logo GRiT, s.r.o.
Lubomír Veselý

Lubomír Veselý

Generální ředitel společnosti GRiT

LinkedIn

Nástroje na sledování majetku jsou funkcemi vlastně podobné skladovým systémům, jen s tím rozdílem, že je využijí i firmy, které žádné sklady se zbožím či materiálem nemají a možná tak nad podobnými řešeními dosud vůbec nepřemýšlely.

V roce 2023 je již standardem mít podnikový systém, ve kterém firma řídí většinu agendy napříč odděleními - obchod, účetnictví nebo docházku. Tento základní balíček lze propojit s dalšími nástroji, které pomáhají s automatizací konkrétních úkonů. Účetní například ocení zavedení EDI komunikace, díky které odesílají a přijímají doklady pouze elektronicky ve standardizovaném formátu, takže je nemusí ručně přepisovat.

Ze spojení našich produktů, lidí a know-how bude těžit především zákazník. Naše partnerství s sebou přináší kvalitnější a stabilnější službu, která se promítne do úspornějšího každodenního provozu firem a jejich vyšší konkurenceschopnosti na trhu.

Úspory je někdy nevyhnutelné, sami to známe. Snažíme se ale ukazovat, že razantní škrty nic nevyřeší - naopak mohou firmu ještě více oslabit v dalším vývoji. Když má firma ještě na výběr, měla by místo škrtů hledat způsoby, jak ušetřit dlouhodobě a podpořit svůj budoucí růst.

Dobře fungují investice do technologií a automatizace. My tomu v naší nové vzdělávací kampani říkáme, že firma zapojí GRiTické myšlení.

Jedním z našich klientů je Rohlik, který působí v Německu, Rakousku a Maďarsku a nově vstoupil do Itálie, Španělska a Rumunska. A právě při této příležitosti se do zahraničí dostáváme i my. Giganti jako Rohlik nebo Alza každý den zpracovávají tisíce dokladů - objednávky, faktury nebo dodací listy.

I když jim naše řešení už nyní podstatnou část práce automatizují, stále hledáme a nacházíme další příležitosti k úsporám. V takovém měřítku totiž může i jedna ušetřená minuta při práci s dokladem znamenat úsporu stovek tisíc korun měsíčně.

Aktuálně máme téměř 3000 zákazníků a další přibývají. S částí z nich prohlubujeme spolupráci, mnozí se chystají do zahraničí. Vidím v našem oboru velký růstový potenciál.

Zejména u malých, středních a netechnických firem často vidíme, že se digitalizaci vyhýbají, protože nerozumí jejím přínosům, nebo si myslí, že se týká pouze velkých firem. Nepomáhají tomu ani dodavatelé, kteří jsou v komunikaci příliš techničtí a používají nesrozumitelné výrazy. Sami ale víme, že o digitalizaci lze mluvit jednoduše a srozumitelně.

Provedli jsme průzkum mezi stovkou českých firem a zjistili, že 60% z nich začínalo digitalizací toku obchodních dokladů, tedy faktur, objednávek nebo dodacích listů. Zavedli např. jejich elektronickou evidenci nebo automatické zpracování.

Stránka 1/2 Další >