logo GRiT, s.r.o.

Restaurace a hotely hledají úspory v nasazení moderních technologií

Firmy a podniky v gastronomii již nemají mnoho možností, jak šetřit. Nakupování levnějších surovin nebo snížení kvality služeb je pro ně nepřijatelné kvůli zachování dobrého jména. Proto dnes hotely a řetězce restaurací sahají po technologických řešeních, která byla dříve doménou supermarketů a e-shopů.

Český trh s hotelnictvím a gastronomií se potýká s více problémy naráz. S úbytkem pracovních sil po covidu, rostoucími cenami energií a surovin, zvyšováním mezd pracovníků a brzy i přísnějšími pravidly pro zaměstnávání na DPP.

Další zdražování už si podniky nemohou dovolit, proto stále častěji sahají po technologiích, které jim snižují provozní náklady. Rostoucí zájem z gastronomického segmentu potvrzují i sami dodavatelé těchto technologií.

Rychlejší objednávání zboží i příjem surovin

Jedním z takových řešení je EDI, které spočívá v automatizované výměně dokladů - objednávek, dodacích listů nebo faktur - s obchodními partnery. Všechny doklady proudí elektronicky a zrychlují proces objednávání, příjmu zboží a fakturace. Firmám to může ušetřit i desítky hodin práce měsíčně, jenže aby EDI fungovalo, musí ho mít obě strany řetězce - tedy dodavatel i odběratel.

Hlavní překážkou při zavádění EDI jsou pro hotely a restaurace především stávající informační systémy a především zavedená praxe v práci se surovinami a jejich objednávání.

"Zvýšený zájem o EDI je v gastro segmentu logický. Velké procento dodavatelů, kteří hotelům a restauracím dodávají zboží, už EDI využívá pro komunikaci s obchodními řetězci a online supermarkety. Díky tomu mají podniky v gastru snazší podmínky pro zavedení EDI než jiné trhy. Gastro provozy ve svých systémech obvykle využívají zjednodušenou evidenci surovin pro manuální objednávání zboží. Dobrá zpráva je, že i v těchto případech dokážeme efektivně automatizovat proces příjmu zboží i následnou likvidaci faktur. Hotely a restaurace si však více než kdy dříve uvědomují benefity zavádění objednávek a začínají měnit proces nákupu, což vede k aktualizaci využívaných ERP systémů a rozšíření EDI komunikace," říká David Reichel, Solution Architect společnosti GRiT, která řešení pro EDI komunikaci vyvíjí.

Zavedení EDI aktuálně řeší např. hotelový řetězec Orea Hotels, jehož hlavní motivací pro zavedení elektronické výměny dokladů bylo zlepšení kvality služeb.

"Lépe teď např. vidíme do toho, co mají naši klienti rádi, zaměstnanci zase neztrácejí čas s administrativou a mohou se více věnovat hostům. Úspora času a efektivita je spíš třešničkou na dortu," říká Pavel Jenč, IT Manager z Orea Hotels.

EDI do gastra přichází z více trhů

EDI do gastra proniká také přes společnosti, které kromě gastro byznysu provozují jinou činnost. Příkladem je firma HP Tronic, provozovatel obchodů Datart.

"Uvědomili jsme si, že stejné výhody, které tyto technologie přináší našemu hlavnímu byznysu s elektronikou, můžeme uplatnit i pro naše ubytovací a gastro provozy v Resortu Valachy a zlínské Bistrotéce. Velká část našich dodavatelů již EDI používá, takže jsme si elektronické doklady začali vyměňovat rychle," říká Alena Dujková, vedoucí projektu implementace EDI v HP Tronic.

Další články k tématům - byznys - EDI - ERP - eshop - gastro - hotel - objednávky - restaurace - zboží - David Reichel - Pavel Jenč - Alena Dujková

Článek GRiT, s.r.o. ze dne úterý 14. listopadu 2023

Další články od GRiT, s.r.o.

Technologie a úpravy procesů pomáhají snižovat náklady firem

Ceny EDIZone za šíření digitalizace v gastronomii

Technologie ze supermarketů pronikají mezi e-shopy

Restaurace a hotely hledají úspory v nasazení moderních technologií

Jednoduchý software pro přesné sledování firemního majetku

WMS automatizovaný sklad pro 30000 párů obuvi

Partnerství GRiT a Seyfor pro podporu digitalizace a automatizace

Technologické investice snižují provozní náklady firem

EDI modul automatizuje obchodní komunikaci ERP ABRA Gen

Ocenění EDIzone 2022 za osvětu o automatizaci a digitalizaci mezi dodavateli

Automatické zaúčtování dokladů do ERP s ORiON EDI šetří měsíčně stovky hodin práce

Úspěšné e-shopy využívají digitalizaci dokladů

GRiT expanduje do zahraničí a dále prohlubuje vztahy s klienty

IZOMAT stavebniny zavádějí EDI

Jak komunikovat digitalizaci firemních procesů

Automatizované schvalování objednávek a faktur s oceněním EDIzone

Propojení skladového systému e-shopu s informačním systémem dopravce

Lubomír Veselý - nový generální ředitel společnosti GRiT

Robotizace a automatizace jako lék na nedostatek zaměstnanců

Umělá inteligence v účetnictví je výhodná i pro malé firmy

Albert portál podporuje EDI komunikaci dodavatelů obchodního řetězce

Digitalizace zrychluje komunikaci a zjednodušuje práci českých firem

Zavedení automatizace do fakturace přináší značné úspory

EDI pomáhá Rohlíku v rychlé komunikaci s dodavateli

WMS logistický webinář

Projekt elektronické výměny dokladů Lidl - Henkel získal ocenění v soutěži EDIZone

Pilulka.cz rozšiřuje elektronickou výměnu dokladů EDI a PDK

Automatizace zpracování přijatých faktur šetří čas i peníze

Přechod do cloudu z pohledu českých firem

Sportovní prodejny sítě PPG Group zavádějí EDI

Automatizace zpracování objednávek zrychluje a zjednodušuje celý nákupní proces

Propojení FlexiBee s LOKiA WMS

Umělá inteligence zrychluje zpracování přijatých faktur

EDI komunikace Henkel - Lidl

Cloudové služby pomáhají firmám překonat nouzový stav

Skladový systém v cloudu zrychluje expedici objednávek e-shopu

Skladový systém LOKIA WMS eliminuje záměny vydávaného zboží e-shopu

Oceněná řešení pro automatizované zpracování faktur

ORiON EDI bude pomáhat expanzi Rohlik.cz v Maďarsku

iNVOiCE FLOW výrazně zrychluje zpracování přijatých faktur

Farmaceutický velkoobchod začíná využívat EDI

Bezproblémová výměna dat mezi systémy Grit a POHODA

Skladový systém v cloudu pro malé a střední firmy

CCV se mění na GRiT