logo GRiT, s.r.o.

Jednoduchý software pro přesné sledování firemního majetku

Aby bylo možné firemní majetek sledovat, je potřeba jej označit - k tomu obvykle slouží štítek s čárovým kódem nebo jakékoliv evidenční číslo. Každý, kdo pak s majetkem manipuluje, načte kód nebo zapíše číslo do systému a např. uvede, co s ním dělal nebo na kdy a na jak dlouho si jej rezervuje.

Mnohé firmy a fyzické osoby vedou účetní evidenci svého majetku, ta ale slouží pouze pro daňové účely. Neobsahuje např. aktuální umístění, servisní historii nebo datum exspirace. Do účetního majetku se navíc nezapisuje vše - pro příklad šanony s doklady.

I proto společnosti hledají cesty, jak majetek sledovat přesněji, aby si v něm udělaly skutečný pořádek. Pro mnohé z nich může být cestou jednoduchý software podobný skladovému systému.

V zahraničí je sledování majetku (asset tracking) běžná věc, v Česku zatím tolik rozšířené není.

Případů, kdy firmám pomůže, přitom existuje celá řada:

"Nástroje na sledování majetku jsou funkcemi vlastně podobné skladovým systémům, jen s tím rozdílem, že je využijí i firmy, které žádné sklady se zbožím či materiálem nemají a možná tak nad podobnými řešeními dosud vůbec nepřemýšlely," říká Lubomír Veselý, výkonný ředitel společnosti GRiT.

Sledování majetku zároveň neslouží jen pro dobrý pocit a přehled, ale často usnadňuje i plnění legislativy. Např. elektrospotřebiče musí procházet pravidelnými technickými revizemi, což software usnadní tím, že do něj technik zapisuje servisní historii každého stroje nebo nahrává technické listy a revizní zprávy.

"I když se snažíme digitalizovat maximum dokumentů a automatizujeme maximum procesů, někteří klienti nám stále doručují dokumenty v papírové podobě. Po jejich digitalizaci a ukončení účetního období tyto papírové dokumenty přesouváme do archivu. Na jeho správu používáme jednoduchý software, kde každý archivní box má svůj čárový kód i vlastní pozici. Přesně víme, kdy archivní box vznikl a jak s ním bylo manipulováno," říká Milan Bančanský, IT ředitel z účetní a daňové kanceláře ASB Czech Republic.

Firma využívá řešení od společnosti GRiT, nasazení aplikace zabralo jednotky hodin a s výjimkou čtečky čárových kódů nevyžadovalo žádné investice do hardwaru.

Článek GRiT, s.r.o. ze dne pondělí 18. září 2023

Další články od GRiT, s.r.o.

Jednoduchý software pro přesné sledování firemního majetku

WMS automatizovaný sklad pro 30000 párů obuvi

Partnerství GRiT a Seyfor pro podporu digitalizace a automatizace

Technologické investice snižují provozní náklady firem

EDI modul automatizuje obchodní komunikaci ERP ABRA Gen

Ocenění EDIzone 2022 za osvětu o automatizaci a digitalizaci mezi dodavateli

Automatické zaúčtování dokladů do ERP s ORiON EDI šetří měsíčně stovky hodin práce

Úspěšné e-shopy využívají digitalizaci dokladů

GRiT expanduje do zahraničí a dále prohlubuje vztahy s klienty

IZOMAT stavebniny zavádějí EDI

Jak komunikovat digitalizaci firemních procesů

Automatizované schvalování objednávek a faktur s oceněním EDIzone

Propojení skladového systému e-shopu s informačním systémem dopravce

Lubomír Veselý - nový generální ředitel společnosti GRiT

Robotizace a automatizace jako lék na nedostatek zaměstnanců

Umělá inteligence v účetnictví je výhodná i pro malé firmy

Albert portál podporuje EDI komunikaci dodavatelů obchodního řetězce

Digitalizace zrychluje komunikaci a zjednodušuje práci českých firem

Zavedení automatizace do fakturace přináší značné úspory

EDI pomáhá Rohlíku v rychlé komunikaci s dodavateli

WMS logistický webinář

Projekt elektronické výměny dokladů Lidl - Henkel získal ocenění v soutěži EDIZone

Pilulka.cz rozšiřuje elektronickou výměnu dokladů EDI a PDK

Automatizace zpracování přijatých faktur šetří čas i peníze

Přechod do cloudu z pohledu českých firem

Sportovní prodejny sítě PPG Group zavádějí EDI

Automatizace zpracování objednávek zrychluje a zjednodušuje celý nákupní proces

Propojení FlexiBee s LOKiA WMS

Umělá inteligence zrychluje zpracování přijatých faktur

EDI komunikace Henkel - Lidl

Cloudové služby pomáhají firmám překonat nouzový stav

Skladový systém v cloudu zrychluje expedici objednávek e-shopu

Skladový systém LOKIA WMS eliminuje záměny vydávaného zboží e-shopu

Oceněná řešení pro automatizované zpracování faktur

ORiON EDI bude pomáhat expanzi Rohlik.cz v Maďarsku

iNVOiCE FLOW výrazně zrychluje zpracování přijatých faktur

Farmaceutický velkoobchod začíná využívat EDI

Bezproblémová výměna dat mezi systémy Grit a POHODA

Skladový systém v cloudu pro malé a střední firmy

CCV se mění na GRiT