logo GRiT, s.r.o.
David Reichel

David Reichel

Ředitel divize eBusiness společnosti GRiT

LinkedIn

Trendem současnosti je mnohem silnější zaměření odběratelů na kmenová data než dříve. Pokud jsou tato data vadná či neúplná, přenášejí se následně chyby i do veškerých dalších logistických či účetních operací. Platí přitom, že většina chyb vzniká na základě manuálního předávání údajů vzniklých v oddělených systémech dodavatele a odběratele.

Správný elektronický přenos údajů o zboží mezi subjekty nákupního řetězce je proto považován za významný pozitivní krok k odstranění chybovosti, časovým a finančním úsporám. A v neposlední řadě představuje efektivní podporu k plnému elektronickému oběhu obchodních dokladů.

ORION Instantní platba je zcela novou doplňkovou službou řešení ORION EDI. Využívá skutečnosti, že naše konsolidační centrum ORION každý měsíc přenese více než dva miliony dokladů tisícům obchodujících protistran.

Po aktivaci této služby stačí kliknout na vybranou pohledávku a zajistit si tak příslušné finanční prostředky až o několik měsíců dříve, což může být například pro další růst mladé a rychle se rozvíjející firmy zcela klíčové.

Takové firmy přitom v drtivé většině případů na klasický bankovní faktoring s celou řadou překážek a omezení nedosáhnou.

Elektronická výměna obchodních dokladů EDI zažívá v poslední době takový rozvoj, že se o ní začínají zajímat i společnosti z dosud méně penetrovaných oborů. Jako tuzemský lídr mezi poskytovateli EDI služeb si uvědomujeme vyšší potřebu vzdělávat tyto nové uživatele k efektivním způsobům nakládání s elektronickými dokumenty, proto jsme se rozhodli dále posílit i náš marketingový tým.

Pevně věřím, že se Ladislav Chovítek zasadí o další růst služeb našeho konsolidačního centra Orion pro elektronickou výměnu dokladů, které každodenně slouží tisícům obchodujících protistran.

Mám velkou radost, že poptávka po elektronické komunikaci EDI roste nejen v tradičních oblastech, jako je moderní maloobchod, ale rozšiřuje se také do nových segmentů. Není tedy náhoda, že personálně posilujeme na manažerských postech, ale rozšířili jsme tým konzultantů, softwarových inženýrů i centrum služeb.

Celkově jsme naši divizi rozšířili o téměř desítku nových kolegů tak, abychom mohli i nadále zajišťovat odpovídající úroveň služeb.

Za rozšířením EDI je možno vidět více faktorů. Vzhledem k momentální ekonomické situaci jsou hmatatelné zejména efekty při zrychlení dodavatelsko odběratelských procesů. Kromě již běžné objednávky a faktury se odběratelé snaží motivovat partnery k zavádění dalších zpráv, jako je právě avízo o dodání zboží. U odběratelů jsou to pak nejčastěji zprávy avízo o příjmu zboží nebo vratka, které jsou stále častěji využívány.

Obdobně je to s notifikačními zprávami, které jsou často zásadní. Jsou to právě notifikační zprávy, které upozorňují na možné problémy při dodávkách zboží nebo fakturaci. Stále častěji se pak firmy mohou setkat také s obchodní námitkou prostřednictvím zprávy COMDIS. Evidujeme však rovněž takové zprávy, které zatím svůj potenciál ještě plně nevyužily, ale jejich přínos uživatelům může ukázat už rok 2014. Zmínit mohu katalog zboží a cen (PRICAT) nebo zprávu o stavu zásob (INVRPT).

<< První < Zpět Poslední stránka