Stávající mapová aplikace, kterou používali dispečeři při asistenčních službách, ve funkčnosti již zaostávala za moderními GIS a její používání bránilo zvýšení efektivity dispečinku. Hlavní rolí týmu GEM System v projektu modernizace bylo kompletní projektové řízení a technický dohled nad realizací integrace ERP s GIS.
V průběhu analýzy GEM System zmapoval dosavadní pracovní postupy a navrhl jejich podporu v novém IT řešení. Díky analytickým zkušenostem expertního týmu předložil GEM System zákazníkovi návrh úpravy klíčových pracovních procesů, které zjednodušily a zefektivnily práci dispečerů.
Během analýzy byla rovněž provedena revize připraveného návrhu architektury, čímž se významně snížil počet integračních vazeb mezi ERP a GIS, a tím se celkové řešení zjednodušilo a navíc se podařilo výrazně snížit náklady.
Analytický dokument obsahuje podrobnou funkční a technickou specifikaci, včetně detailního popisu rozhraní mezi dílčími částmi řešení od jednotlivých dodavatelů.
Asistenční služba motoristům má specifické požadavky na IT řešení - především dokonalou geografickou orientaci v reálném čase pro lokalizaci klientů a výběr nejvhodnějších obchodních partnerů pro servisní služby.
V rámci projektu provedl GEM System průzkum trhu pro dodávku GIS, SMS brány a integraci telekomunikačních nástrojů dispečinku.
Následně tým GEM System identifikoval vhodné dodavatele, s kterými projednal parametry poptávky a ověřil jejich reference. Zákazník pak podle nastavených parametrů poptávky vybral nejvhodnější dodavatele požadovaných služeb.
Cílem projektu bylo zvýšení efektivity dispečinku UAMK a kvality asistenčních služeb motoristům.
"Spolupráci se společností GEM System jsme zahájili po delším období neefektivity našeho dispečinku asistenčních služeb, která se projevovala zejména absencí integrace ERP a GIS systémů. Již analýza problematiky nás pozitivně překvapila, protože analytici dodavatele pojali celou problematiku výrazně hlouběji, než jsme předpokládali. V analýze byl zohledněn kompletní workflow dispečera, který naše společnost považuje za klíčový. Po úspěšném odsouhlasení analýzy jsme stáli před zásadním rozhodnutím - je možné stihnout implementaci projektu před zahájením motoristické sezóny a čerpat z nového řešení? Kvalitní projektové řízení společnosti GEM System nakonec přineslo i v napjatých termínech úspěšné zvládnutí celé integrace. Nyní, s odstupem času, vyhodnocujeme zvýšení efektivity dispečerské práce o cca 60% a nemůžeme také opomenout snížení požadavků na znalosti operátora díky integraci pokročilých rozhodovacích funkcí," říká David Vorlíček, ředitel odboru informačních technologií UAMK.
Řízení realizace
Po smluvním zajištění dodavatelů byla zahájena implementační fáze projektu. GEM System zajistil projektové řízení a dohled nad plněním dílčích dodávek v plánovaných termínech.
Podle obchodních priorit UAMK byl projekt rozdělen na realizaci klíčových požadavků před začátkem hlavní motoristické sezóny a funkcí s menší prioritou následně.
Důležitým bodem integrace bylo zajistit, aby dílčí dodávky splňovaly předepsané rozhraní. Tým analytiků GEM System specifikoval scénáře pro integrační testy, řídil samotný průběh testů a příslušné opravy dílčích komponent.
Na závěr realizační fáze byla zákazníkovi poskytnuta konzultační podpora pro specifikaci akceptačních kritérií a řízení akceptačního procesu.
Doba realizace projektu byla 9 měsíců.
Článek GEM System a.s. ze dne čtvrtek 12. května 2022
IS SPOT - informační systém ČNB pro správu zkouškových otázek
Migrace řešení na poskytování krátkodobých úvěrů bývalé Equa bank do IT infrastruktury RB
Kontejnerizace a DevOps významně pomáhají v řízení a provozu IT
GEM System je držitelem certifikace ISO 10006
Prediktivní řízení nákupů s řešením Microsoft Power BI
Správa identit nasazením open source Keycloak
eMobilita ŠKODA AUTO s nástroji podpory od GEM system
Projekt vědomostní báze pomáhá dealerům ŠKODA AUTO
Moderní dispečink UAMK s integrací ERP s GIS
Podnikové řešní na platformě Oracle BI
Analýza dat pro plánování a řízení marketingových kampaní
Provozní systém postavený na BPM řešení
Optimalizace procesu vývoje pokladního systému AWIS Kasa
Expresní úpravy v systému VZP pro registraci uprchlíků z Ukrajiny
Modernizace integrační platformy pro VZP ČR
Výhody nasazení kontejnerové platformy a Kubernetes clusteru on-premise
Automatizace řízení firemních procesů
Schvalování faktur postavené na procesní platformě GEM Process Manager
Automatizace a efektivní obchodní procesy
Řezy, transformace a anonymizace dat s GEM Winch
Ochrana osobních údajů s řešením GEM GDPR Suite
S GEM GDPR budete mít osobní údaje pod kontrolou
LBO systém přináší personalizovanou nabídku posádkám vozidel ŠKODA AUTO
Digitální transformace firmy s využitím oborových řešení Azure
Překonejte jakékoli výzvy s využitím Azure - vašeho partnera v cloudu
Power BI řešení pro reporting dat v systému SAP
Reportingové řešení na platformě Microsoft Power BI
Kdo není agilní, jako by nebyl
GEM System je Gold Partner společnosti Microsoft
Zabezpečení cloudové aplikace s pomocí DevOps
Nástroje a postupy DevOps pomáhají v tvorbě lepších produktů
Billingové řešení připravuje podklady pro účetní systém
SAFe metodika agilního vývoje IT produktů
Produktový vývoj s podporou agilní metodiky Scrum
Podpora a správa IT řešení 24x7
GEM System se podílí na vývoji nových komponent pro web portál ŠKODA Connect
Digitální nástroje, řešení a aplikace pro automotive projekty od GEM Systém
Enterprise IT řešení nebudou nikdy plně open source
Open Source jako řešení pro vendor lock-in
Vždy aktuální dokumentace s portálem služeb GEM SOA Governance
Anonymizace dat jako ideální řešení ochrany osobních údajů
Identity Server pro bezpečné přihlašování a autorizaci klientů
GEM Process Manager pomáhá v řízení a automatizaci firemních procesů
Datový sklad pro finanční reporting nadnárodní organizace
Implementace služeb na integrační platformě Oracle
Systémová integrace přináší více IT za méně peněz
BP Audit - univerzální řešení pro monitoring a analýzu firemních procesů