logo GRiT, s.r.o.

Přechod do cloudu z pohledu českých firem

Přechod do cloudu je pro firmy důležitou změnou, ze které ale často mívají strach - nejčastěji se obávají komplikovaného napojení na další software, výpadků internetu nebo vyšších nákladů, naopak nejméně se bojí úniku svých dat. Potvrzuje to průzkum společnosti GRiT, která cloudové služby vyvíjí a poskytuje.

Cloudové služby nepracují s daty na lokálním počítači, ale jsou dostupné uživateli vzdáleně na síti - tzv. v cloudu. Pro práci v cloudu není potřeba instalace, uživatel se do cloudových služeb přihlásí prostřednictvím klientského prostředí v síti. Tento pojem je často používám v souvislosti s ukládáním dat nebo vzdáleným přístupem k výpočetnímu výkonu.

"Firmy se před přechodem na cloudový nástroj musí přesvědčit, zda umožňuje propojení s dalšími systémy, které používají. Pokud je cloudový vývojář solidní, nabídne jim s propojením pomocnou ruku. U nás například poskytujeme takzvané API rozhraní, které umožňuje propojení našeho nástroje s ostatními systémy klienta. Zabezpečení cloudových služeb odpovídá tomu nejlepšímu, co dnešní kyberbezpečnost nabízí. Provozovatelé serverů do ní investují až miliony dolarů a provádí pravidelně simulace kyberútoků, protože únik dat by pro ně představoval fatální ránu. Solidní cloudovou službu navíc poznáte podle platných bezpečnostních certifikátů - například ISO 27001," říká Tomáš Kormaňák, produktový manažer skladového systému LOKiA WMS.

Firmy často využívají několik cloudových služeb naráz. V jednom vedou účetnictví, v druhém obchod a ve třetím například sklad. A právě problémů s propojením systémů se české firmy obávají nejčastěji.

Podle průzkumu společnosti GRiT ze 139 manažerů českých firem 55 % potvrdilo, že je před zavedením cloudového nástroje pronásledoval strach z kompatibility.

Necelá polovina českých firem (47%) se dále bojí, že služba nebude fungovat, pokud dojde k výpadku internetu. Vývojáři cloudových služeb však na tyto problémy myslí.

Řada cloudových služeb má proti výpadku internetu pojistku v podobě off-line režimu, který umožňuje omezenou práci bez připojení k internetu. Cloudové služby jsou také typicky přístupné z mobilních telefonů a tabletů, takže nezbytné úkoly vyřídí zaměstnanci při výpadku internetu na mobilních datech.

Kromě předzvěsti technických komplikací trápí české firmy také finanční stránka. 46% respondentů se bojí, že se přechod na cloud negativně projeví ve firemních nákladech.

"Přechod na cloudový nástroj je obecně méně nákladný než přechod na tzv. on-premise systém - tedy software, který je instalován přímo ve firmě. Cloudová služba například nevyžaduje nákup nového hardwaru. Firmy za ni platí formou měsíčního paušálu, takže nemusí investovat velkou částku najednou. Úspora nákladů je naopak jeden z hlavních důvodů, proč si firmy cloudové nástroje pořizují, protože zrychlují a zefektivňují práci," vyvrací tyto obavy Lubomír Veselý, obchodní ředitel společnosti GRiT.

Ze všech typických starostí spojených s cloudem se české firmy nejméně obávají o bezpečnost svých dat (17%). Důvěřují externím datovým centrům, kde cloudové služby citlivá data uchovávají.

Cloudoví vývojáři obecně doporučují, aby se firmy se svými obavami potenciálnímu dodavateli dopředu svěřily. Jen tak podle nich zjistí, zda jsou obavy oprávněné, nebo naopak.

Článek GRiT, s.r.o. ze dne čtvrtek 17. září 2020

Další články od GRiT, s.r.o.

Technologie a úpravy procesů pomáhají snižovat náklady firem

Ceny EDIZone za šíření digitalizace v gastronomii

Technologie ze supermarketů pronikají mezi e-shopy

Restaurace a hotely hledají úspory v nasazení moderních technologií

Jednoduchý software pro přesné sledování firemního majetku

WMS automatizovaný sklad pro 30000 párů obuvi

Partnerství GRiT a Seyfor pro podporu digitalizace a automatizace

Technologické investice snižují provozní náklady firem

EDI modul automatizuje obchodní komunikaci ERP ABRA Gen

Ocenění EDIzone 2022 za osvětu o automatizaci a digitalizaci mezi dodavateli

Automatické zaúčtování dokladů do ERP s ORiON EDI šetří měsíčně stovky hodin práce

Úspěšné e-shopy využívají digitalizaci dokladů

GRiT expanduje do zahraničí a dále prohlubuje vztahy s klienty

IZOMAT stavebniny zavádějí EDI

Jak komunikovat digitalizaci firemních procesů

Automatizované schvalování objednávek a faktur s oceněním EDIzone

Propojení skladového systému e-shopu s informačním systémem dopravce

Lubomír Veselý - nový generální ředitel společnosti GRiT

Robotizace a automatizace jako lék na nedostatek zaměstnanců

Umělá inteligence v účetnictví je výhodná i pro malé firmy

Albert portál podporuje EDI komunikaci dodavatelů obchodního řetězce

Digitalizace zrychluje komunikaci a zjednodušuje práci českých firem

Zavedení automatizace do fakturace přináší značné úspory

EDI pomáhá Rohlíku v rychlé komunikaci s dodavateli

WMS logistický webinář

Projekt elektronické výměny dokladů Lidl - Henkel získal ocenění v soutěži EDIZone

Pilulka.cz rozšiřuje elektronickou výměnu dokladů EDI a PDK

Automatizace zpracování přijatých faktur šetří čas i peníze

Přechod do cloudu z pohledu českých firem

Sportovní prodejny sítě PPG Group zavádějí EDI

Automatizace zpracování objednávek zrychluje a zjednodušuje celý nákupní proces

Propojení FlexiBee s LOKiA WMS

Umělá inteligence zrychluje zpracování přijatých faktur

EDI komunikace Henkel - Lidl

Cloudové služby pomáhají firmám překonat nouzový stav

Skladový systém v cloudu zrychluje expedici objednávek e-shopu

Skladový systém LOKIA WMS eliminuje záměny vydávaného zboží e-shopu

Oceněná řešení pro automatizované zpracování faktur

ORiON EDI bude pomáhat expanzi Rohlik.cz v Maďarsku

iNVOiCE FLOW výrazně zrychluje zpracování přijatých faktur

Farmaceutický velkoobchod začíná využívat EDI

Bezproblémová výměna dat mezi systémy Grit a POHODA

Skladový systém v cloudu pro malé a střední firmy

CCV se mění na GRiT