logo

Albert portál podporuje EDI komunikaci dodavatelů obchodního řetězce

Řešení společnosti GRiT odbourává nutnost posílání papírových účetních dokladů a umožňuje, aby do řetězce snadno dodávali své zboží i ty nejmenší firmy. Díky jednoduché webové aplikaci komunikuje s Albertem prostřednictvím EDI elektronické výměny dat již 99,56% jeho dodavatelů.

"Albert portál je šitý na míru malým dodavatelům, kterým stačí bezpapírová výměna účetních dokladů pouze s Albertem. Je to jednoduché internetové rozhraní, které bych přirovnal k e-mailu. V internetovém prohlížeči si dodavatelé otevřou portál, přihlásí se a fakturují nebo řeší objednávky. Nic neinstalují, nepotřebují žádný software nebo službu. Zároveň nic neplatí, veškeré náklady nese Albert," popisuje fungování Albert portálu David Reichel, produktový manager ORiON EDI ve společnosti GRiT.

Albert portál využívá prozatím necelá stovka dodavatelů, kteří si za květen 2021 s řetězcem vyměnili 1300 faktur. I když jde o zlomek z celkového počtu účetních dokladů, řetězec díky portálu ušetří jednotky milionů korun ročně na účetnictví.

V praxi to funguje tak, že jakmile se Albert s dodavatelem domluví na spolupráci, vyřeší zároveň i způsob výměny dokladů. Pokud dodavatel EDI doposud nevyužívá a má o něj zájem, zaplatí si vlastního poskytovatele nebo využije Albert portál zdarma.

Výhodou EDI je rychlá a automatická komunikace nebo podrobný přehled o všech objednávkách, fakturách a dalších dokladech včetně jejich historie na obou stranách.

Jediným omezením Albert portálu je, že přes něj drobní dodavatelé pochopitelně nemohou komunikovat s jinými odběrateli - pokud chtějí dodávat do dalších řetězců, musí s nimi výměnu dokladů vyřešit jinak.

V maloobchodu s potravinami je dnes EDI u většiny řetězců standardem. Pokud se tedy drobní dodavatelé časem rozhodnou přejít z Albert portálu na placené EDI řešení, otevře se jim cesta i do dalších obchodů.

Například díky řešení ORiON od společnosti GRiT pak mohou EDI integrovat přímo do svého podnikového systému a výměnu dokladů dále automatizovat.

Přechod z Albert portálu je přitom jednoduchý, rozhraní systému je téměř shodné a zůstanou v něm všechny doklady, které si dodavatel s řetězci doposud vyměnili.

"Naším účetnictvím ročně projdou miliony účetních dokladů, jenom s pekárnami si jich vyměníme klidně sto tisíc měsíčně. Při takovém objemu extrémně roste riziko lidských chyb při zpracování objednávek, dodacích listů nebo faktur. S největšími dodavateli si proto už od roku 2002 vyměňujeme účetní doklady přes EDI, což je řešení pro bezpapírovou účetní komunikaci. Dnes už ale zapojujeme také menší dodavatele, se společností GRiT jsme pro ně vyvinuli bezplatné EDI řešení Albert portál. Jediné, co teď dodavatelé k bezpapírové komunikaci s námi potřebují, je přístup k internetu. Veškeré náklady na provoz portálu neseme my," říká Petr Beran, manažer společnosti Albert.

"Portál nám v zásadě otevřel dveře do prodejen Albert. Je to jednoduchý a přehledný systém, který nám ušetřil náklady na pořízení vlastního řešení pro elektronickou výměnu účetních dokladů. Prozatím dodáváme do osmi prodejen na jižní Moravě a na Zlínsku, takže ve srovnání s velkoobchody generujeme méně faktur a standardní EDI řešení by pro nás bylo příliš nákladné. Vnímáme to ze strany řetězce jako příjemné rozšíření dostupných možností," říká manažer distribuce Michal Tomek z Czech Craft Beers, který Albertu dodává piva z pivovarů Moravia a Lucky Bastard.

Článek ze dne 2. června 2021 - středa

Další články od GRiT, s.r.o.

GRiT expanduje do zahraničí a dále prohlubuje vztahy s klienty

IZOMAT stavebniny zavádějí EDI

Jak komunikovat digitalizaci firemních procesů

Automatizované schvalování objednávek a faktur s oceněním EDIzone

Propojení skladového systému e-shopu s informačním systémem dopravce

Lubomír Veselý - nový generální ředitel společnosti GRiT

Robotizace a automatizace jako lék na nedostatek zaměstnanců

Umělá inteligence v účetnictví je výhodná i pro malé firmy

Albert portál podporuje EDI komunikaci dodavatelů obchodního řetězce

Digitalizace zrychluje komunikaci a zjednodušuje práci českých firem

Zavedení automatizace do fakturace přináší značné úspory

EDI pomáhá Rohlíku v rychlé komunikaci s dodavateli

WMS logistický webinář

Projekt elektronické výměny dokladů Lidl - Henkel získal ocenění v soutěži EDIZone

Pilulka.cz rozšiřuje elektronickou výměnu dokladů EDI a PDK

Automatizace zpracování přijatých faktur šetří čas i peníze

Přechod do cloudu z pohledu českých firem

Sportovní prodejny sítě PPG Group zavádějí EDI

Automatizace zpracování objednávek zrychluje a zjednodušuje celý nákupní proces

Propojení FlexiBee s LOKiA WMS

Umělá inteligence zrychluje zpracování přijatých faktur

EDI komunikace Henkel - Lidl

Cloudové služby pomáhají firmám překonat nouzový stav

Skladový systém v cloudu zrychluje expedici objednávek e-shopu

Skladový systém LOKIA WMS eliminuje záměny vydávaného zboží e-shopu

Oceněná řešení pro automatizované zpracování faktur

ORiON EDI bude pomáhat expanzi Rohlik.cz v Maďarsku

iNVOiCE FLOW výrazně zrychluje zpracování přijatých faktur

Farmaceutický velkoobchod začíná využívat EDI

Bezproblémová výměna dat mezi systémy Grit a POHODA

Skladový systém v cloudu pro malé a střední firmy

CCV se mění na GRiT