logo GRiT, s.r.o.

Umělá inteligence v účetnictví je výhodná i pro malé firmy

Pokud firma implementuje systém automatického zpracování faktur, elektronické workflow zpřehlední a několikanásobně zrychlí schvalování dokladů. Systém z nich po přijetí vyčte údaje, odešle je na kontrolu a schválení a následně je sám zapíše do informačního systému, kde budou snadno trvale k dohledání odkudkoli.

Ve většině firem vezme účetní či fakturantka každou přijatou fakturu do ruky a zkontroluje její oprávněnost i formální stránku. Pak ji nechá schválit u nadřízeného a následně údaje z faktury ručně přepíše do informačního systému - průměrně to zabere 15 minut.

"Software s umělou inteligencí si přitom může dovolit i menší firma. Náklady na implementaci našeho řešení iNVOiCE FLOW se pohybují v nižších desítkách tisíc korun, následný provoz pak stojí pár tisícovek měsíčně. Obecně podobná řešení doporučujeme firmám, které zpracovávají přibližně 100 a více přijatých faktur za měsíc nebo mají složitý schvalovací proces. Pak je návratnost investice velmi rychlá. Automatické zpracování faktur nejvíce pomůže firmám podnikajícím ve stavebnictví, výrobě, IT, zdravotnictví nebo například v e-commerce a dalších odvětvích velkoobchodu a maloobchodu, kde vzniká hodně přijatých faktur," říká Kateřina Líbalová, produktová manažerka iNVOiCE FLOW.

Automatizace, digitalizace nebo využití umělé inteligence ve firmách má stále nálepku něčeho složitého a drahého, opak je však pravdou. Naposledy se o tom přesvědčila brněnská IT firma MoroSystems.

Umělá inteligence v účetnictví jí šetří 60 hodin práce měsíčně na zpracování přijatých faktur, náklady jsou přitom minimální.

"Dříve jsme jednu fakturu zpracovávali přibližně čtvrt hodiny, teď to stíháme za 5 minut. Ušetřili jsme díky tomu 60 hodin práce měsíčně," říká hlavní účetní Iva Šmerdová z firmy MoroSystems, která pro automatizaci využívá řešení iNVOiCE FLOW od společnosti GRiT.

Systém na principu umělé inteligence se také sám učí a zlepšuje. Zatímco v začátcích musí účetní vyčtené údaje kontrolovat důkladněji, časem je robot přesnější a ruční kontrola vytěžených údajů se stává formalitou.

O tom se přesvědčila další brněnská IT firma Smart Comp., která stojí za internetem Netbox nebo televizí Kuki. Podle slov hlavní účetní Šárky Pavelkové firma ruční kontrolu vyčtených údajů postupně omezuje, až ji možná časem úplně zruší.

Účetní se o práci bát nemusí

Zavádění umělé inteligence v některých firmách vyvolává obavy, že účetní a fakturantky přijdou o práci. Praxe je však zatím taková, že firmy po zavedení systémů na automatické zpracování faktur nepropouštějí, ale spíše reorganizují práci.

Účetním nebo fakturantkám odpadnou hodiny rutinní práce. Díky tomu se mohou soustředit na sofistikovanější úkoly s vyšší přidanou hodnotou, které rozvíjejí je samotné a jsou prospěšnější pro celou firmu.

Článek GRiT, s.r.o. ze dne čtvrtek 24. června 2021

Další články od GRiT, s.r.o.

Technologie a úpravy procesů pomáhají snižovat náklady firem

Ceny EDIZone za šíření digitalizace v gastronomii

Technologie ze supermarketů pronikají mezi e-shopy

Restaurace a hotely hledají úspory v nasazení moderních technologií

Jednoduchý software pro přesné sledování firemního majetku

WMS automatizovaný sklad pro 30000 párů obuvi

Partnerství GRiT a Seyfor pro podporu digitalizace a automatizace

Technologické investice snižují provozní náklady firem

EDI modul automatizuje obchodní komunikaci ERP ABRA Gen

Ocenění EDIzone 2022 za osvětu o automatizaci a digitalizaci mezi dodavateli

Automatické zaúčtování dokladů do ERP s ORiON EDI šetří měsíčně stovky hodin práce

Úspěšné e-shopy využívají digitalizaci dokladů

GRiT expanduje do zahraničí a dále prohlubuje vztahy s klienty

IZOMAT stavebniny zavádějí EDI

Jak komunikovat digitalizaci firemních procesů

Automatizované schvalování objednávek a faktur s oceněním EDIzone

Propojení skladového systému e-shopu s informačním systémem dopravce

Lubomír Veselý - nový generální ředitel společnosti GRiT

Robotizace a automatizace jako lék na nedostatek zaměstnanců

Umělá inteligence v účetnictví je výhodná i pro malé firmy

Albert portál podporuje EDI komunikaci dodavatelů obchodního řetězce

Digitalizace zrychluje komunikaci a zjednodušuje práci českých firem

Zavedení automatizace do fakturace přináší značné úspory

EDI pomáhá Rohlíku v rychlé komunikaci s dodavateli

WMS logistický webinář

Projekt elektronické výměny dokladů Lidl - Henkel získal ocenění v soutěži EDIZone

Pilulka.cz rozšiřuje elektronickou výměnu dokladů EDI a PDK

Automatizace zpracování přijatých faktur šetří čas i peníze

Přechod do cloudu z pohledu českých firem

Sportovní prodejny sítě PPG Group zavádějí EDI

Automatizace zpracování objednávek zrychluje a zjednodušuje celý nákupní proces

Propojení FlexiBee s LOKiA WMS

Umělá inteligence zrychluje zpracování přijatých faktur

EDI komunikace Henkel - Lidl

Cloudové služby pomáhají firmám překonat nouzový stav

Skladový systém v cloudu zrychluje expedici objednávek e-shopu

Skladový systém LOKIA WMS eliminuje záměny vydávaného zboží e-shopu

Oceněná řešení pro automatizované zpracování faktur

ORiON EDI bude pomáhat expanzi Rohlik.cz v Maďarsku

iNVOiCE FLOW výrazně zrychluje zpracování přijatých faktur

Farmaceutický velkoobchod začíná využívat EDI

Bezproblémová výměna dat mezi systémy Grit a POHODA

Skladový systém v cloudu pro malé a střední firmy

CCV se mění na GRiT