logo

Jak komunikovat digitalizaci firemních procesů

Majitelé firem často nerozumí přínosu digitalizace a dodavatelé jim tento proces nedokáží srozumitelně vysvětlit. Proto GRiT v kampani Praskněte digitální brblinu představuje, jak digitalizaci komunikovat lidsky a jednoduše.

Společnost GRiT - český poskytovatel cloudových služeb, spustila kampaň, ve které upozorňuje, že české firmy od digitalizace často odrazuje komunikační bariéra mezi firmami a dodavateli digitalizačních nástrojů.

"Zejména u malých, středních a netechnických firem často vidíme, že se digitalizaci vyhýbají, protože nerozumí jejím přínosům, nebo si myslí, že se týká pouze velkých firem. Nepomáhají tomu ani dodavatelé, kteří jsou v komunikaci příliš techničtí a používají nesrozumitelné výrazy. Sami ale víme, že o digitalizaci lze mluvit jednoduše a srozumitelně. Provedli jsme průzkum mezi stovkou českých firem a zjistili, že 60% z nich začínalo digitalizací toku obchodních dokladů, tedy faktur, objednávek nebo dodacích listů. Zavedli např. jejich elektronickou evidenci nebo automatické zpracování," říká Lubomír Veselý, CEO společnosti GRiT.

Právě takto začínala síť lékáren Pilulka, která je dnes leaderem v digitalizaci lékárenství.

"U nás jsme jako první digitalizovali logistiku a tok dokladů spojený se zásobováním zboží. Byla doba, kdy jsme elektronický dodací list se zbožím vytiskli na papír a poté ho do jiného softwaru ve stejném počítači přepisovali. Těchto zbytečně zdlouhavých procesů jsme se potřebovali zbavit," vysvětluje COO Pilulky Michal Hanáček.

GRiT v kampani Praskněte digitální brblinu popisuje, jaké jsou přínosy digitalizace, na co si dát při digitalizování pozor nebo jak s digitalizací začít. Na příkladech reálných firem ukazuje, že digitalizace nemusí obnášet kompletní změny všech firemních procesů, ale že většina firem začíná dílčími kroky.

V kampani zmiňují např. zavedení čteček čárových kódů ve skladu, elektronickou výměnu dokladů přes systém EDI nebo sbírání faktur do jednoho e-mailu, kde je umělá inteligence vytěží a ušetří práci účetním.

Hlavní přínosy digitalizace:

Článek ze dne 16. března 2022 - středa

Další články od GRiT, s.r.o.

IZOMAT stavebniny zavádějí EDI

Jak komunikovat digitalizaci firemních procesů

Automatizované schvalování objednávek a faktur s oceněním EDIzone

Propojení skladového systému e-shopu s informačním systémem dopravce

Lubomír Veselý - nový generální ředitel společnosti GRiT

Robotizace a automatizace jako lék na nedostatek zaměstnanců

Umělá inteligence v účetnictví je výhodná i pro malé firmy

Albert portál podporuje EDI komunikaci dodavatelů obchodního řetězce

Digitalizace zrychluje komunikaci a zjednodušuje práci českých firem

Zavedení automatizace do fakturace přináší značné úspory

EDI pomáhá Rohlíku v rychlé komunikaci s dodavateli

WMS logistický webinář

Projekt elektronické výměny dokladů Lidl - Henkel získal ocenění v soutěži EDIZone

Pilulka.cz rozšiřuje elektronickou výměnu dokladů EDI a PDK

Automatizace zpracování přijatých faktur šetří čas i peníze

Přechod do cloudu z pohledu českých firem

Sportovní prodejny sítě PPG Group zavádějí EDI

Automatizace zpracování objednávek zrychluje a zjednodušuje celý nákupní proces

Propojení FlexiBee s LOKiA WMS

Umělá inteligence zrychluje zpracování přijatých faktur

EDI komunikace Henkel - Lidl

Cloudové služby pomáhají firmám překonat nouzový stav

Skladový systém v cloudu zrychluje expedici objednávek e-shopu

Skladový systém LOKIA WMS eliminuje záměny vydávaného zboží e-shopu

Oceněná řešení pro automatizované zpracování faktur

ORiON EDI bude pomáhat expanzi Rohlik.cz v Maďarsku

iNVOiCE FLOW výrazně zrychluje zpracování přijatých faktur

Farmaceutický velkoobchod začíná využívat EDI

Bezproblémová výměna dat mezi systémy Grit a POHODA

Skladový systém v cloudu pro malé a střední firmy

CCV se mění na GRiT