Spolupráce s vyšším počtem regionálních dodavatelů klade na Rohlík vyšší administrativní nároky. EDI internetovému prodejci potravin zrychluje zejména naskladnění zboží a vyřízení všech dokladů - dnes jej používá 90% všech dodavatelů e-shopu a postupně se zapojují další.
"Jelikož naše konkurenční výhoda je hlavně v rychlosti, nemůžeme a nechceme ztrácet čas zbytečnými rutinními činnostmi, které by vyřízení objednávky a příjem zboží zdržovaly. Navíc nám EDI pomáhá sjednotit komunikaci s dodavateli i při expanzi do zahraničí, což umožňuje vyšší míru automatizace," říká Tereza Podhorská, EDI specialistka Rohlíku.
Již vloni Rohlík zaujal například tím, že začal prodávat tzv. křivou zeleninu - dalším z důkazů jeho přístupu k podnikání je spolupráce s Čerstvě utrženo - malým družstvem českých farmářů, kteří pěstují rajčata, borůvky nebo meruňky, a zakládají si přitom na poctivé práci, čerstvosti potravin nebo šetrném přístupu k životnímu prostředí.
"Každého dodavatele na začátku spolupráce minimálně jednou navštívíme a chceme vidět jeho skleníky i pole. Zajímá nás, jak se chová k půdě, ke zvířatům nebo k lidem. Musí to mezi námi fungovat hlavně lidsky, certifikáty a další formality jsou až na druhém místě," říká Zdeněk Honsa, nákupčí ovoce a zeleniny Rohlíku.
EDI ale nepomáhá jenom Rohlíku, standard se často vyplatí také samotným dodavatelům.
"Na začátku se do toho dodavatelům moc nechce, ale postupem času nám obvykle dají za pravdu, že spolupráce je s EDI lepší a transparentnější. I díky našemu providerovi, firmě GRiT, který s tím menším firmám hodně pomáhá," doplňuje Zdeněk Honsa.
Spolupráce s Čerstvě utrženo přináší zákazníkům Rohlíku možnost objednávat ovoce a zeleninu, které není zabalené v plastových vaničkách, ale jen v papírových taškách. Díky nastavenému procesu balení a přepravy je zboží také čerstvé, utržené jen před pár hodinami.
"Do Rohlíku dodáváme přes dva roky a ta spolupráce je skvělá. Firma se k nám chová férově a má například pochopení, že u ovoce a zeleniny nejsme schopni 14 dní dopředu přesně odhadnout, jaká bude produkce. Máme proto nastavený flexibilní model a závazné objednávky chodí až několik dní předem, když už přesněji víme, co zvládneme a co nikoliv," pochvaluje si spolupráci Luděk Dvořák, předseda Čerstvě utrženo.
Během dvou a půl roku spolupráce narostla na desetinásobek a Rohlík se stal pro Čerstvě utrženo klíčovým odběratelem.
Článek GRiT, s.r.o. ze dne čtvrtek 4. února 2021
Technologie a úpravy procesů pomáhají snižovat náklady firem
Ceny EDIZone za šíření digitalizace v gastronomii
Technologie ze supermarketů pronikají mezi e-shopy
Restaurace a hotely hledají úspory v nasazení moderních technologií
Jednoduchý software pro přesné sledování firemního majetku
WMS automatizovaný sklad pro 30000 párů obuvi
Partnerství GRiT a Seyfor pro podporu digitalizace a automatizace
Technologické investice snižují provozní náklady firem
EDI modul automatizuje obchodní komunikaci ERP ABRA Gen
Ocenění EDIzone 2022 za osvětu o automatizaci a digitalizaci mezi dodavateli
Automatické zaúčtování dokladů do ERP s ORiON EDI šetří měsíčně stovky hodin práce
Úspěšné e-shopy využívají digitalizaci dokladů
GRiT expanduje do zahraničí a dále prohlubuje vztahy s klienty
IZOMAT stavebniny zavádějí EDI
Jak komunikovat digitalizaci firemních procesů
Automatizované schvalování objednávek a faktur s oceněním EDIzone
Propojení skladového systému e-shopu s informačním systémem dopravce
Lubomír Veselý - nový generální ředitel společnosti GRiT
Robotizace a automatizace jako lék na nedostatek zaměstnanců
Umělá inteligence v účetnictví je výhodná i pro malé firmy
Albert portál podporuje EDI komunikaci dodavatelů obchodního řetězce
Digitalizace zrychluje komunikaci a zjednodušuje práci českých firem
Zavedení automatizace do fakturace přináší značné úspory
EDI pomáhá Rohlíku v rychlé komunikaci s dodavateli
Projekt elektronické výměny dokladů Lidl - Henkel získal ocenění v soutěži EDIZone
Pilulka.cz rozšiřuje elektronickou výměnu dokladů EDI a PDK
Automatizace zpracování přijatých faktur šetří čas i peníze
Přechod do cloudu z pohledu českých firem
Sportovní prodejny sítě PPG Group zavádějí EDI
Automatizace zpracování objednávek zrychluje a zjednodušuje celý nákupní proces
Propojení FlexiBee s LOKiA WMS
Umělá inteligence zrychluje zpracování přijatých faktur
Cloudové služby pomáhají firmám překonat nouzový stav
Skladový systém v cloudu zrychluje expedici objednávek e-shopu
Skladový systém LOKIA WMS eliminuje záměny vydávaného zboží e-shopu
Oceněná řešení pro automatizované zpracování faktur
ORiON EDI bude pomáhat expanzi Rohlik.cz v Maďarsku
iNVOiCE FLOW výrazně zrychluje zpracování přijatých faktur
Farmaceutický velkoobchod začíná využívat EDI
Bezproblémová výměna dat mezi systémy Grit a POHODA