logo GRiT, s.r.o.

Technologie ze supermarketů pronikají mezi e-shopy

Internetový obchod Muziker je další velký e-shop, který přešel na EDI - elektronickou výměnu dokladů, pomocí které si s velkými dodavateli vyměňuje objednávky, dodací listy nebo faktury. Po zapojení zahraničních dodavatelů očekává úspory několika pracovních úvazků.

EDI slouží k výměně dokladů mezi obchodními partnery bez nutnosti ručního přepisování dat do informačních systémů. Standardem je zejména mezi supermarkety nebo velkými obchodními řetězci z rychloobrátkového segmentu, v posledních letech však proniká i mezi e-shopy.

Nasazení EDI v Muzikeru zvažovali několik let. Zlom nakonec přišel zvenčí, když je k zavedení přiměl nový velký dodavatel z Německa.

"Snažíme se digitalizovat a automatizovat všechny opakující se procesy, které lze delegovat na stroje. Věděli jsme, že zavedení EDI bude nevyhnutelný krok, pokud chceme nadále růst. Požadavek od německého dodavatele nás k tomu finálně popostrčil," říká Izabela Prokopiusová, Purchase Team Leader v Muzikeru.

"Na EDI přešli v Muzikeru v roce 2021 a od té doby do něj zapojují také své české a slovenské dodavatele. Aby totiž automatická výměna dokladů mohla fungovat, musí řešení zavést obě strany. Pro firmy je klíčové, aby se přes EDI propojily nejprve s dodavateli, se kterými si vymění největší množství dokladů. Čím víc dokladů přes EDI zpracují, tím víc času a peněz ušetří. Automatizace toku dokladů je přitom jednou z nejčastějších cest, jak firmy začínají s digitalizací. V roce 2022 jsme provedli průzkum mezi stovkami českých firem a 60 % nám potvrdilo, že stejně jako Muziker začínali digitalizací nákupního procesu. Tedy elektronickou evidencí a automatickým zpracováním dokladů, jako jsou objednávky, dodací listy nebo faktury," říká David Reichel, Solution Architect společnosti GRiT, která řešení pro EDI komunikaci vyvíjí.

V Muzikeru za dva roky do EDI komunikace zapojili 37 z 350 lokálních dodavatelů - díky tomu ušetří zhruba 80 hodin práce měsíčně. U přijatých faktur je takto zpracována téměř jedna pětina z jejich celkového objemu. Zapojení velkých zahraničních dodavatelů pak přinese úspory několika pracovních úvazků.

V Muzikeru chtějí s automatizací nadále pokračovat - na řadě je automatizace celého objednávkového procesu a cenotvorby tak, aby vše probíhalo bez zásahu lidské ruky.

Článek GRiT, s.r.o. ze dne středa 29. listopadu 2023

Další články od GRiT, s.r.o.

Ceny EDIZone za šíření digitalizace v gastronomii

Technologie ze supermarketů pronikají mezi e-shopy

Restaurace a hotely hledají úspory v nasazení moderních technologií

Jednoduchý software pro přesné sledování firemního majetku

WMS automatizovaný sklad pro 30000 párů obuvi

Partnerství GRiT a Seyfor pro podporu digitalizace a automatizace

Technologické investice snižují provozní náklady firem

EDI modul automatizuje obchodní komunikaci ERP ABRA Gen

Ocenění EDIzone 2022 za osvětu o automatizaci a digitalizaci mezi dodavateli

Automatické zaúčtování dokladů do ERP s ORiON EDI šetří měsíčně stovky hodin práce

Úspěšné e-shopy využívají digitalizaci dokladů

GRiT expanduje do zahraničí a dále prohlubuje vztahy s klienty

IZOMAT stavebniny zavádějí EDI

Jak komunikovat digitalizaci firemních procesů

Automatizované schvalování objednávek a faktur s oceněním EDIzone

Propojení skladového systému e-shopu s informačním systémem dopravce

Lubomír Veselý - nový generální ředitel společnosti GRiT

Robotizace a automatizace jako lék na nedostatek zaměstnanců

Umělá inteligence v účetnictví je výhodná i pro malé firmy

Albert portál podporuje EDI komunikaci dodavatelů obchodního řetězce

Digitalizace zrychluje komunikaci a zjednodušuje práci českých firem

Zavedení automatizace do fakturace přináší značné úspory

EDI pomáhá Rohlíku v rychlé komunikaci s dodavateli

WMS logistický webinář

Projekt elektronické výměny dokladů Lidl - Henkel získal ocenění v soutěži EDIZone

Pilulka.cz rozšiřuje elektronickou výměnu dokladů EDI a PDK

Automatizace zpracování přijatých faktur šetří čas i peníze

Přechod do cloudu z pohledu českých firem

Sportovní prodejny sítě PPG Group zavádějí EDI

Automatizace zpracování objednávek zrychluje a zjednodušuje celý nákupní proces

Propojení FlexiBee s LOKiA WMS

Umělá inteligence zrychluje zpracování přijatých faktur

EDI komunikace Henkel - Lidl

Cloudové služby pomáhají firmám překonat nouzový stav

Skladový systém v cloudu zrychluje expedici objednávek e-shopu

Skladový systém LOKIA WMS eliminuje záměny vydávaného zboží e-shopu

Oceněná řešení pro automatizované zpracování faktur

ORiON EDI bude pomáhat expanzi Rohlik.cz v Maďarsku

iNVOiCE FLOW výrazně zrychluje zpracování přijatých faktur

Farmaceutický velkoobchod začíná využívat EDI

Bezproblémová výměna dat mezi systémy Grit a POHODA

Skladový systém v cloudu pro malé a střední firmy

CCV se mění na GRiT