Odborný portál EDIZone každoročně oceňuje firmy s inovativním přístupem k digitalizaci a automatizaci obchodních a logistických procesů. Přidanou hodnotou je, když současně také přispívají k popularizaci těchto řešení mezi svými partnery nebo širší veřejností.
Už po dvanácté porota EDIzone vybírala nejzajímavější projekty v oblasti elektronizace obchodních a logistických procesů. O první místo se tentokrát dělí dva velkoodběratelé - ELKOV Elektro a stavebniny IZOMAT.
Kromě těchto dvou projektů se umístila také Opravárna (Repairsys), která investovala do velkokapacitní servisní haly řízené WMS, vývoje vlastního softwaru a zahraniční expanze.
První ze dvou výherců - velkoobchod ELKOV Elektro, se zasloužil rozvoj EDI (elektronické výměny dat) v elektro segmentu, kde tento standard obecně není tolik rozšířený.
ELKOV Elektru se podařilo do EDI komunikace zapojit 80 významných dodavatelů, kteří tvoří přibližně třetinu obchodní komunikace.
"K zapojení do EDI komunikace jsme nikoho netlačili. Dodavatelé se často připojují díky tomu, že jim krátce představíme, proč je EDI výhodné i pro ně," říká technický ředitel ELKOV elektro Petr Vlašánek.
V oboru stavebnictví je EDI rozvinuté více, ale i tak je stále potřeba dodavatele k přechodu na něj pozitivně motivovat. Druhému výherci, stavebninám IZOMAT, se během loňského roku podařilo napojit první desítky dodavatelů a pochvalují si viditelné snížení chybovosti dat a také menší zahlcování serveru, kam se jim dříve ukládaly faktury přeposílané e-mailem.
"Zkoušeli jsme 3 různé softwary a nakonec jsme se rozhodli pro plnou automatizaci a zvolili EDI, které vyhovuje nám i našim partnerům," říká finanční ředitel IZOMATU Stanislav Božek.
Stříbrnou příčkou porotci ocenili servisní síť Repairsys by Opravárna poskytující pozáruční servis výrobkům, které by se jinak vyhodily. V roce 2022 získala Opravárna milionovou investici. Část financí využila k otevření nové haly a skladu, který je řízen cloudovým systémem LOKiA WMS.
Druhá část putuje na vývoj vlastního zakázkového systému Repairsys zaměřující se na B2B zákazníky a zahraniční expanzi. Podle CEO Martina Katzera budou umět zákazníkům mimo jiné spočítat a reportovat ekologickou stopu, čímž přispívají k udržitelnému rozvoji a ochraně životního prostředí.
Článek GRiT, s.r.o. ze dne čtvrtek 19. ledna 2023
Technologie a úpravy procesů pomáhají snižovat náklady firem
Ceny EDIZone za šíření digitalizace v gastronomii
Technologie ze supermarketů pronikají mezi e-shopy
Restaurace a hotely hledají úspory v nasazení moderních technologií
Jednoduchý software pro přesné sledování firemního majetku
WMS automatizovaný sklad pro 30000 párů obuvi
Partnerství GRiT a Seyfor pro podporu digitalizace a automatizace
Technologické investice snižují provozní náklady firem
EDI modul automatizuje obchodní komunikaci ERP ABRA Gen
Ocenění EDIzone 2022 za osvětu o automatizaci a digitalizaci mezi dodavateli
Automatické zaúčtování dokladů do ERP s ORiON EDI šetří měsíčně stovky hodin práce
Úspěšné e-shopy využívají digitalizaci dokladů
GRiT expanduje do zahraničí a dále prohlubuje vztahy s klienty
IZOMAT stavebniny zavádějí EDI
Jak komunikovat digitalizaci firemních procesů
Automatizované schvalování objednávek a faktur s oceněním EDIzone
Propojení skladového systému e-shopu s informačním systémem dopravce
Lubomír Veselý - nový generální ředitel společnosti GRiT
Robotizace a automatizace jako lék na nedostatek zaměstnanců
Umělá inteligence v účetnictví je výhodná i pro malé firmy
Albert portál podporuje EDI komunikaci dodavatelů obchodního řetězce
Digitalizace zrychluje komunikaci a zjednodušuje práci českých firem
Zavedení automatizace do fakturace přináší značné úspory
EDI pomáhá Rohlíku v rychlé komunikaci s dodavateli
Projekt elektronické výměny dokladů Lidl - Henkel získal ocenění v soutěži EDIZone
Pilulka.cz rozšiřuje elektronickou výměnu dokladů EDI a PDK
Automatizace zpracování přijatých faktur šetří čas i peníze
Přechod do cloudu z pohledu českých firem
Sportovní prodejny sítě PPG Group zavádějí EDI
Automatizace zpracování objednávek zrychluje a zjednodušuje celý nákupní proces
Propojení FlexiBee s LOKiA WMS
Umělá inteligence zrychluje zpracování přijatých faktur
Cloudové služby pomáhají firmám překonat nouzový stav
Skladový systém v cloudu zrychluje expedici objednávek e-shopu
Skladový systém LOKIA WMS eliminuje záměny vydávaného zboží e-shopu
Oceněná řešení pro automatizované zpracování faktur
ORiON EDI bude pomáhat expanzi Rohlik.cz v Maďarsku
iNVOiCE FLOW výrazně zrychluje zpracování přijatých faktur
Farmaceutický velkoobchod začíná využívat EDI
Bezproblémová výměna dat mezi systémy Grit a POHODA