logo Algotech, a.s.
Jiří Sommer

Jiří Sommer

Sales Executive společnosti Algotech

LinkedIn

I když může být integrace CRM s ERP jednosměrná, nebo obousměrná, je ve většině případů výsledkem spolupráce těchto dvou entit výstup v CRM systému. V praxi to potom vypadá tak, že v CRM obchodník vytvoří nabídku na službu či produkt, kterou zašle klientovi.

Ten ji odsouhlasí, v systému se buď ručně či automaticky změní stav nabídky a obchodník zadá podklady k fakturaci. Po zaplacení částky klientem se platba promítne na bankovním účtu a následně v účetní části ERP systému, z nějž se data propíšou do CRM.

Obchodník, potažmo jeho nadřízení až po vedení společnosti, mají díky takové integraci k dispozici důležitá data, která by jinak zůstala uložená pouze v účetním systému a musela by se do souhrnných reportů importovat jinou cestou.

V SugarCRM je možné ke každému zákazníkovi přiřadit veškeré potřebné osobní údaje, jeho smlouvy i historii komunikace. Pokud pak agendu klienta převezme jiný zaměstnanec, vidí okamžitě celou historii obchodního vztahu.

Tento systém navíc dokáže zdánlivě jednoduchým ověřením klienta poznat, takže nemůže dojít k záměně např. při shodě jmen a zároveň má automatickou kontrolu duplicity klientů. Nemůže se tedy stát, že zaměstnanci z různých oddělení založí klienta do systému opakovaně.

Při takovém pokusu dostane pracovník informaci o existenci kontaktu. Tato funkce není u jiných CRM systémů úplnou samozřejmostí a zpravidla s sebou nese dodatečné náklady.