logo GRiT, s.r.o.
David Reichel

David Reichel

Ředitel divize eBusiness společnosti GRiT

LinkedIn

Albert portál je šitý na míru malým dodavatelům, kterým stačí bezpapírová výměna účetních dokladů pouze s Albertem. Je to jednoduché internetové rozhraní, které bych přirovnal k e-mailu. V internetovém prohlížeči si dodavatelé otevřou portál, přihlásí se a fakturují nebo řeší objednávky.

Nic neinstalují, nepotřebují žádný software nebo službu. Zároveň nic neplatí, veškeré náklady nese Albert.

Skvělým příkladem je zpracování faktury, kdy informační systém může fakturu automaticky porovnat s příjemkou a zkontrolovat, zda dodavatel fakturuje správné plnění. Stejně tak lze proti objednávce ověřit, zda je na faktuře očekávaná cena. Pokud vše sedí, je doklad automaticky zpracovaný a fakturant nebo účetní do procesu vstupují pouze v případě, kdy automatická kontrola najde rozdíly.

Aby měl odběratel z EDI co největší užitek, musí se do systému zapojit co nejvíce jeho dodavatelů, zejména pak ti největší. S tímto umíme našim klientům pomoci a bereme to jako důležitou součást zavádění EDI. Budeme rádi, pokud se nám u Pilulky podaří zapojit 100% dodavatelů a firma tak nadobro skoncuje s e-mailovými nebo papírovými objednávkami a fakturami. Věříme totiž, že právě v tom je budoucnost obchodní komunikace.

Implementace nového systému ORiON EDI, který v elektronicky strukturovaných zprávách posílá a přijímá objednávky, dodací listy a faktury, byla hotová za dva měsíce.

Její součástí bylo i zapojení dodavatelů PPG Group - všechny jsme kontaktovali a předali jim přesné pokyny, jak EDI aktivovat nebo na něj přejít. Klient v tomto ohledu nemusel nic řešit.

Příklad Henkelu může být vzorem i pro ostatní dodavatele Lidlu, kteří by s řetězcem rádi komunikovali pomocí EDI. Takový dodavatel se musí nejprve domluvit s Lidlem na registraci do Self EDI Portalu, pak je již proces velmi rychlý.

Například otestování správnosti dokladů je často otázkou jen pár hodin a důležitý je také přehled, který díky portálu nad celým zapojením máte. Jestliže by takový dodavatel potřeboval pomoci s nastavením, jsme samozřejmě k dispozici.

EDI usnadňuje zaměstancům Rohlik.cz práci nejen v účtárně, ale i ve skladu. Struktura EDI dodacího listu je vytvořená tak, aby podporovala skladové procesy. Obsahuje všechny nejnutnější informace včetně expirací a šarží tak, aby jim skladník rozuměl.

Současně umožňuje automatickou přípravu skladového příjmu. Firma díky tomu šetří čas a snižuje chybovost.

Stránka 1/4 Další >