítích

Analýza dat z etap Tour de France

Podnikové IT strategie v roce 2016

Řešení zálohování a obnovy dat pro datová centra

Koncoví uživatelé jsou stále častěji cílem kybernetických zločinců

Kontaktní centrum na míru pro obchodní aktivity firem z různých segmentů

Data z kontaktního centra jsou nejhodnotnějším majetkem firmy

Bez možnosti digitální komunikace odcházejí zákazníci ke konkurenci

Vzdělávací akademie Dimension Data

Next Generation Workspace - pracoviště nové generace

NextiraOne přechází pod Dimension Data

Dimension Data posilují svou strategii zaměřenou na cloud computing

Před rizikem úniku dat není imunní žádná společnost

32 ocenění pro Dimension Data na partnerské konferenci Cisco Partner Summit 2011

Sjednocená komunikace mění způsoby podnikání

Společnosti z žebříčku Fortune Global 500 důvěřují schopnostem Dimension Data

Zbyszek Lugsch, nový Sales Solutions Director Dimension Data

Dimesion Data jako hlavní architekt datového centra Českých Radiokomunikací

Dimension Data s certifikací VCE aliance

Dimension Data rozšiřuje spolupráci s Cisco IronPort

Ocenění Global Application Delivery Network Partner of the Year pro Dimension Data

Ifrasruktura pro vidoekonference skupiny Kofola na technologiích Tandberg

Global Cisco Certificaton pro Dimension Data

Cisco a TANDBERG přináší novou éru podnikové spolupráce

Cloud.cz, mikroportál se zaměřením na virtuální datová centra

Solution Provider of the Year od společnosti Vmware, globální ocenění pro Dimension Data

Dimension Data ve fiskálním roce 2009 zvýšila své roční příjmy

Organizace začínají investovat do strategie IT bezpečnosti

Dimension Data pomáhá vytvářet zelené sítě

Dimension Data představuje Cisco Unified Computing System v České republice