![]() |
Lubomír Veselý |
Generální ředitel společnosti GRiT |
|
![]() |
Úspory je někdy nevyhnutelné, sami to známe. Snažíme se ale ukazovat, že razantní škrty nic nevyřeší - naopak mohou firmu ještě více oslabit v dalším vývoji. Když má firma ještě na výběr, měla by místo škrtů hledat způsoby, jak ušetřit dlouhodobě a podpořit svůj budoucí růst. Dobře fungují investice do technologií a automatizace. My tomu v naší nové vzdělávací kampani říkáme, že firma zapojí GRiTické myšlení. |
Jedním z našich klientů je Rohlik, který působí v Německu, Rakousku a Maďarsku a nově vstoupil do Itálie, Španělska a Rumunska. A právě při této příležitosti se do zahraničí dostáváme i my. Giganti jako Rohlik nebo Alza každý den zpracovávají tisíce dokladů - objednávky, faktury nebo dodací listy. I když jim naše řešení už nyní podstatnou část práce automatizují, stále hledáme a nacházíme další příležitosti k úsporám. V takovém měřítku totiž může i jedna ušetřená minuta při práci s dokladem znamenat úsporu stovek tisíc korun měsíčně. Aktuálně máme téměř 3000 zákazníků a další přibývají. S částí z nich prohlubujeme spolupráci, mnozí se chystají do zahraničí. Vidím v našem oboru velký růstový potenciál. |
Zejména u malých, středních a netechnických firem často vidíme, že se digitalizaci vyhýbají, protože nerozumí jejím přínosům, nebo si myslí, že se týká pouze velkých firem. Nepomáhají tomu ani dodavatelé, kteří jsou v komunikaci příliš techničtí a používají nesrozumitelné výrazy. Sami ale víme, že o digitalizaci lze mluvit jednoduše a srozumitelně. Provedli jsme průzkum mezi stovkou českých firem a zjistili, že 60% z nich začínalo digitalizací toku obchodních dokladů, tedy faktur, objednávek nebo dodacích listů. Zavedli např. jejich elektronickou evidenci nebo automatické zpracování. |
16.03.22-ST Jak komunikovat digitalizaci firemních procesů |
Mým hlavním cílem na pozici nového generálního ředitele bude dokončit již probíhající změnu společnosti. Míříme k tomu stát se zákaznicky orientovanou firmou a tvořit vlastní řešení pro automatizaci dodavatelsko-odběratelského řetězce. Dalším cílem pak bude rozšířit působení firmy do dalších zemí Evropy. |
Přechod na cloudový nástroj je obecně méně nákladný než přechod na tzv. on-premise systém - tedy software, který je instalován přímo ve firmě. Cloudová služba například nevyžaduje nákup nového hardwaru. Firmy za ni platí formou měsíčního paušálu, takže nemusí investovat velkou částku najednou. Úspora nákladů je naopak jeden z hlavních důvodů, proč si firmy cloudové nástroje pořizují, protože zrychlují a zefektivňují práci. |
17.09.20-ČT Přechod do cloudu z pohledu českých firem |